![]() |
zelfmoord
ik heb gisteren avond zelfmoord-neigeinggen gehad
en voel me nu heeel slecht ik zag dinge die er niet ware enzo dat de mure percies op u afkome is niet zomaar een gezegde en toen ik aan men vriende moest denke begon ik te hyper-ventilerne enzo en ik viel flauw en nu ben ik bang dat ik het nog es ga krijge :( ik weet ni of dit nut heeft om dit te poste:s maar ik kon nergens anders men gevoelens kwijt en het ergste is ik ben nog maar 12 :s ik denk da wel vroeg is voor zon dinge |
Wat is de bedoeling van dit topic?
|
Ik denk dat je een bep gebeurtenis niet hebt verwerkt, ik ken je verder niet dus daar kan ik ook nix over zeggen, maar zelfmoordgedachten krijg je nie zomaar...ik denk dat je hier met iemand over moet praten die je vertrouwt..tis moeilijk I know..maar denk wel dat je hulp nodig hebt om alles te verwerken. Je moet hier niet alleen mee blijven zitten..daar heb je nix aan.maar zoals ik al zei ik weet nie wat er precies aan de hand is.. iig sterkte!
|
Citaat:
|
Iedereen voelt zich wel eens even rot, maar dat je meteen flauw bent gevallen is niet zo mooi. Probeer rustig te ademen als je je weer eens zo voelt. Dat is best moeilijk, maar het valt te trainen. Probeer door je hele longen te ademen op een normaal tempo. Span niet al je spieren aan. Als het niet zo goed lukt kan het helpen je armen omhoog te doen, daardoor open je je borstkas.
Je kunt je ademhaling elke dag even een paar minuten trainen. Ga dan recht op een stoel zitten en probeer zo veel mogelijk tot in je buik te ademen. Let op het tempo. Dat je gedachten had aan zelfmoord is ook niet al te prettig. Waarom denk je dat? Zijn er vervelende dingen gebeurd? Zie je de toekomst niet zitten? Denk eens grondig na over wat er allemaal speelt. Schrijf het desnoods voor jezelf op. Als je dan met iemand wilt gaan praten is het makkelijker te vertellen omdat je al voor jezelf op een rijtje hebt gezet wat er aan de hand is. @ Sylph: ik denk dat de bedoeling van dit topic is dat de TS was steun en tips krijgt, ook al staat het er niet bij. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch moet ik er wel bij zeggen dat wij ook maar scholieren zijn en dat je misschien meer hebt aan iemand die je 'echt' kan helpen. Een psych oid. :) |
het is nu van zondag gelde heb nog 2 keer dingen gezien die er niet waren :( maar dat waren geen echte zelfmoord gedachte bij kome kijke :|
en ja ik ben vooral bang voor de toekomst en ik heb zo het gevoel dat ik te gevoelig ben voor deze werleld :s mastruberen geeft mij een schuldgevoel,voel bmij super-rot bij ruzie lig soms ure wakker van iemand die ik die dag beledigd heb :( en heb niet bebaald een denderend liefdes-leven :( |
en ja ik ben vooral bang voor de toekomst
je bent 12... er zal zeker nog wel wat veranderen in positieve zin ;) en ik heb zo het gevoel dat ik te gevoelig ben voor deze werleld :s Heb ik ook last van... maar niemand is tè gevoelig... tè gevoelig bestaat niet... je zult ermee moeten leven en blijkbaar kun je er nog niet gooed mee omgaan(ik geef toe, ik ook niet altijd :o ). mastruberen geeft mij een schuldgevoel Daar ga ik maar even niet op in... :) voel bmij super-rot bij ruzie Ruzie is ook niet leuk, maar ruzie hoort er ook bij... lig soms ure wakker van iemand die ik die dag beledigd heb :( Probeer dat dan ook niet te doen :nono: en heb niet bebaald een denderend liefdes-leven :( Ik ook niet... je moet maar geloven dat er voor iedereen op de wereld wel iemand is... en bij sommigen duurt het nou eenmaal langer dan bij anderen ;) Ik raad je aan om hulp te zoeken... ik denk namelijk niet dat je in je eentje je gedachtengang de positieve kant uit kan zetten ;) sterkte! Liefs, Ruud |
idd wat kruimel zegt... iedereen voelt zich wel eens rot, maar rot voelen of rot voelen... daar kan een heel verschil in zitten. Wat er met jou op zo'n moment gebeurd is niet 'normaal' en ook zeker niet prettig. Wanneer dit blijft aanhouden zou ik je toch aanraden hier eens mee naar de huisarts te gaan.
over je liefdesleven zou ik me niet te veel zorgen maken. Hoeveel 12jarigen hebben een liefdesleven? weinig hoor! echt waar... ik kreeg mn eerste vriendje op mn 14e, en dat stelde al helemaal niks voor. Dus daar moet je je nu niet druk om gaan zitten maken. Ik weet niet of je alleen naar je huisarts kan/durft te gaan, maar anders kan je er misschien met een vertrouwenspersoon van school mee praten, die kunnen vaak ook een hoop voor je doen. liefs, wendy |
bedankt voor al jullie hulp :) maar een dokter kan die zwijge tegen je ouder want ik denk da hem wel iets gaat zegge
want ik ben tenslotte nog maar 12 |
Citaat:
Maar let wel, als de situatie echt levensbedrijgend/gevaarlijk is zal hij wel je ouders moeten inlichten. Zelf dacht ik ook altijd dat dat een groot probleem zou zijn, maar dat is het niet, want uiteindelijk gaat het er toch om dat jij geholpen moet worden, en je ouders kunnen in dat proces niet achterblijven. |
Citaat:
|
ik weet niey-t wat me overkomt ik vergis me ALTIJD :(
er zijn mense die denke dat ik alles uit men duim zuig enzo dat is niet waar :( en pfff ik ben gwn super-moe en ziek sinds die gebuertenis en seg als ze me ni gelove dan moete ze he maar wete want ik heb pijn en heb nog 2X zoiets gehad en als ze me hier inet gelove. dan weet ik het ni ma ik hoop da niet iedereen zo denkt :( pfff |
een zin : zoek hulp (maar dat moet ik nodig zeggen)
helpt misschien wel. praten helpt in ieder geval wel... |
maar ik ben van plan om met een vriendin naar de dokter te gaan
maar ik woon in belgie ik weet niet of dat verschil maakt maar is dit best de huisdokter? en moet je een afspraak make? :( |
Ik wil niet vervelend zijn ofzo... maar als ik het profiel van je emailadres bekijk weet ik niet echt wat ik van je moet denken...
Ik zou maar eens hulp gaan zoeken als ik jou was, echt waar ;) |
euhm ik moet toegeve dat mijn profiel al lang niet is bijgewertk
en hoe kom je aan men adress??? |
Citaat:
|
LOL :D
lang niet bijgewerkt? Ohja, dar word je ineens 2 jaar ouder van :rolleyes: Kid, er zijn mensen met problemen hier, semizielig doen is dan niet bepaald grappig. En anders, je bent pas eh 12...14...whatever, je leeft nog 5 keer zo lang, als je ouder bent kun je zelf beslissingen gaan nemen en neem je het heft pas in eigen handen (nu gebeurt dat veel door school en je ouders). Dan kan je het zelf zo leuken maken als je wil en blijven die muren vanzelf weer stilstaan. |
Citaat:
|
Citaat:
De 2de alinea was om te zeggen hoe triest het zou zijn als het een grap was. De 3de alinea was een normale reactie. Wat zit je nou te zeiken man? :rolleyes: Oh wacht, het gaat om het laatste stukje, leer de rest te lezne man. Sjezus zeiknichten hier, echt te erg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goed, of je nou 12, 13 of 14 bent, je in Belgie of in Nederland woont, een huisarst (huisdokter) heeft idd zwijgplicht. Maar ik weet niet in hoeverre hij niks verteld. Als jij tegen hem zou zeggen dat je er morgen een eind aan maakt, heb je kans dat hij toch even je ouders allert maakt.
Met een vriend(in) naar de huisarst gaan is geen slecht idee als je daar steun aan hebt. Ik vind het goed van je dat je het overweegt, en dan mag je best een vriendin meenemen! Ik denk trouwens dat je huisarts zelf uiteindelijk niet degene is die jou behandeld, maar dat hij je verwijst naar een andere instantie. Welke instantie dat dan is, daar heeft hij wel zicht op. En voor sommige instanties moet je ook idd doorverwezen worden, dus in al deze opzichten kan het geen kwaad daarheen te gaan. heel veel succes ermee! Wendy |
volgens mij is dit een faker :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat ik er voor het grootste deel overheen ben
met hulp en liefde van mijn vriendin :) we zijn nu trug een koppeltje ik wil iedereen bedanke die mij geholpe heeft en ik denk da deze fotum nu mag geslote worden yes yes (y) (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maareh als dat zo is, hoe zit het dan met het gek worden en de muren die op je af komen? Er zit hier een luchie an imho, maarja wat ik dnek boeit nu ff niet, succes met de rest van je leven (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |