![]() |
overbevissing
Hallo allemaal, zou iemand mij misschien kunnen helpen met informatie voor m'n po aardrijkskunde over het visserij probleem?
Het onderwerp wat ik gekozen heb: Het wereldvisserijprobleem: worden de zeeen en oceanen leeggevist? De voorlopige Hoofd- en deelvragen: Hoofdvraag: Worden de zeeen en oceanen leeggevist Deelvragen: 1] Wat houdt het wereldvisserijprobleem in? 2] Waar speelt het wereldvisserijprobleem zich vooral af? 3] Wat zijn de oorzaken voor het ontstaan van dit probleem? 4] Hoe staat het er met dit probleem op dit moment voor? 5] Hoe probeert men het probleem nu op te lossen? En hebben die oplossingen het gewenste effect? 6] Zijn er andere betere oplossingen voor het probleem voorhanden en wat voor effect zouden die oplossingen kunnen hebben? 7] Kan het probleem in de toekomst opgelost worden en zo niet wat voor gevolgen heeft dat dan? |
je spreekt in je deelvragen al over een probleem, wat al een antwoord op je hoofdvraag geeft, indirect.
|
Ten eerste sluit ik me aan bij Wissie's kritiek.
Ten tweede zou je je onderzoek beter kunnen beperken tot een bepaald gebied, zoals de Noordzee. Het beperken van je onderzoeksgebied stelt je in staat je vraag ook echt te beantwoorden, in plaats van dat je handen en informatie te kort komt. Bdenk verder dat je in je uppie niet het hele visserijprobleem in de wereld kan beschrijven - daarvoor zijn de problemen te divers, als ook de oorzaken. Het kiezen van de Noordzee als onderwerp verhelpt het bovenstaande probleem en het is iets waarover je gegarandeerd informatie kunt vinden.
|
overbevissing is volgens mij wanneer er meer gevist wordt dan er op natuurlijke wijze (of evt door de mens) weer bijkomt
N.B.: overbevissing is dan wel een oorzaak waardoor er vissen verdwijnen, maar dat kan ook gebeuren wanneer de hoeveelheid zuurstof daalt, of als de temperatuur v h water verandert e.d. |
Citaat:
:) De hoofvaag moet zeg maar een soort dekmantel zijn voor de rest Groetjes Jams |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |