![]() |
Hoe gaat het met Sadam?
Heeft iemand nog iets over die gast gehoord sinds ie is opgepakt? Want dr is echt een mediastilte over em geloofik.. Vroeg ik me net ineens af..
|
ja, en ik vraag me nog steeds af waar ie eigenlijk voor zit...
|
oja ook lekker:
Advocaat Saddam toegang geweigerd AMMAN - De Amerikanen weigeren de advocaat van Saddam Hussein, de Jordaniër Mohammed Najib Rashdan, toegang tot de opgepakte Iraakse dictator. Dat heeft Rashdan gezegd in een interview met de Spaanse krant El País, dat maandag is gepubliceerd. Volgens de 56-jarige advocaat werken de Amerikanen hem op alle mogelijke manieren tegen. ,,Ze weigeren me ook maar de geringste informatie te geven, waardoor ik niet in staat ben de verdediging op effectieve wijze te voeren'', aldus de Jordaanse jurist. Rashdan heeft zich nu gericht tot de Zwitserse regering met het verzoek erop aan te dringen dat de minimale normen voor de behandeling van krijgsgevangenen worden nageleefd. Die normen zijn in de Geneefse Conventies vastgelegd. Rashdan zei dat twee naar Jordanië uitgeweken dochters van Saddam, Rana en Raghad, hem in december vroegen hun vader te verdedigen. Met een notariële volmacht van Sajida, echtgenote van Saddam, werd het verzoek enkele dagen later geformaliseerd. Rashdan studeerde rechten in Bagdad. Hij was betrokken bij de oprichting van de Baath-partij in Jordanië. Voor de verdediging van Saddam wil Rashdan een omvangrijk collectief vormen, dat vooral uit Jordaanse juristen zal bestaan. Ook verscheidene westerse advocaten worden bij de zaak betrokken. Een van de westerse juristen die zich bereid heeft getoond Saddam te verdedigen, is de Fransman Jacques Vergès, een van de belangrijkste strafpleiters in Frankrijk. Hij is een van de advocaten van de voormalige Joegoslavische president Milosevic en verdedigt tevens Tareq Aziz, vice-premier van Irak onder Saddam Hussein. bron: Nederlands Dagblad 03-05-04 |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat is de aanklacht :rolleyes: |
Citaat:
|
Ik vind het vreemd dat iemand voor zoiets word aangepakt terwijl de VS het zelf net zo gruwelijk doet :s
|
Citaat:
Schaam u diep. |
Ach , we zullen maar zeggen dat hij het niet zo goed heeft als thuis. (lichtuitgedrukt)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zag gisteren nog beelden van het huis waar Saddam en zijn zoons feesten had gevierd vlak voor de oorlog. Het huis werd toen verwoest door bommen. Er zat een grote bar in met allerlei verschillende whisky's. :D
|
waarschijnlijk gemarteld en ondervoed
maarja t boeit niet want hij is toch een misdadiger :rolleyes: |
Citaat:
was de oorlog nogal nutteloos :P |
Citaat:
|
Citaat:
Anyway ik vroeg het me ook al af, hoe het nou zit, waar die nou zit en wat er verder gaat gebeuren... |
Citaat:
Verkeerde datum letter vergeten in zijn naam zoiets :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop dat het het slecht met hem gaat.
|
Ik denk dat Saddam al vaak de zeep heeft (moeten) laten vallen in de cel :P.
|
Citaat:
|
Citaat:
kom op zeg |
Citaat:
Ik denk trouwens dat Saddam het zo slecht nog niet heeft, over een tijdje moet hij voor een rechtbank verschijnen en de Amerikanen zullen er wel voor zorgen dat hij er dan niet als een lijk uitziet. Al zou hij het wel verdienen om doodgemarteld te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Behoeft verder ook geen verklaring, 't is gewoon zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Dadelijk ben jij het. |
Citaat:
Nou jij weer :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Poep!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Terwijl ze geen flauw idee hebben waarom ze dat schreeuwen, in feite. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
aPu |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zei dat alleen maar omdat amerika er waarschijnlijk zo over denkt... ik niet... t is gewoon crap maar het boeit hun vrij weinig wat denk je dat ze met hun oorlogsslachtoffers doen? ze zetten ze echt niet in een 5sterren hotel met bubbelbad hoor... :rolleyes:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |