![]() |
Nederland laten zien aan buitenlanders
Wat is er leuk om te laten zien aan buitenlanders die hier een poosje naartoe komen?
Amsterdam natuurlijk, maar wat dan zoal? Ik wil graag alle suggesties horen die er zijn, want ik kan vreemd genoeg niet meer bedenken dan grachten, de wallen en een paar musea. En buiten Amsterdam? De keukenhof bijvoorbeeld is zo'n cliche ;) Maar het mag wel cliche zijn, bloemen en windmolens enzo, leef je uit ;) |
De waterpoort in sneek is helemaal hip :cool:
|
uit welk buitenland komen ze?
want het hoeft natuurlijk niet typisch hollands te zijn, zolang het maar niet hetzelfde is als in eigen land |
Uhm ligt eraan hoe oud ze zijn. Maar misschien een dagje Efteling, Neeltje Jans of Den Haag ofzo.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ga naar six flags onderweg mooie omgeving van tulpen en dan hebben ze zoiets niet.
rondleiding aanvragen in molen maar dat is wel afgezaagd maar amsterdam is een goed idee. madam tussua hoe je het ook schrijft |
Amsterdam, Six Flags en Zuid Limburg :)
|
Duinen vinden ze vast wel leuk. Kanotochtje door de weilanden/polders is ook leuk. :)
|
Citaat:
Ik denk niet dat de tsjechen dat zo leuk zullen vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kanoen wordt aan de lijst toegevoegd, en dan hoor ik wel wat ze ervan vinden, net zoals de kaasmarkt en de waterpoort ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kinderdijk, al die molens wel cliche maar wel leuk voor buitenlanders. Verder willen buitenlanders vaak graag de wallen zien dus misschien is dat wat.
|
het 'gewone leven',..kbedoel, ga eens met ze boodschappen doen, ik weet zeker dat ze hun ogen uit zullen kijken, omdat er dingen anders zijn. (beschuit, hagelslag, peperkoek, pudding) Of ga met ze naar de snackbar/pannenkoekenhuis etc etc.
|
Giethoorn, wadlopen..
|
Madurodam.
De Delta-werken misschien ook. Verder Den Haag (het paleis), Amsterdam (zeker het Achterhuis van Anne Frank) en doe ook maar Rotterdam (die sjieke brug). |
wat denk je van dagje amsterdam - rotterdam
neem ze eerst mee naar amsterdam: wallen maddam tusseau grachten etc eventueel arena mochten ze voetbalfans zijn neem het openbaar vervoer (misschien is dat ook nieuw) de tram dan naar rotterdam (city hopper is altijd leuk) dan ga je hier naar de haven kijken + deltawerken (altijd leuk) erasmusbrug dan naar hoek van holland de duinen spido...... als je dit allemaal in 1 dag haalt (Y) hehehe |
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar iemand uit Italië door Nederland rondgeleid. Natuurlijk verschilt het per persoon wat interessant is en wat niet. Ik zal iig het programma geven, dan heb je een indruk:
dag 1. aankomst in Nederland, rustig aan naar het hotel dag 2. historische plaatsen: Zutphen en Arnhem dag 3. historie + oranje: paleis het Loo dag 4. moderne economie: Rotterdam (havens) en Den Haag (politieke dingen + Scheveningen) dag 5. rustdag dag 6. cultuur: Utrecht (dom, musea) en Amsterdam (rondvaart, Anne-Frankhuis) dag 7. studie: Groningen (mijn kamer, rondwandeling) dag 8. vertrek. |
Volendam en Marken doet het bij mijn spaanse familie altijd goed, van die oerhollandse huisjes en je kunt met een boottochtje van een 15/30min van het ene dorp naar het andere.. lekkah klompen, kaas en rare hoedjes..
Madurodam is leuk ja. Verder gewoon Amsterdam (Dam, hoeren, winkels, grachten en evt wat musea) Utrecht (Dom, winkels, grachten), Den Haag (tweedekamer ding enzo) Rotterdam (haven) Als ze van natuur houden de veluwe ofzo.. maar ook een dagje naar strand en duinen kan leuk zijn.. |
giethoorn (punteren)
sneek kaasmarkt limburgse grotten hunnebedden archeon openluchtmuseum amsterdam (alles) utrecht (net wat anders dan a'dam) volendam zaandam delta werken schokland (zo heet dat kleine terpje toch) en wat over de inpoldering waddeneiland paleis t loo, kasteel de haar, een oud gebouw scheveningen of een of ander idillisch havenstadje net waar jouw en hun interrese ligt en waar je woont. je kan ook iets doen wat jij zelf leuk vind of naar iets 'leerzaams' wat niet typisch hollands is. bijv. een open tuinen dag in amsterdam ofzo. kijk wat er die dagen te doen is bij uitlijnen en dat soort dingen. |
waddeneilanden zijn erg leuk om te laten zien. Bijvoorbeeld texel, das niet zo'n lange reis. Maak een fietstocht over het eiland. leuk met de schapen:)
daarnaast zou ik gewoon een aantal grote steden gaan bekijken, desnoods op een dag proppen. |
Citaat:
|
Wij hadden een paar jaar geleden een Japans meisje in huis. We zijn toen o.a. naar Amsterdam geweest, een kaasmarkt, Six Flags en het Drielandenpunt (???).
|
Zaanse Schans
|
amsterdam, de dam, den haag, schevenigen
|
Dagje zuid-Limburg, Maastricht ff en dan richting Kerkrade-Heerlen een Mijn museum bezoeken zoals het Industrion in Kerkrade naast 't station. Heel erg leuk museum met veel interactieve dingetjes.
|
Citaat:
|
Dagje Gouda... Vooral in de zomer zijn het 3/4 toeristen dat er rondloopt. :)
|
Groningen mag natuurlijk ook niet vergeten worden he, Martinitoren, het Groninger Museum ( is cker kijkje waard) en uhmz het uitgaansleven van Groningen hehe...
|
Misschien een markt ofzo, in Amsterdam de Albert Cuyp?
Dan kun je gelijk ook allerlei typisch nederlandse etenswaren laten zien en natuurlijk de bloemen uit Holland! :D |
Bedankt voor de suggesties (y)
|
Schoonhoven (Zilverstad)
Delft Dordrecht |
Citaat:
Verdere aanvulling op wat al gezegd is: Kinderdijk (molens ed). |
Citaat:
|
A'dam -> 300+ coffeeshops, zo ongeveer hét punt waar nederland in het buitenland bekend om is.
|
Citaat:
ja, amsterdam, ik heb vorige week 2 oostenrijkers die ik in berlijn ontmoet had van centraal opgehaald. Elke keer als we langs een coffeeshop kwamen lagen ze helemaal in een scheur. Omdat ze hadden verwacht dat het allemaal in kleine steegjes zou zitten, heel onopvallend, en het is juist andersom!:p Over een paar weken misschien ook een duitse jongen die ik op wintersport heb ontmoet hier 'rondleiden'. Maar misschien ben ik dan zelf in het buitenland. |
Delft/Alkmaar
|
Martinitoren in Groningen of de waddeneilanden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |