![]() |
[Harde Schijf] software om Raid-0 te realiseren zonder dataverlies
Beste mensen. Ik heb een schijf van 120 gb met flink wat lieve data erop. Nu heb ik een tweede 120 gb schijf gekocht en wil ik deze twee in Raid-0 (striped mode) laten werken. Ik wil echter niet mijn gegevens verliezen, en heb geen mogelijkheid om 120 gb aan data op een ander media te bewaren.
Is er software waarmee ik dit kan realiseren? Alvast bedankt! |
Niet mogelijk naar mijn beste weten. Striping is domweg de ene helft van een bestand op de čne fysieke schijf zetten, en de andere op (hoe logisch) de andere waardoor een hypothetische snelheidswinst van 100% geboekt wordt.
Je zult echter met 2 lege schijven moeten beginnen. Een tutorial is overigens te vinden op http://www.techimo.com/articles/index.pl?photo=149 |
Het lijkt me niet onmogelijk om die hardeschijven te converteren naar RAID-0 zonder dataverlies. Vandaar deze vraag. :)
Nu nog de vraag of dit idee geimplementeerd is in bepaalde software. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je hier ook een reden voor? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Theoreties zou het mogelijk moeten zijn 50% van de data parity te maken, vervolgens de andere 50% die niet parity is gemaakt naar de andere helft van de HDD te plempen en vervolgens de 2de 50% die nu op de 2de HDD staat te wissen en parity te maken van de eerste HDD. Maar misschien kan dat in de praktijk niet, of heeft het te maken met de volgorde van de data.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |