![]() |
Kan iemand die gitaar speelt mij helpen??
ik heb sinds een week een elektrische gitaar en ben van plan om het mezelf aan te leren. ik heb nog nooit een instrument gespeeld en nu wil ik op mn gitaar een aantal liedjes leren spelen. ik heb een aantal tabs, maar ik snap sommige dingen die erop staan niet. Hoe doe je de volgende dingen:
- 7h8 - 5p3 - 3\2 - en als er alleen maar \\\\\\\ staan? - 7^8 - en hoe doe je het als er een x staat? alvast heel erg bedankt!!! |
ALs ik jou undersign bekijk weet ik dat jij het prima zelf kan uitvogelen.
de groeten. |
Citaat:
en anders google? |
|
tip van jip--> neem les!
en wat die dingen betekenen i think h=hammer on p=pull off ^=bend \\ weet ik niet aangezien ik bijna nooit meer werk met tabs of bladmuziek weet ik het ook niet meer eigenlijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
vriendelijke mensen hoor =P
|
Citaat:
|
tis misschien owk handig om eesrst met un gewone akoustische gitaar te beginne, dan leer je makkelijke akkoorden en n btje de "techniek" doe ik wel tenminste, kspeel nu aardig akoustische gitaar en wil uiteindelijk graag bas en elektrische gitaar spele :d
|
Ik speel nu viool en saxofoon en ik wil later piano gaan spelen...
|
Citaat:
|
Idd, gewoon meteen elektrische. kloot gewoon wat aan met eerst een snaar ofzo, daarna 2, 3 pats. Dan ga je akkoorden pakken en proberen snel te wisselen tussen de snaren.
Beetje mee raggen met standaard punk, power chords, is allemaal vrij snel te leren. |
Als je nou eens je OGEN gebruikt om te LEZEN dan zul je zien dat er bij veel tabs een LEGENDA staat waar je precies op kunt zien WAT iets BETEKEND
of moet het met koeienletters duidelijk gemaakt worden |
- 7h8
- 5p3 - 3\2 - en als er alleen maar \\\\\\\ staan? - 7^8 - en hoe doe je het als er een x staat? = CRAP gebruik scanned tabs |
of zoek je rotzooi zelf uit :|
|
Citaat:
|
Citaat:
metallica, deftones of whatever daarentegen.. tja das in 5 minuten gedaan.. |
Citaat:
|
Citaat:
kansloze bochel |
Wil je erover praten?
|
tis heel simpel... leer je je zelf gitaar dan heb je je eigen stijl ... doe je het via les kost geld en je hebt de jusite houding ... en je kloot wat minder maar goed .... Luister het nummer en je hoort wat de tab is.
|
of je zeurt gewoon niet omdat de vraag niet was of het leren dmv tabs nou wel of niet okee is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: [SIZE=0.5]sweep picking[/SIZE] |
amateurs, leg dat jong het gewoon uit en doe niet moeilijk.
|
Citaat:
Not. |
Citaat:
|
Vooruit dan maar:
- 7h8: Hammer-on, hou 7 ingedrukt en druk dan zonder de snaar nog eens aan te slaan 8 in. - 5p3: Pull-off, hou 5 en 3 (op dezelfde snaar) ingedrukt en laat dan zonder nog eens aan te slaan 5 los. - 3\2: Slide, glij in één vloeiende beweging van 3 naar 2. - en als er alleen maar \\\\\\\ staan?: Die tab zuigt gewoon. - 7^8: Tja, op tabs wordt die vaak verschillend gebruikt, staat er geen legenda bij? T zoy als bend gebruikt kunnen worden, maar ook als slide zie je wel eens. - en hoe doe je het als er een x staat?: Mute, je vinger op die snaar een stukje optillen zodat je m niet meer fret, maar juist blokkeerd, waardoor die snaar geen geluid meer geeft :s Succes dr mee... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
GP4 (y) :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat als je een liedje wil spelen met die technieken in dat je direct gaat afhaken en uiteidelijk je gitaar gaat verkopen omdat je denkt dat je er toch geen reet van kan/snapt.
Begin bij de basis !!! Anders loopt het fout !!! Punt - Ik zou eerst een beginnen met je instrument te stemmen, want zelfs al speel je juiste dingen op en ongestemde gitaar, dan nog gaat het vreselijk klinken. TIP: koop een stemapparaatje - Nu ben je gereed om te beginnen, veel mensen zweren erbij om eerst 2 jaar alleen maar noten te spelen en anderen zweren om alleen maar akkoorden te doen in het begin. Wel, de truc is om het te combineren, dat werkt dubbel zo snel en werkt veel aangenamer: Leer een paar akkoorden, meest basische zijn: E, A, C, G, D, F allemaal majeur (als je wil kan ik je daarvan de posities sturen of mailen ...) En tegelijkertijd leer je ook de noten van elke fret op je gitaar (dit is hoofdwerk en herhaling), dit is heel belangrijk om later solo's te kunnen spelen. (Ook hiervan kan ik je alle details sturen of mailen ...) - Kies een oer simpel liedje om te beginnen, vb "Polly" van Nirvana, de akkoorden gaan als volgt: E, G, D, C en het 2e stuk van dat liedje: D, C, G, Bb (Zoals je ziet zijn dat alleen de basis akkoorden dus simpeler kan niet) - Het belangrijkste nu is om je ritme te trainen en deze akkoorden veel te oefenen, het doel is op dit moment de basis akkoorden te kunnen spelen zonder naar je gitaar te kijken. (Heb ik ongeveer een kleine maand over gedaan) - Vanaf hier kan je alle kanten uit, ofwel leer je blues of folk achtige muziek, of net harde rock liedjes of iets met veel solo's of doe zoals de meesten en ontwikkel langzaam aan je eigen stijl - Hiervoor kan je andere technieken bijleren zoals: het buigen van de snaren (= Bend, vb -2b3-) schuiven op de fret's (= Slide, vb -2/3- of -3\2-) of hameren en trekken (Hammer-On en Pull-Of, vb -2h3--3p2-) Een combinatie van deze technieken geeft een heel mooi resultaat Maar voor nu, begin bij het begin en werk je weg omhoog, oefen elke dag minstens een half uur (zeker in het begin) want anders raak je het gevoel te snel kwijt. Voor vragen, gewoon reply'en, pm'en of mailen naar moi. Hoop dat dit een beetje beter helpt en duidelijker is dan de rest. C ya |
Je zou hier je beroep van moeten maken, jongen... :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |