![]() |
[Politiek] Tegenlicht
Zeer interessant programma. Elke zondag om 20:55 op Ned3.
Ik weet dat het redelijk veel gekeken wordt, vooral door de wat meer wereldpolitiek-gerichte forummers. Vandaag: Deel 1; Democratie voor beginners. Volgende week: Deel 2; Democratie voor gevorderden. Discuseer hier over haar onderwerpen. Aflevering van vandaag vond ik erg interessant. Vooral met veel begrip geluisterd naar Lee Kuan Yew (Prime Minister of State Singapore) en Fareed Zakaria (Amerikaanse politieke analist). |
Weet niet helemaal of dit topic hier thuis hoort, maar was een prachtig programma. Heel interessant
|
misschien zou je even een inleiding kunnen geven en wat extra info over wat jij er zo prachtig aan vond
|
Partijdig rotprogramma.
|
Een heel erg goed programma. Het gaat bij zo'n onderwerp echt 'de diepte in', waardoor je een veel betere kijk op zaken krijgt die in de wereld spelen.
|
Het komt erop neer (heb helaas te laat 'ingezapt'), dat een land dat, min of meer democratie wilt, eerst een (despotisch) liberaal authoritair bewind dient te hebben. Zoals het geval in Singapore of nu in China.
Deze despoot stimuleert de markteconomie en bepaalde instituties, 'the rule of law' u.s.w.. Met deze instellingen wordt de bevolking 'bewust' (marx! :eek: ) van zijn democratische vrijheden. Dat zal uiteindelijk lijden tot de val van de despoot, ook al heeft deze goede intenties. Voilà: democratie (weet niet helemaal of ik het correct heb verwoord, ik hoor het wel ) |
Ik ben het met jullie eens. Nederland 3 zend wel meer goede documentaires uit, bijvoorbeeld ook Zembla. Programma's die je echt aan het denken zetten. Weer eens wat kwaliteitsprogramma's in plaats van de programmering van de commerciëlen die voor 90% uit bagger bestaat.
Dat democratie niet de beste regeringsvorm is wist ik al, maar dan vraag ik mij af welke regeringsvorm beter zou werken? Het zou interessant zijn om de deskundigen daar over te horen. |
Citaat:
sarcasme |
Fareed Zakaria is wel goed in het intrappen van open deuren, maar niet slecht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet je reguliere ik-gooi-lekker-mensen-vanuit-een-vliegtuig-de-zee-in-despoot. Maar een despoot met goodwill, die het beste voor zijn volk voor heeft....een liberale despoot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat over de Carlyle groep en de banden tussen de familie Bush en Bin Laden was een goede aflevering (y)
|
Die heb ik gemist, spijtig genoeg
|
Die is gewoon online te bekijken. hier
|
Zeer interessant (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |