![]() |
"Bovendien bij optredens playbacked hij, dus dan al helemaal afgekeurd."
Ja, mijn vraag is waarom playbackt 'iedereen' 'tegenwoordig'?
Alles wat 'live' is op TV is voort band lijkt wel. Waarom is dat? Denken ze echt dat 't publiek dat niet door heeft? En je haalt de hele sfeer weg. Waarom doen ze dat? WAAROM!! Want je kan beter iets lelijkere muziek live maken dan gewoon een bandje opzetten.. Meningen? |
tegenwoordig?
das onzin, kijk maar naar die jaren 60 poep, toen hadden ze nog niet eens een microfoon én niet iedereen doet et, maar het gebeurd wel veel waarom? gemakszucht, gebrek aan talent, gebrek aan ervaring...ect |
Ik vind het ook extreem irritant als er een bandje wordt opgezet bij een zogenaamd 'live' optreden.
Er schijnen dus mensen te zijn die het niet horen. Bijvoorbeeld de TMF awards, daar playbackte er best veel. 3 doors down en de sugababes niet, dat waren meteen de leukste optredens. |
Misschien omdat het teveel werk is om alle apparatuur, PA en de hele zooi goed af te stellen en op te bouwen voor slechts 1 nummer.
|
Guns 'n Roses - November Rain; Dás pas goeie live (y)
|
Ik denk dat het bij de artiesten die wel playbacken vooral om de immense show er om heen gaat.. Neem nou mevrouw spears, je gaat me niet vertellen dat ze tussen al die wulpse houdingen en danspasjes ook nog eens mooi kan zingen.. Mensen betalen gewoon voor kwaliteit en dan willen ze geen valse zang horen.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk dat geplayback, het is alleen uit een puur commercieel oogpunt begrijpelijk.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Omfg "van Oekels discohoek" :D:D :cool:
|
bij toppop of weet ik veel hoe het heet of top of the pops ( 1 van de 2 ) werd in het jaar nul al geplaybackt..
ik vind het maar jammer |
live is veel beter, en 3t kan het nu weten
|
liever playback dan een stem om te janken (y)
|
Yo, er staan 'iedereen' en 'tegenwoordig' he. Tussen van die => ' <=.
|
Bij top of the pops hebben ze niet eens vocale versterkers. Als je toch wil zingen moet je die zelf meenemen.
|
Eigenlijk zouden ze bij dingen zoals de TMF awards aan het einde nog met zijn allen samen een lied moeten zingen...
"hier stond je dan vanavond! Het was wel spannend, maar toch ook fijn..." |
Citaat:
en verder is playbacken natuurlijk voor mietjes en pedofielen |
Citaat:
Verder vond ik The Rasmus wel heel erg met playbacken. Als je het doet, laat dan niet de mic een paar seconden ver van je bek af staan terwijl je zang al hoorbaar is :D |
Het is pas erg als je mensen ziet met een microfoon, en dan ook met een microfoontje aan hun shirt of pak...En als ze dan willen praten praten ze in dat microfoontje...
Hoe diep kun je door de mand vallen. |
het is pas erg als je de zang goed hoortterwijl die niet eens een microfoon heeft om in te zingen
|
Artiesten die pleebekken zijn de naam artiest niet waardig.
Ar'tiest (Fr) (de (m); -en): Kunstenaar, beoefenaar van kunstvorm. Oftwel, iemand die niet zijn eigen muziek zingt is geen artiest, maar een 'performer', alsof dat een excuus is. |
Citaat:
|
Dat deed hij wel. Op het moment dat hij zijn kunst beoefende, deed hij dat zelf (en dus niet een computer die t voor hem schilderde, bij wijze van spreken).
|
Citaat:
|
Laat maar zitten, je snapt mijn punt niet. Ik bedoel dat een zanger zijn kunst oorspronkelijk live beoefend, dus voor publiek. Een schilder doet dit van oorsprong niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jaja, in de tijd van de troebadoer, toen die nog populair waren was PA en boobjobs nog niet zo de shit. Maar nu wel, dus fuck goeie teksten en matige zang, en geef me boobs en muziek dat nog ergens naar klinkt.
"Want je kan beter iets lelijkere muziek live maken dan gewoon een bandje opzetten.. " ?? waarom dat. |
Citaat:
|
jesus Tsasil, je snapt m best...:P
|
Oh Rhinusje wat ben je toch een sufkut
|
Citaat:
Ik snap de hele discussie niet zo, wat wilje nou zeggen? Dat je playbacken niet zo leuk vind? Waar gaat die discussie heen? wat wil je bereiken. Ja ik rook al van een heel eind dat je alto was, en ik wist allang dat je playbacken nep enzo vond. En then.. |
Citaat:
|
Ik vind playbacken ook nep. Zeg dan 'sorry ik wil niet live optreden want dat kan ik niet'.
Leuk en aardig als je in een studio een cd in kunt zingen maar als je het live niet waar kan maken ben je eigenlijk geen knip voor de neus waard. In een studio valt zoveel op te leuken, daar zouden ze zelfs van Jim nog een goeie zanger kunnen maken. |
ik vind het vooral erg cool als er geplaybackt wordt en dan erg stoer wordt gedaan met zo'n headset microfoontje :)
|
Mensen als bijv. Britney Spears kunnen niet zingen en dansen tegelijk.
|
En ik moet voortaan eerst topics lezen voordat ik reply.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Later is er nog een film gemaakt, met Barend Servet, Capitein Hasje, Van Oekel etc.: Ondergang van de Onan. Die is best lachen. |
Citaat:
|
is gewoon goedkoper als je playbackt ipv al die apparatuur lekker thuis laat en een tape meeneemt voor bijvoorbeeld een optreden bij de TMF Awards. die 1 of 2 nummers is het niet waard.
|
Pff, gemakzucht dient de mens, maar waarom zou je optreden als je dan toch alleen je kop wilt laten zien, stuur ze dan gewoon de videoclip :rolleyes:
|
Sommige bands hebben daar niet eens wat aan op te merken, als de grote "baas" zegt dat ze dat moeten doen dan doen ze dat, of ze nu willen of niet :) Het draait allemaal om het geld. Als het niets zou opleveren, zouden ze het ook niet doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar is de video-clip ook door ontstaan. Bands hadden geen zin meer om voor 1 nummertje naar de studio te komen, dus maakten ze zélf maar een promotiefilmpje (lees: videoclip)
|
Ik hoorde net op TV (I Love The 60's)dat ze bij Top of the Pops ALTIJD live speelde. Dat is toch niet of wel?
|
Citaat:
|
Iron Maiden was de eerste band die sinds jaren live optrad in Top of the Pops :D
Up the Irons! :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |