![]() |
[TV-out] aansluiting
eey ik wil dus mn tv out aansluiten op mn tv die ongeveer 5 a 6 meter van mn PC afstaat ik wil het volgende doen:
s-videokabel van vkaart naar een scart plug doen en die in mn satellite receiver doen in 1 van deze scart inputs : TV scart of VCR scart, ik weet niet in welke ik het moet doen maar het punt is dat de satellite receiver niet is aangesloten op onze satelliet :P het is namelijk een paar jaar oude. Dus het is alleen op het stroomnet aangesloten, verder niets. ik wil het dan als volgt doen; een tvkabel (zo'n coaxdingetje) van de satellite receiver naar de TV á 5 meter. Zal dit werken? of zal ik performance verlies hebben? of zal het helemaal neit werken en moet ik gewoon een s video-scart kabel kopen van 10 meter :D |
Ik heb 10 meter. Dat maakt niet veel uit hoor.
|
Ik heb ook een 10m s-video kabel. Maar beeld zoals je op de monitor krijgt zul je nooit op je tv hebben (ik niet tenminste)
|
Citaat:
|
nee ok dat snap ik :p
maar mijn vraag of de opstelling waarin ik mn tv out naar mn tv wil aansluiten wel zal werken via mn satellitereceiver die als een soort videorecorder moet gaan dienen ;) |
Gewoon proberen lijkt me, geen beeld = het werkt niet ;)
|
Als ik je één tip mag geven: Werk met composite, tenzij je apparatuur ook svhs-connectors heeft. Een scart-blokje met een svhs-connector geeft 9 van de 10 keer troubles, als je 'm niet omsoldeert.
|
*tip : koop een kabel met aan de ene kant een svideo-plug en aan de andere kant een scartblokje of composite-plugjes en een apart blokje voor in de scartaansluiting, en vergeet die receiver. nergens voor nodig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36. |