![]() |
Mexico
Mensen die al eens in mexico waren ? zo ja; waar en zat je daar in een hotel? of trok je alleen rond? en wat maakte je allemaal mee waardoor je er zeker terug wil??
kzat zelf al 2x in playa del carmen, dat is een vissersdorpje helemaal in het oosten van het land aan de zee. Daar tegenover ligt het eilandje Cozumel waar veel duik/snorkel liefhebbers heengaan. Tijdens me verblijf zaten we in een nogal luxe hotel (Riu hotels) weet niet of jullie het wat zal zeggen. Verder ben ik nog tijdens me verblijf in Toulum en Coba geweest (weet niet of je het zo goed spelt) verder was er nog zonnatuurpark Xzaret dat werkelijk boven al mun verwachtingen ging! werkelijk zulke grote vlinders waren daar! levensgrote schildpadden,je kon in en onder grotten door zwemmen... echt waauw gewoon! da's nog mooier dan in een sprookje daar! volgendjaar gaan we weer naar mexico (playa del carmen) en wil die droom nog eens een keer beleven daar! http://www.lookingoodauto.com/t_mexican_flag.jpg groetjes Léon |
Mexico. Tja. Op zich wel OK. Vooral Cancun en Puerto Vallarta. Maar Tulum is niks. Ben er te vaak geweest denk ik.
|
Ik ga deze zomer naar playa del carmen.
|
Citaat:
|
Citaat:
ooh Kennie ik ga je heleeemaal uitputten snollie (K) :cool: |
Vermijd het noorden van Mexico, daar is een bekende van mij verkracht en vermoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het op prijs stellen als je wat dit soort informatie wat minder luchtig zou benaderen - je hebt het hier over een mensenleven. Sta er voor de gein even bij stil wat het zou betekenen als een vriendin van jouw verkracht en vermoord wordt in een ver land, waar 'recht' een wat ruimere invulling heeft dan hier. Bovendien is dit wel zinvolle informatie, aangezien ik mexicogangers erop wijs dat dit een bekend en groot probleem is in het noorden van mexico. In de afgelopen jaren zijn honderden - ja, dat lees je goed: honderden - meisjes (mexicaans en niet-mexicaans) in het noorden van mexico verkracht en vermoord; nog nooit is een dader gepakt. Ik vind dit echt de meest respectloze opmerking die ik ooit op dit forum heb mogen tegemoet zien komen. Gefeliciteerd! |
Citaat:
en als dat er in het noorden al jaren zich afspeelt vraag ik me af waarom er mensen op vakantie gaan, btw ga iemand anders lastig vallen met je problemen (psychologie-> misschien een beter topic voor je) |
Citaat:
|
mijnm moederis naar cancun geweest
en vond ut niks aan |
|
En nu weer óntopic voor de verandering :p:
Ik ben net een week terug van een week Mexico, Puerto Aventuras om precies te zijn. Voor degene die van warm (lees: heet) houdt is Mexico perfect, want warm is het er. De natuur is ook niet bepaald overweldigend, aangezien alles zo'n beetje groen is en verder geen andere kleuren. Ik heb gezwommen met dolfijnen in Xcaret en dat was wel echt super! (y) Verder wel een leuke vakantie gehad, maar ik vind dat 11 uur vliegen voor een weekje vakantie net iets te veel is...Bovendien vond ik het heel erg warm, zo warm dat het niet lekker was en dat was een beetje jammer... |
ik vertrek morgenmiddag naar playa del carmen
|
Citaat:
|
Citaat:
we gaan begin volgend jaar ook weer 2 weken naar playa del carmen! laat even weten hoe het was enzo? fotos maby? groetjes x |
Ik ga over 21 dagen ook naar playa del carmen heb er wel zin in :)
Zal wel leuk worden daar. We gaan ook naar Riu. Leon welk riu hotel ben je geweest? |
Citaat:
|
Citaat:
maar je mag gebruik maken van alle actieviteiten van alle RIU's in playa del carmen. |
Citaat:
maar iig je zult je oogjes uitkijken daar want het is echt UberMooi! (y) :cool: groetjes |
Citaat:
De eerste indruk was leuk! Dus als je wil eten en activiteiten wil doen bij de andere moet je eerst reserveren ofzo? Hotel weet ik niet echt veel over want me ouders hebben het geboekt. Maar er is iedergeval veel te doen ook disco enz. Is er in de stad zelf ook nog wat te beleven ofzo? |
Citaat:
en die disco is iig er vet :cool: wel klein maar very HIP en ja in playa del carmen zelf ben ik toen nooit geweest om uit te gaan! terwijl k er al 2 x op vakantie was haha, maargoed. kweet wel dat het gezellig moet zijn bij Siñor Froggs snachts. taxi kost toch maar iets van 5 dollar dus ! |
Is disco vanaf 18 of niet?
Zijn er ook internet cafeetjes ofzo. |
Citaat:
Internet cafe's zijn er zat in playa del carmen ;) |
Bedankt voor alle info!
|
Citaat:
|
1 tip
Vermijd zoveel mogelijk toeristische plaatsen als cancun. En ga vooral rond trekken. |
Citaat:
wat een bullshit zeg. ik lees al weer dat niemand het echte mexico heeft bezocht....xcaret...cancun...puerto vallarta. waarom gaan jullie dan niet gewoon naar de costa del sol of salao. |
Citaat:
Van Ministerie van BuZa :
BTW: Rotterdam centrum is inderdaad een gebied waar ik ook 's-nachts uit zou blijven - als ik mijn vrienden mag geloven (agenten in Rotterdam). |
begrijp me niet verkeerd... het is erg fucked up wat er met je vriendin is gebeurd....het is echt naar en sip wat er allemaal gebeurd in de wereld. er zal uiteraard wel een gebied zijn waar het wordt afgeraden om te reizen. die plekken heb je overal. maar je zegt het zelf al.....alleenreizende vrouwen wordt aangeraden extra alert te blijven...als je alleenreizende vrouw bent zijn er een heleboel plekken waar je je beter niet kan begeven. dat geldt ook voor een hoop plekken in nederland.
maar om te zeggen: vermijd het noorden van mexico, want dit en dit en dit...sowieso, heb je enig idee hoe groot dat gebied is? dat vind ik erg overdreven. tuurlijk moet je voorzichtig zijn, dat moet je overal. Zeker als alleenreizende vrouw. Maar ga dan (snachts) ook niet alleen of met een andere vrouw rond lopen banjeren. Ik ben vrouw en heb alleen een half jaar door zuid oost azie gereisd. Nu is azie wat dat betreft een stuk rustiger, maar daar waren ook een hoop plekken waar ik niet alleen heen ging. Als ik ergens heen wilde waar het werd afgeraden om alleen als vrouw te reizen, ging ik er met een groep heen. De kans dat je wordt verkracht en vermoord als je overdag met een groep door zo'n gebied loopt, is dan gelijk niet zo groot meer... Ik woon vlakbij rotterdam centrum. Ik ga in bepaalde wijken inderdaad niet alleen rondlopen 's nachts. Berovingen.....als je ergens niet heen zou moeten gaan vanwege het hoge aantal berovingen, kun je denk ik beter voor de tv in je huiskamer blijven zitten. Bedankt voor je advies, er zullen vast een hoop mensen voorzichtiger zijn. Maar je bekijkt het subjectief omdat je persoonlijk de ellende hebt meegemaakt. |
:rolleyes: jaa uhh hallo mensen doe dat lekker in je eigen topic graag! ONtopic please! :rolleyes:
|
Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Mexico.
Het was er echt super! Het hotel was ook geweldig |
Citaat:
fotoos! :o |
Die komen binnekort :)
|
Citaat:
ja!! vorige week nog langsgelopen! Serieus! ik zat in het hotel ernaast, Iberostar tucan! wat was t mooi... zucht... ik wil terug! zijn er toevallig mensen die ook in Iberostar tucan/quetzal zijn geweest? |
Eind Juni vertrek ik (een 17-jarig meisje dus) samen met een vriend naar Mexico om te gaan backpacken. We zullen dus geen luxe hotels bezoeken, Cancun misschien wel. We beginnen in Mexico-City en reizen door richting het zuiden. Heeft iemand nog tips voor leuke dingen i.p.v luxe hotels :P?
|
in hangmatten slapen
|
Citaat:
|
Weet ook niet of het verstandig is om the backpacken is heb er daar wel een aantal gezien maar de verhalen van andere mensen zijn nou niet echt bepaald fijn, mensen die door roversbendes worden overvallen oa.
Bustrip Playa del Carmen - Mexico City is 24 uur in de bus en niet zo heel duur. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |