Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Butterfly Effect (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=825797)

Carn 01-05-2004 13:57

The Butterfly Effect

Net gezien, ik vond het een erg sterke film, met notabene meneer Ashton Kutcher in de hoofdrol. Ik vind het thema van de film erg goed;

Als je de mogelijkheid had om iets verschikkelijks in het verleden te veranderen, zou je dat doen ookal betekend het dat je zelf met de consequenties daarvan moet leven?

anyway, leuk gefilmd, redelijk tot goed acteerwerk; ik vond de effecten wel leuk als Ashton het verleden induikt; alhoewel een beetje overdone.

Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento.

Diesel 01-05-2004 15:16

Het verhaal is best interessant maar de uitwerking is soms wat rommelig, het acteerwerk is van een redelijk laag niveau en heel wat dialogen zijn nep, hersenloos en nietszeggend.

Toch heb ik me wel degelijk weten te amuseren. Hoe? verstand op 0 en genieten van de originele grappen en de coole special effects.

[upon discovering his armlessness]
Evan (Kutcher): What the fuck?

Carn 01-05-2004 20:24

mjah, mischien ben ik het wel eens over het acteerwerk, maar goed, ik bekeek de film ook met de gedachte van "Het kan lang nooit zo erg zijn als Punked (of hoe je dat schrijft)", dus ik vond het persoonlijk erg meevallen, niks appart maar ook niet hoogstaand.

heavinly 03-05-2004 12:57

Ik ben er echt benieuwd naar, maar hij komt voorlopig nog niet in de bios geloof ik. Maar ik ga er zeker heen.

ConcordDawn 03-05-2004 15:54

ik heb hem net gedownload dus ik zal hem wel kijken later vandaag of de komende week

Type 03-05-2004 23:42

Leuke film om een keer te zien inderdaad, en dat Donnie Darko meets Memento ben ik het wel mee eens.

Tofke_H 06-05-2004 12:41

Ik heb hem een tijdje geleden gezien in snake, en die was idd goed (y). Het eerste kwartier was stiekem maar niets, maar ik ben zeer blij dat ik ben blijven zitten.

En ik denk dat iedereen wel iets uit zijn verleden anders zou willen gedaan hebben... Dus als je de kans had omdat te veranderen het ook zou doen, maar als je dan ziet dat alles mee veranderd is het toch maar raadzaam om het niet te doen.

Triloxigen 08-06-2004 21:52

Ik heb 'm afgelopen weekend gezien..

En ik vind het een zeer goede film, zelfs Ashton kwam gewoon serieus over.
Af en toe zielige stukjes ertussen, dat wel..
(Het is ook een half-drama).

verder verrraad ik niks.

Peperkorrel 09-06-2004 01:50

Ik vond het een matige film. Hij was vermakelijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk vond ik niet overtuigend, het kwam af en toe een beetje geforceerd over. De film heeft verder inhoudelijk of qua boodschap eigenlijk niks te bieden; de titel en de quote in het begin - 'chaos theory' - dekken de hele lading.

*lichte spoiler volgt*

En als iemand mij kan vertellen wat het punt was van de beginscene (de flash-forward)? Het kwam later terug, maar was totaal onnodig voor het verloop van het verhaal...puur bedoeld om de kijker in het begin even te boeien, maar uiteindelijk slechts één van de enkele alternatieve tijdlijnen waar hij in verzeild was geraakt.

Triloxigen 09-06-2004 10:37

Ik heb een hekel aan films die inhoudelijk een boodschap willen geven..
Krijg je dingen als Passion of the Christ ed.

Peperkorrel 09-06-2004 12:45

Ik weet niet precies waar je op doelt, maar dat een film een boodschap heeft wil niet direct zeggen dat het er dik bovenop hoeft te liggen. Een goede inhoud gaat verder dan een paar melodramatische scenes...

AJMouse 09-06-2004 15:21

Wel of geen boodschap, ik zou daar toch geen waarde aan hechten als een film zegt van: Zo en zo is het met et leven, dus dan weet je dat maar ff.

Ik vond het gewoon een erg leuke film, en 8 man met mij, we hebben em dit weekend gekeken.

muziekvlinder 09-06-2004 18:58

de band vind ik goed
de film ken ik niet

legatus 09-06-2004 19:01

Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken. Als drama lachwekkend en als science-fiction te stompzinnig.

Citaat:

Ik heb een hekel aan films die inhoudelijk een boodschap willen geven..
THE BUTTERFLY EFFECT had anders wel een boodschap, alleen geen religieuze.

Citaat:

En als iemand mij kan vertellen wat het punt was van de beginscene
Niets meer dan een zogenaamde audience hook.

[BlisteX] 09-06-2004 19:06

gister in de sneak preview, echt een geweldige film gewoon, just wat de TS zegt

"ik vond het een erg sterke film, met notabene meneer Ashton Kutcher in de hoofdrol. Ik vind het thema van de film erg goed; "

"Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento."

heavinly 10-06-2004 11:48

Ik ga vanavond naar de Sneak. :)

Stevill 12-06-2004 14:12

Citaat:

Diesel schreef op 01-05-2004 @ 16:16 :

[upon discovering his armlessness]
Evan (Kutcher): What the fuck?

En bedankt (n)

Spoilertag?

Ontopic: ik wil em wel heel graag zine om het verhaal maar had liever een ander gezien ipv meneer Kutcher :s.

Type 12-06-2004 16:08

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-06-2004 @ 15:12 :
Ontopic: ik wil em wel heel graag zine om het verhaal maar had liever een ander gezien ipv meneer Kutcher :s.
Hij is echt niet vervelend aanwezig in de film imho. Hij speelt best goed...

Solid 12-06-2004 16:36

wat een gezeur weer vanwege ashton kutcher, met iemand anders zou niemand het erover hebben..(n) Enfin ik vond het een leuke, inderdaad vermakelijke, film. Ik vond het verhaal goed verzonnen en die special effects waren wel ok. Sommige dingen zijn enigzins rommelig uitgewerkt, maar verder vond ik 't een goede film, interessant gegeven ook

Stevill 12-06-2004 16:53

Citaat:

Type schreef op 12-06-2004 @ 17:08 :
Hij is echt niet vervelend aanwezig in de film imho. Hij speelt best goed...
Sja ik zal hem kijken neemt niet weg dat ik 'm nog steeds een lamlul vind. :D

MargotTenenbaum12347 12-06-2004 21:20

Citaat:

legatus schreef op 09-06-2004 @ 20:01 :
Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken.
Legatus en het fenomeen tijdreizen :D.

Ik ben erg nieuwsgierig.

Roxy 13-06-2004 02:31

Wil hem erg graag zien, zag toevallig vandaag de poster hangen in de bios waar ik werk dus dat betekent dat we hem wel krijgen, ik heb alleen geen idee wanneer ie uitkomt

legatus 13-06-2004 13:28

29 juli 2004.

Gustav 16-06-2004 21:35

Net gekeken. En eerlijk... echt een goeie, bizare film...
Citaat:

Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento.
Stand by me ken ik niet (zal ik zeker kijken) maar over de rest, helemaal mee eens.

Het laat je echt achter met zo'n raar gevoel...
Ik was helemaal van de kaart na die film (nuchter gezien nog ook... maar ligt ook aan privé dingen die momenteel plaats nemen)

Maar echt, ik vond het een goeie film!

En Ashton? Goed geacteerd (ik vind em zowiezo leuk van That 70's show)

En tja... Hij's gewoon geil ;) :P

Ik denk dat je deze film, net zoals Donnie Darko, alleen zou moeten zien, of als iedereen heel stil is en oplet (wat je wel in de bios kan hebben, maar thuis vaak niet)

Naja, igg, veel kijk plezier!

Artus 07-07-2004 01:57

vette film, redelijk geacteerd, vooral door de 2 jonge Evans, Kutcher vond ik iets minder. het is natuurlijk pure onzin die ook niet uitgelegd wordt, maar het verhaal vind ik desondanks goed. eigenlijk is mn enige punt wat ik echt jammer vond dat echt niks aan de verbeelding over wordt gelaten, werkelijk alles wordt uitgelegd.. maar verder een zéér vermakelijke film die mij ook met een raar gevoel achterliet

Dinalfos 07-07-2004 10:00

Ik vond TBE niet onaardig, maar het verhaal was te clichematig en soms slordig uitgeschreven. Het was met name door de stemmige muziek allemaal wel redelijk spannend hoor, daar niet van, maar ik had constant het gevoel dat het gegeven door de tamme regie niet helemaal uit de verf kwam. Zonde, want sommige scenes waren an sich redelijk sfeervol. Ook erg jammer was schaamteloze manier waarop de de filmmakers de kijker belazeren aan het eind van de film(hint: smallfilm). Dat ging mij echt veel te ver en haalde de film zeker een paar puntjes verder naar beneden.

Maar het allergrootste probleem was echter het gebrek aan uistraling en acteervermogen van Ashton Kutcher. De eenvoudige corners van zijn rol beheerst hij wel aardig, maar hij weet zijn personage NERGENS, maar dan ook NERGENS te voorzien van een derde dimensie. En tja, als dit soort zaken al niet in orde zijn komt een film als deze doorgaans niet van de grond.

Daar komt nog eens bij dat de film zich absoluut niet kan meten met thematisch (enigszins) vergelijkbare films zoals Donnie Darko of Frequency. Zoiets had ik natuurlijk ook niet hoeven verwachten van een onbeduidend B-filmpje, maar ik was toch best wel teleurgesteld. Want nu is The Butterfly Effect eigenlijk niets meer dan een lekker tussendoortje, terwijl er met een beetje meer aandacht voor het script best een behoorlijk stevige genrefilm had kunnen worden neergezet. Too bad.

Maar ik denk dat de meesten hier er toch anders over denken. Prima.

Carn 07-07-2004 13:35

Ik wil de director's cut nog n keer zien/downloaden/bemachtigen, alternatief einde blijkt wat beter te zijn.

legatus 07-07-2004 13:59

Citaat:

Maar ik denk dat de meesten hier er toch anders over denken. Prima.
Mijn reactie staat ook op SNEAKPOINT ;)

Ik gaf hem een vier, voor de moeite.

legatus 07-07-2004 14:02

Citaat:

werkelijk alles wordt uitgelegd..
Lang niet alles wordt uitgelegd.

Citaat:

soms slordig uitgeschreven
Héél slordig.

Ik probeer te begrijpen waarom de meerderheid zo lovend over deze film is. Vaak kom ik er wel uit, maar hier ben ik oprecht verbaasd.

Dinalfos 07-07-2004 14:02

Citaat:

legatus schreef op 07-07-2004 @ 14:59 :
Mijn reactie staat ook op SNEAKPOINT ;)

Ik gaf hem een vier, voor de moeite.

Heh. :D

Tja ach, wat op sneakpoint geldt, geldt hier natuurlijk ook. Onder welke naam sta je daar geregistreerd?

jdiezrequejo 03-08-2004 15:00

Sorry voor de up. Maar ik heb deze film net gezien..

Ik vond hem zelf ok. Ik leefde mij goed mee in de film.

@Legatus: Ik probeer te begrijpenw aarom jij de film "minder" vind. Matig acteerwerk ben ik het niet met je eens... :D
In het begin had ik echt zoiets van, wow doen die kereltjes goed (acteren) (y)

Ik leefde mij iig echt mee in de film.
Tijdens de film had ik echt genoeg dat ik zei: Wow.
Wat gebeurt er nu weer... :)

Freshh~ 03-08-2004 15:30

ingisteren gezien, vond het alsnog een goede film (Y) vermakelijk vooral..
apart om al die dingen zo te zien veranderen, niet echt super goed gedaan maar goed, zelf ashton vond ik nog wel meevallen..
ik was er een gegaan met geen verwachtingen, maar vond hem uiteindelijk toch wel een 7/10

legatus 04-08-2004 18:02

Citaat:

@Legatus
Ik probeer te begrijpenw aarom jij de film "minder" vind. Matig acteerwerk ben ik het niet met je eens...

Matig acteerwerk (vooral) van Kutcher. Niet tenenkrommend, en hij heeft het geprobeerd, maar hij lijkt zijn personage geen diepte te kunnen geven. De grote schuld ligt vooral bij het scenario. Amy Smart vond ik juist de grote verrassing.

Ik vind deze film vooral verschrikkelijk vanwege het verloop van het verhaal, daarbij heb ik geen probleem met zaken die ambigu blijven, maar er is o.a. totaal geen uitleg ten aanzien van waarom hij kan tijdreizen. Ze gaan ook niet voor een einde waarover geïnterpreteerd kan worden. Dan wil ik al helemaal niet praten over de manier waarop hij er achterkomt dat hij kan tijdreizen. Tenenkrommend. Ook worden de regels van tijdreizen door de makers gebroken. Iets waar ik erg over val. De personages zijn ook te oppervlakkig en clichématig. Ik heb al aan een aantal mensen mijn grote problemen uitgelegd. Ze kunnen alleen maar instemmen en vervolgens reageren dat ze het toch een leuke film vonden. En dat is hun recht.

Aurora 04-08-2004 21:48

Lijkt me wel een leuke film (y)

Alleen een beetje jammer van Ashton, maar goed, misschien verrast hij me nog wel met zn acteerkunsten.

battlestar 05-08-2004 01:49

ik wil 'm wel zien.. niet voor het verhaal, maar voor de sfeer.
(ok ok, en ashton ;))

Ketjing 06-08-2004 15:49

hmm trailers te veel van gezien, dus zo maar eens op zoek gaan :o

Stevill 06-08-2004 17:06

Ik heb em gezien en voor een ieder met een beetje fantasie is dit ook een aanrader (y)

spookylisa 11-08-2004 10:47

Goede film, spannend :)
Supergaaf :cool:

Pla 11-08-2004 11:49

Ik vond de film echt heavy! Het begin vond ik vooral best schokkend, maar wel super goed..
Ik vond het wel een 8.5 waard eigenlijk..

Wammus 11-08-2004 14:22

Ik vond het een schiterende film. Leuk verhaal alleen idd een beetje overdreven special effects. Wat betreft Ashton Kutcher. Wat kan mij het nou schelen dat hij het is. Als het maar leuk is. En ik vond het leuk :D.

Ik heb die andere films die jullie noemen niet gezien :bloos: maar die ga ik zeker een keer huren ofzo.

Citaat:

legatus schreef op 09-06-2004 @ 20:01 :
Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken.

Waarom moet je je altijd aan eenzelfde theorie houden? Een keer iets anders is best leuk :D.

legatus 11-08-2004 18:00

Citaat:

wammus schreef op 11-08-2004 @ 15:22 :
Waarom moet je je altijd aan eenzelfde theorie houden? Een keer iets anders is best leuk :D.

Bedenk zoveel theorieën als je wil, maar BREEK ze niet. Ik verwijs maar weer eens naar die "stigmata-scenè". Weinig mensen hebben het in de gaten, maar wat daar gebeurd is héél slecht scenarioschrijven. Gemakzucht ten top.

heavinly 11-08-2004 19:12

Gaaave film. <3 Echt super.

Munky-2nd 14-08-2004 02:48

Doet me aan Groundhog Day denken... elke dag opnieuw beleven totdat t WEL goed gaat...

alleen hier gaat t dan over een tijd van 13 jaar... maar toch, een vette film!! :D

AnTiLiCiOuS 22-08-2004 00:19

in het begin snapte ik er geen hol van .. maar later begon ik het steeds meer te begrijpen :) .. goede film (y)

Sweet Revenge 23-08-2004 11:08

Gisteravond gezien.

In het begin heel vaag en ik snapte er geen reet van maar uiteindelijk werd alles me duidelijk.
goede film

Sweet Revenge 23-08-2004 11:09

Citaat:

Aurora schreef op 04-08-2004 @ 22:48 :
Lijkt me wel een leuke film (y)

Alleen een beetje jammer van Ashton, maar goed, misschien verrast hij me nog wel met zn acteerkunsten.

hij heeft mij wel verrast, ik vond hem vrij goed acteren.

zoemzoem 28-08-2004 14:55

k vond het een goede film, maar zit nog met n dilemma:

donderdag heb een gedownloade versie van de film gezien, terwijl een vriendin woensdag de bioscoopversie heeft gezien.

Spoiler

Sweet Revenge 28-08-2004 15:55

Citaat:

zoemzoem schreef op 28-08-2004 @ 15:55 :
k vond het een goede film, maar zit nog met n dilemma:

donderdag heb een gedownloade versie van de film gezien, terwijl een vriendin woensdag de bioscoopversie heeft gezien.

Spoiler

ik heb geen idee waarom dat is gedaan maar mij lijkt de eerste versie (die heb ik zelf ook gezien) beter

Moonshine 28-08-2004 17:20

Ik moet 'm nog steeds zien, hoewel me al tijden geleden aangeraden is erheen te gaan (ver voor ie in de bios was) :bloos:

MegaManX 28-08-2004 20:20

ik heb m net gezien op mn comp. ik had m gedownload..iedere keer dat je denkt dat je het snapt...is er weer iets heel anders..dat was echt geweldig..

ik was stomverbaasd en ik vond het een klasse film (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.