![]() |
wat wil je liever...
Doof of blind zijn?
Ik doof, omdat ik dan tenminste nog van de mooie dingen om me heen kan genieten en nog iedereen kan zien :) |
geen van beide ;)
|
Citaat:
|
blind, hoef ik de hemeltergende lelijkheid van dit aardse tranendal niet meer te aanschouwen
|
Citaat:
|
Doof. Als je blind wordt, word je in heel veel dingen afhankelijk van anderen. Je kunt je voor een groot deel redden met een stok en een hond, maar fietsen, auto rijden enz. kun je nooit alleen. Je zult dus altijd mensen mee moeten nemen als je weg wil.
|
doof
Ik heb het idee dat je veel meer gebruik maakt van beeld dan van geluid. Maar of dit klopt.. |
Citaat:
|
Doof. Anders kan ik nooit meer Johan Derksen aanschouwen. :(
|
allebei tegelijk, niks meer te maken met niemand
|
Doof, dan kan je je nog normaal voorbewegen en gebarentaal leren. Dan kan je meer van het leven genieten, denk ik. :)
|
Citaat:
|
met doof kun je iig nog forummen
|
liever geen van beide natuurlijk maar als ik zou moeten kiezen zou ik doof kiezen denk ik want dan kan je nog gewoon alles zien en als er iemand iets tegen je wil zeggen dan kunnen ze dat ook opschrijven ofzo.. nadeel is wel dat je geen muziek kan luisteren en geen tv kan kijken enzo alleen als er ondertiteling is..(maar dat wordt nu ook weer meer toch, die ondertiteling? met zn alle doof worde dus) :rolleyes:
|
Ik ga dan voor doof omdat ik dan nog wel kan windsurfen. etc.
|
Doof, dan kun je tenminste nog zelfstandig ergens heen, ben je niet afhankelijk van andere mensen en kun je die andere mensen nog zien.
|
doof, ben ik al aan 1 oor dus.......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan zou ik liever doof zijn.
|
Doof. Ik heb geen gehoor nodig om te kunnen forummen. :o
|
Blind, ik kan niet zonder muziek.
|
Geen van beide, ik kan me een leven zonder muziek en zonder boeken niet voorstellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
doof.. ik zou er echt niet tegen kunnen als ik niks zou zien.. en ik hoor al niet zo goed, dus als ik dan blind zou worden kan ik ook niet heel goed leren luisteren
en ik kan al beetje gebaren taal braille lijkt me trouwens ook echt heel moeilijk |
Citaat:
|
je kunt dan ook een relatie aangaan met een hele lelijke vrouw, zonder steeds te denken "god, wat is ze lelijk"......Als je blind bent, dus
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik haat dit soort vragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Aleen zou ik ook heel blij zijn dat ik al die "mensenherrie" niet meer hoor... wat een rust. Was ik maar doof... :( Aan de andere kant zou ik het heel erg missen, ik heb namelijk een heel veel beter gehoor dan de gemiddlede nederlander, ik kan namelijk wat hogere geluiden horen :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Doof, dan kan ik tenminste nog lezen en genieten van het uitzicht. Ben dan ook niet zo afhankelijk van andere personen (maar das al gezegd). Ik zal wel mn muziek missen (en nog wel meer natuurlijk).... :(
|
Doof, omdat ik denk dat je dan zelfstandiger kunt zijn dan wanneer je blind bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
blind
gewoon omdat je gevoelswereld dan anders wordt, en aan blindheid soms nog wel een wat gedaan kan worden en omdat ik nooit zou willen dat ik geen muziek meer kan luisteren, of de geluiden in de ochtend |
blind.... de erst van mijn leven gewoon muziek luisteren en praten.
|
Citaat:
|
doof zijn dan maar
|
Blind.
|
blind, communicatie met mensen is dan makkelijker zodat je niet in een geheel 'andere wereld' terecht komt
plus natuurlijk het feit dat je als je blind bent tenminste nog muziek kunt luisteren. je hecht dan meer waarde aan je gehoor voordat je blind was zodat muziek opeens nog interessanter wordt denk ik |
Citaat:
|
doof
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |