![]() |
[op TV] Saving Private Ryan
http://www.hollywoodjesus.com/media/savingposter.gif
Kapitein Miller krijgt de opdracht om Ryan, de enige overlevende van 4 broers op te sporen zodat deze naar huis kan en zijn moeder het leed bespaard kan blijven om al haar zoons te verliezen. Dit blijkt geen makkelijke opgave, want niemand lijkt te weten waar hij zich exact bevindt. The honesty and realism of some of the scenes of this film may forever change the war film. This is not a pleasant film, but it is a truthful one in a way that few war films have ever been truthful. -Mark R. Leeper It is the work of a master craftsman at the very top of his game; the director manipulates and pushes the medium of film to its limits. "Saving Private Ryan" comes closer than any other film to graphically depicting the harrowing experience of military combat. It renews respect and admiration for those who fought, and those who died, for freedom. -David N. Butterworth Dinsdag 4 mei / 22:00 - RTL 5 Niet gezien? zeker kijken. |
Tuurlijk heb ik deze film gezien. Hij is wel OK.
Wel een aanrader voor je algemene ontwikkeling en kennis(Y) |
Ik heb al zo'n 3 keer de halve film gezien, maar nog nooit helemaal. Dus dat wordt zéker kijken morgenavond
|
ligt hier thuis op video, goede film (y)
|
Een must see vanwege die geweldige scene op het strand, maar verder niet een van mijn favoriete oorlogsfilms.
|
hoeveelste keer is dit dat ie op tv is?
ik ga hem denk wel kijken...heb hem voglens mij ook op dvd maar dat weet ik niet zeker meer :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oeh nice (Y). Heb 'm al wel gezien, maar ik wil hem nog wel een keer aanschouwen.
|
Deze film staat zeker in mijn top 5 films. :)
Mark :cool: (die oorlogsfilms/series geweldig vindt) |
Als je hem niet gezien hebt, zeker gaan kijken! (y)
Ik ga zelf niet kijken, heb hem vier keer gezien, ken het verhaal nu onderhand wel. |
Goede film! zeker niet een van de beste idd.. maar vond hem toch aardig geslaagd (Y)
vooral het strand-scene is fascinerend.. |
Khem hem pas 2 keer gezien. Mag nog wel een 3e keer bij :)
|
Citaat:
|
die film begint altijd laat
en hij duurt iets van 3 of 3½ uur dus dan is ie om half 2 afgelopen en aangezien ik vanochtend er om 6 uur al uit was ga ik m vanavond ALWEER niet afkijken maar dat maakt niet uit want de D-day invasie vind ik opzich al het leukst:D |
Me ma had die video gekocht dus k denk ga ff kijken! Nou, na een half uur heb ik um afgezet van saaiheid!
|
Nog altijd niet gezien en vanavond ook geen tijd.
Ik wacht wel tot de volgende herdenkingsdag. |
Ik vind hem nog altijd de beste oorlogsfilm. (y) :cool: (y)
Echt geweldige film (y) |
Citaat:
|
k vind de storyline zwak, ik bedoel het zal allemaal wel waar gebeurt zijn, maar ik vind het niet echt boeiend... de reden 'warom' ze die ryan willen redden en shit...
|
Citaat:
|
Ik heb hem al 2 keer gezien en ik hoef hem niet nog een keer te zien. Ik vond hem wel mooi, maar niet echt bijzonder ofzo. De storyline is inderdaad niet sterk.
|
ik hem hem een keer gezien, de enige film die uitliep op een lange jankpartij...laat maar weer eens zien hoe afschuwelijk oorlog is.
|
Al tig keer gezien. Indrukwekkend eerste half uur, met de invasie. Daarna zakt het een beetje in.
Ik vind dat hele gedoe voor één loze soldaat een beetje onrealistisch. (Al weet ik niet of het gebruikelijk was om dergelijke zoektochten uit te voeren in uitzonderlijke situaties; ik neem aan van niet)... Verder zitten er nog een aantal mooie (gevechts)scenes in, maar over het algemeen ben ik er niet zo heel erg van onder de indruk geweest. Overigens vind ik dat de meeste gebeurtenissen een beetje overdreven patriottisch zijn afgebeeld. |
|
Consiracy is zeker een mooie film, behalve voor diegenen die alleen voor de actie kijken.
|
Citaat:
Mijn favo WWII film blijft The Longest Day. |
Citaat:
ik bedoelde eigenlijk meer dat het niet de allerbeste oorlogsfilm is, maar gewoon een van de beste. |
Ik heb 'm nog maar ff gekeken. Had 'm wel al vaker gezien, maar er was toch niks anders op, en ik had ook niks anders te doen.
Maar ik vind 't een geniale film. Van 't begin tot 't eind. Met hier en daar natuurlijk hoogtepunten, zoals de landing op Utah Beach en 't gevecht in het stand te houden stadje aan 't eind. |
Ik heb hem wéér gemist :( Ik heb toch maar die film van Anne Frank op Net5 gekeken
|
Ik ben ook blij dat ze die Upham niet als Ryan hebben neergezet. Damn, wat een lulletje rozenwater is dat zeg :s
Ik vond het alleen wel jammer dat je Ryan steeds als redelijk stoere gast zag, maar dat hij op het eind als een klein kind zit te huilen op die brug. Ik had ook echt het idee bij het eind (''Tell me I've led a good live. Tell me I'm a good man'') Had ik echt zo'n idee dat ze dan naar huis gaan en dat zijn familie de hele dag(en misschie wel meerdere dagen) door blijft gaan met ''you're a good man, you've led a good life'' op zo'n brainwashed toontje :D |
Hoe loppt die film af??
Ik heb em gisteren niet helemaal af kunnen kijken... Ik heb maar gezien tot het moment dat ze zich bij de brug gaan bewapenen voor de duitsers... :s thnx! |
Spoiler
|
|
"De beste oorlogsfilm" pff get a grip.
|
Saving Private Ryan komt niet eens in de buurt van de beste oorlogsfilm.
|
Heel erg mooi opgezet, maar het verhaal is bout.
|
Goede film, maar ik vond Band of Brothers beter. :)
|
Citaat:
|
ik vind 'm wel ok, alleen dat met die bejaarde en zn goede leven gezever op het einde vond ik zo flauw, dat verneukt heel die film...
|
ik vond dit dus een geweldige film!!! ik heb um echt al heel vaak gezien (ik heb de film op DVD) en het blijft mijn favoriete film!
|
Ik heb hem pas ook gezien. Mooie film idd. Het begin is de mooiste scène over D-Day die er naar mijn mening is, gewaagde camerastanden, er wordt je niets onthouden.
De rest van de film is wat minder, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende film blijft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22. |