![]() |
[Pastelkrijt tekening]
http://img63.photobucket.com/albums/...f/HPIM0069.jpg
Dit is mijn eerste keer met pastel krijt. Dit is dus de zee... wat vinden jullie er van? kritiek graag :) |
super mooi!!! lijkt net een foto :eek:
|
dankje! :D
|
waauuw! kon ik maar zoiets maken... héél goed dus!
|
ooooh en als dat je 1e is ben ik echt ontzettend benieuwd naar je 2e :o, prachtig
|
errug mooi!! mooi kleurgebruik en netjes gedaan gewoon! :)
|
*zwijmel*
Prachtig! :) |
Mooi (y) Ik vind zelf pastelkrijt niet zo makkelijk werken, dus ik vind het erg knap.
|
Ik vind het erg fijn werken, aleen soms staan je vingerafdrukken ergens op je tekening :s maar dat haal je toch gemakkelijk weg...alleen zit je na het tekenen totaal onder het krijt hehe :)
|
Citaat:
Maar als je het goed kan wordt het wel erg mooi met pastelkrijt. Ik heb zelf 1 tekening gemaakt en die is nog best wel goed gelukt, alleen geeft nog steeds verschrikkelijk af. Heb je trouwens voor deze tekening ook nog voorbeelden gebruikt? Hij lijkt erg echt. |
Ja een foto uit een boek heb ik gebruikt
|
Citaat:
je tekening is erg erg érg mooi! hoelang heb je hierover gedaan? |
Citaat:
|
Oh echt mooi, dit doe ik je zeker niet na! *Applaus*
|
vet! (y) ben ook benieuwd naar de foto
|
heel erg mooi! Veel sfeer en de diepte is ook heel goed gedaan.
thumbs up voor een vervolg tekening dus (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Leuk (y) |
Citaat:
|
Hee leuk, ik ben ook met pastel aan t knoeien de laatste tijd.
Ik krijg hele tropische gevoelens van deze tekening :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
werkelijk? de zee? |
Citaat:
|
Citaat:
ieke: ik heb een engels mangaboek waarin ook een hoofdstuk staat over pastel en vetkrijt. ze beschrijven daar iets wat ze "gluespray" noemen, wat je zou kunnen vertalen naar "lijmspray"... Misschien werkt dat? ik stop zelf me tekeingen altij in plastic hoesjes en vervolgens in een multo. Het lijkt me trouwens zoieso sterk dat er niets bestaat om dat goed te fixeren... Probeer in ieder geval (zoals mijn briljiante leraar voorstelde) NOOIT haarlak. Dat wil je niet. Echt niet. Geloof me. (n) P.S. ik weet niet hoeveel het kost, maar er werd in dat boek ook een soort kleeffolie (geen boeklon maar iets anders speciaal voor krijt, houtskool en andere troep die sel afgeeft) genoemd wat je als een soort beschermende laag over je tekeningen kunt plakken. nadeel volgens de schrijver is echter dat als het vast zit, het ook echt vastzit, dus zor dat je tekening echt "af" is en doe het er in één keer goed op. |
Citaat:
|
:eek: ... :eek: ...sprakeloos...
hij is echt supermooi, ik heb ook pastelkrijt, maar mijn eerste tekening heb ik meteen weggegooid (eerste 6 zelfs) dit is echt fantastisch hoor, en zeker als dit pas je eerste keer met pastel is. (y) (y) Two thumbs up! |
Citaat:
|
Erg mooi gedaan!
|
Ik vind hem erg mooi, en dan met name het kleurgebruik en de kleurovergangen, maar ik ga toch nog heel even miepen ;): door je pastelstreken (ik weet even geen beter woord ;)) die wat wisselend zijn gezet lijkt het soms net alsof de zee bol loopt, als je heel goed kijkt. Niet dat de toeschouwer van het schilderij er echt last van heeft, maar mijns inziens staan de streken soms net wat onnatuurlijk tegen(over) elkaar.
Verder vind ik hem echt super; vooral die rotsengroep links :cool: (y). |
Wat knap ik vind dat echt super moeilijk om mee te werken maar dat komt waarschijnlijk dat ik een hekel aan kleur heb maarja.
Echt heel mooi |
Mooi gedaan....
Ennuh....idd ff fixeren, maar dan wel met goede - ervoor bestemde - fixeerspray, gaan haarlak ofzo, want dan wordt het over een tijdje geel...zou zonde zijn! Grtjs. |
Citaat:
|
Citaat:
en ik hoef geen dure fixeerspray te kopen want ik pak gewoon die van mijn moeder :) |
Citaat:
Fixeerspray is mss iets duurder, maar dan heb je wel waar voor je geld. Bovendien, je doet er best lang mee! Grtjs. |
geinspireerd door bob ross?
|
Ziet er erg mooi uit!!!
Goed getekend en mooie kleuren erbij. TOP! (y) |
ik vond die rechter witte gedoe/schuimkoppen (ben er niet helemaal bij ) een beetje overheersend bij de rest
verder WOW!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |