![]() |
3e golf oorlog
Hoi iedereen,
Over een paar weken moet ik een p.o. voor Gs inleveren. De onderwerp van de p.o. moet over de 3e golf oorlog zijn. Nou hierbij heb ik jullie help nodig, want ik weet ni wat voor onderzoeksvragen moet ik verzinnen. Ik heb dus jullie hersenen even nodig!! ;) 3e golf oorlog moet niet over de gebeurtenissen in Irak zijn, maar hier in Ned., over bijv. de mening van de kabinet, verschillende partijen. Wat heeft Ned. mee te maken, etc, etc. Helaas kon ik zelf géén onderzoeksvragen verzinnen, en ik moet ongeveer 3 hebben. Alvast bedankt, :) |
3e? :confused:
Die is toch nog niet geweest? :confused: |
Oh ja, een idee voor een vraag:
* Waaruit bestond/bestaat de Nederlandse (politieke en militaire) steun aan de coalitie-troepen? |
Citaat:
2e 1991-1992 Koeweit 3e 2004 Irak Dat dacht ik tenminste.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu is 't dus 3e golf oorlog. Jullie hebben nog steeds geen goede ideeën gegeven!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vietnam anyone?
Anyway, het heet dus golfoorlog omdat het om een oorlog die plaatvond/vindt aan de Perzische golf is. De eerste van 1980 tussen Irak en Iran, was toch veel minder VS-USSR. Ik geloof dat beide kanten toen wapens gaven aan Irak omdat ze niet wilden dat (een toen) geloofs extremistisch Iran won en van irak en Iran een Theocratie maakte... Onder andere om de olie dacht ik... was echt een gore oorlog, 2e en 3e zijn er niks bij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |