![]() |
mijn inspiratie
is op...
en nu wil ik nieuwe wat doen jullie om aan inspiratie te komen? bijvoorbeeld als je bijna examens hebt, maar liever je tijd verdoet met schrijven... of in andere situaties. nou? |
zal ik je eens iets vertellen?
ik heb precies datzelfde probleem! nou had ik laatst wel een soort van inspiratie, maar dan zou het verhaal een beetje standaard onderwerp krijgen (pubers, liefde) en bij een ander idee vond ik weer dat het te ehh, persoonlijk was ofzo, alsof ik situaties die ik zelf mee had gemaakt slechts zou herschrijven en het dan voor zou doen als een verzonnen verhaal. Ik weet niet zo goed of dat wal kan, verhalen die half 'autobiografisch' zijn... boeken lezen helpt over het algemeen wel bij het inspiratie opdoen. Ik lees wel eens ergens 1 zin (of hoor die) en bouw daar dan een schrijfsel omheen! Charlotte |
nja ik ben niet echt een boekenlezer eigenlijk...
tv of muziek geeft me wel vaak inspiratie, maar ik kom de laatste dagen niet meer verder dan een paar zinnen. |
kijk films, luister muziek!
ach ja, ik heb hetzelfde. heb je wel al een stijl? het helpt mij soms als ik mijn stijl voor dat verhaal al in mijn hoofd heb (al heb ik daar nu ook geen idee van). ga leuke gesprekken hebben met vrienden, misschien helpt dat? Charlotte |
resultaat van een inspiratieloze zaterdagmiddag:
Golvend in bed, als na een lange dag in het zwembad. Maar dan je mond, golvend, van een lange nacht zoenen. Het golven van je tong, tinteling op je lippen, dromend over haar. Samen in een weiland, altijd hand in hand. Denken over liefde, houden van en het verband. Poëtische proza uit liefde gemaakt. Zij en hij, tv kijken.Van mtv naar yorin, bbc en veronica, rtl5: sex… zij zich schamen, hij lachen. zij lachen, hij serieus. zij serieus, hij zich schamen. maar ik wil eigenlijk ergens anders over schrijven ik weet alleen nog niet wat denk ik. iig niet over liefde, sex, dood, ruzie enzo... |
Citaat:
|
Ik weet niet, ik heb vrijwel nooit tekort aan inspiratie. En dan gaat het bijna mij nog niet eens altijd over de 'standaard' onderwerpen, aar ook over andere dingen, waar je nooit iets over hoort/leest. Sowieso, ik denk niet dat de standaard onderwerpen niet boeiend zullen zijn of zo, het is meer welke draai je er zelf aan geeft. 'Tis maar net waar je zin in hebt.
Mijn inspiratie haal ik meestal uit een voorwerp waar i veel vertrouwen in heb, en wat ook een grote 'kracht' heeft zeg maar. Ik kan het niet goed uitleggen, is ook meer voor Mystiek enzo, maar toch. Ga eens naar buiten, naar een plaats waar het echt rustig is. Daar kan je ook veel uit halen en is ook idee als je jezelf weer moet 'opladen' na een al dan niet succesvol en aanslaand verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt geen scenario, plot of groter beeld in je hoofd ? Dat is wel cool namelijk. :cool: Haha. Aan mij heb je wat.
|
Muziek luisteren, foto's bekijken van onbekende mensen (bijvoorbeeld op www.zefa.nl).
Vooral nadenken over de dingen waar ik op dat moment mee bezig ben: welk nummer zing ik al dagen, welk boek *moet* ik per se hebben/lezen, welke kleur wil ik mijn kamer schilderen, dat soort dingen. :) |
Zoals ik al in een ander topic zei; probeer je verhaal als een film voor te stellen, en schrijf/typ n.a.v. die film alles op. Use your imagifantasie :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |