Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Virus] Pagina laden in IE met McAfee duurt lang (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=826443)

Puta 01-05-2004 23:29

[McAfee Virusscan] Pagina laden in IE duurt eeuwen

als ik mn laptop voor het eerst opstart op een dag, dan start ie McAfee op. Als ik dan een site open in de IE blijft ie een tijd ''hangen'' als ik bij mijn processen balk kijk zie ik dat McAfee veel %en zuipt. Dus nu moet ik eerst elke 1e x als ik mijn laptop opstart mcAfee even tijdelijk uitschakelen voordat ik een site in IE open omdat ''hangen'' te voorkomen. Weet iemand wat het probleem kan zijn. ik heb VirusScan Home Edition Productversie: 7.02.6000 Verder heb ik gewoon win xp. bvd

Dr HenDre 02-05-2004 09:08

misschien dat de instellingen van mcafee zo staan ingesteld dat ie alles wat er in je computer gebeurt controleert. Iets wat ten eerste heel erg overdreven is en ten tweede heel vervelend zoals je merkt.

Daarnaast vind ik mcafee echt kut, je kan bete norton anti virus nemen. McAfee draaide ik eerst ook, en ik had een paar virussen en mcafee merkte het niet eens. :)

En ten slotte vind ik een virusscanner meestal overbodig, een virus komt niet zomaar je computer in :)

Puta 02-05-2004 10:47

Citaat:

Dr HenDre schreef op 02-05-2004 @ 10:08 :
misschien dat de instellingen van mcafee zo staan ingesteld dat ie alles wat er in je computer gebeurt controleert. Iets wat ten eerste heel erg overdreven is en ten tweede heel vervelend zoals je merkt.

Daarnaast vind ik mcafee echt kut, je kan bete norton anti virus nemen. McAfee draaide ik eerst ook, en ik had een paar virussen en mcafee merkte het niet eens. :)

En ten slotte vind ik een virusscanner meestal overbodig, een virus komt niet zomaar je computer in :)

ja weet je wat het is, eerst deed ie het dus niet. Ik had ook norton maar de mogelijkheid om te updaten verliep, en mcaffee kon ik gratis krijgen van mn provider xs4all. Kben idd ook meer een norton fan:). en tja ik wil toch wel een klein beetje bescherming ondanks dat ik voorzichtig ben etc.

Dr HenDre 02-05-2004 11:30

norton kun je altijd gratis update hoor :confused:

Enlightenment 02-05-2004 12:21

Ja nee Norton hebben mensen nooit problemen mee wou je zeggen. Resourcevretend en superbloated programma.

MCAfee doet het best redelijk. En elke aktieve virusscanner scant alle open files dus vertragen doen ze allemaal. Maar je zou het in principe niet mogen merken.

Heb je deze vertraging ook bij bijvoorbeeld Firefox?

Puta 02-05-2004 15:13

Citaat:

Enlightenment schreef op 02-05-2004 @ 13:21 :
Ja nee Norton hebben mensen nooit problemen mee wou je zeggen. Resourcevretend en superbloated programma.

MCAfee doet het best redelijk. En elke aktieve virusscanner scant alle open files dus vertragen doen ze allemaal. Maar je zou het in principe niet mogen merken.

Heb je deze vertraging ook bij bijvoorbeeld Firefox?

volgens mij niet, maar ik was niet zo content met firefox

Puta 02-05-2004 15:13

Citaat:

Dr HenDre schreef op 02-05-2004 @ 12:30 :
norton kun je altijd gratis update hoor :confused:
nou ik had zo;n 90 dagen gratis update pakket, daarna kon ik toch echt niet meer updaten :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.