![]() |
Handschudden
Wie doet dit? Wat is het nut ervan? Is dit nodig om een vriend of kennis te herkennen? :confused:
Barst maar los :o |
Ja, tuurlijk herken ik m'n vrienden aan hun handdruk!
|
Citaat:
|
Ik voel dan de lengte van hun levenslijn en dan weet ik meteen met wie ik te maken heb. En hun lijfluchten helpen ook wel mee.
|
Alleen onbekenden die hun hand uitsteken naar mij. Maar ik vind het eigenlijk onzin.
Vrienden geef ik op feestjes vaak een knuffel, niet dagelijks. Eigenlijk is dat ook onzin, maarja uhm ... :D |
Ik schud hand als ik me voorstel aan iemand. En als er iemand jarig is, of als ik jarig ben :)
|
het is gewoon een soort van groet, meer niet
|
Het nut van handschudden wordt wel gezocht in lichamelijk contact. Als je iemand aanraakt door handschudden is de afstand verkleind.
|
Diegene met de meest stevige handdruk heeft meestal ook het meeste zelfvertrouwen :cool:
|
Het stamt al uit de Middeleeuwen, toen ridders elkaar door handschudden duidelijk maakten dat ze geen wapens bij zich hadden. :o
|
Dat doe ik niet bij vrienden, maar bij wat 'gewichtigere' mensen zeg maar.
|
liever doe ik het niet
ik vind het vies |
Kheb met een bepaalde braziliaanse vriend van me een hele handschudcombo opgericht, is leuk om te doen in drukke plaatsen (Y)
|
Ik schud alleen handen als ik me voorstel of als er iemand jarig is
|
Citaat:
|
Het scheelt niet veel
|
ik schud alleen handen als ik me aan iemand voorstel. Wat nogal vaak voorkomt.
|
niet echt handschudden , maar met vriendem een soort handdruk
|
Citaat:
|
Ik geef handen.
|
Gewoon als ik iemand al lang niet meer gezien heb. Bij mijn vaste vrienden doe ik het niet. Ja soms bij eentje, maar dat is zijn begroeting. Elkaar de hand geven, opzij kijken naar dezelfde kant (ik bijvoorbeeld naar links en hij naar rechts) en dan roepen: "FOTO!" :D ... :o:rolleyes:
|
kgeef ze altijd een boks, je weettoch :cool:
|
nodig om een vriend te herkennen? Ik snap het niet helemaal :s Ik herken vrienden ook wel zonder ze een hand te geven hoor!
|
Citaat:
|
Nee
|
Uit respect moet je zoiets doen.
|
ik schud alleen handen van mensen die ik niet of nauwelijks ken...
mensen die ik goed ken doe ik niets bij en mensen die ik alleen in de kroeg zie moet ik dan gelijk 3 of 4 zoenen geven.. das echt een raar verschijnsel |
Citaat:
|
Ik vind het trouwens wel belangrijk als iemand een goede hand geeft en je tegelijk aankijkt. Niet overdreven natuurlijk, maar niet alsof je een theedoek vastakt iig.
|
Ik schud handen om me voor te stellen maar heb er eigenlijk een hekel aan, alhoewel het minder erg is dan als het gekus op bv. een verjaardag (n)
Ik walg trouwens van mensen die zo'n slap handje geven, bah, vies hoor. |
ik vind het maar dom.
|
Citaat:
|
Is schud een hand als het plechtig is, zo'n trouwfeest of zo.
Anders nooit met vrienden. Wel es een zoen of knuffel, te zien in welke streek ik ben. |
Sommige klasgenoten bij mij op school geven een handdruk aan elkaar als ze afscheid nemen of elkaar begroeten.
|
Ik schud meestal geen hand. Geef wel altijd een kus of knuffel bij vriendinnen, wanneer we elkaar weer zien.
|
alleen bij onbekenden.
de rest kan een kus verwachten. en als er iets lekker loopt, is het: 'hee! tik m ff aan' maar dan heb je meer een bokseffect. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |