![]() |
Oude Dos games, nog speelbaar?
Lo all,
Kwou nog eens wat oude dos games van vroeger bekijke en spele. Alleen bijv. bij CDman, gaat dit niet. Het loopt zo snel, wanneer je op start duwt om te gaan spele, hoor je een beetje geratel en dan ben je dus al weer 5x dood geweest en kom je in et scoreboard menu. Handig? Hoe kan ik dit soort spelle wel fatsoenlijk spele? Bedankt, |
CDman was toch altijd heel erg snel?
|
Citaat:
|
Er zijn CPU killers die ervoor zorgen dat je je CPU op minder Mhz laat draaien zodat het wel speelbaar word als ik me niet vergis.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is zo fout :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Via een topic van S&M kwam ik bij dosbox terecht. Op de site staat welke spellen het oa draait. Verder is het zo dat sommige spellen retetraag gaan, maar die kun je versnellen. (al laat ik ze dan gewoon zitten) Je moet het progje ff doorhebben de 1e keer. In de Readme staat een linkje naar een site waar het heel erg simpel wordt uitgelegd.
|
Mijn ervaring is dat DOSbox heel erg slecht werkt met een hoop spellen, inderdaad alleen met de spellen die op de site genoemd staan. In plaats van zoveel te klooien met emulatie kun je beter een multibootje maken.
|
Ik weet het, ik ben zelf een comp-nono, maar ach, ik heb het voor een aantal ouwe serra adventures gedownload, want ik moet die spellen boxed spelen met een walktrough omdat ik het anders niet kan :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17. |