![]() |
Islam?Christendom?
Niet lang geleden heb ik de reliwijzer -test gedaan, bij mij kwam Islam op nr 1 en Christendom op 2 ...
Ik heb me verdiept in beide godsdiensten, en ben er nog niet uit...... Ik ben wel Christen van huis uit (katholiek), maar heb me er nooit echt mee bezig gehouden...(lees: alleen gedoopt) Voor de christenen/ moslims onder ons: welke sites zijn een aanradertje? Ik heb tig sites bezocht, maar dat zijn vaak sites in de trant van: "hoe wordt ik moslim/christen etc" ik zou graag meer info willen over wat er bijv in de Koran staat over vrouwen en hun rechten en hoe christendom/islam ontstaan zijn, de verschillen tussen beide godsdiensten en bovenal de overeenkomsten... |
dan kan je beter boeken gaan lezen.
|
Ik zit ongeveer op hetzelfde punt, al vind ik de islam veel logischer en completer maar aangezien ik met het christendom ben opgegroeid ben ik ook nog een beetje zwevende.
Mijn tips: Islamworld Een engelstalige site met links naart specifieke onderwerpen, erg uitgebreid en overzichtelijk. Islamitische kwesties Geeft de kijk van de islam/koran op vele zaken en beantwoordt veelgestelde vragen. Ook zijn er vergelijkingen met het christendom/de bijbel. Jezus in de Islam Mohammed in de Bijbel Is de Bijbel God's woord? Overeenkomsten en verschillen tussen Islam & Christendom |
Ik raad jullie aan om vooral naar lezingen te gaan.
Moge Allah (swt) jullie daarbij helpen, Insha'Allah! |
Ik heb btw iets in de agenda gezet.
|
Citaat:
|
Citaat:
heb gehad. (engelstalig) http://www.islamtoday.com/ |
Thank u!!
Zal ik zeker gebruik van maken! |
Ik moet zeggen dat Islamworld mij erg aanspreekt ......
|
Volgens mij is geloof niet iets dat je rationeel moet onderzoeken en bepalen welke het beste 'past' de ene is waar en de ander niet. mijn advies is dus gewoon om te bidden tot zowel allah als god en hem te vragen om een teken, kheb bijvoorbeeld iemand weleens van gehoord dat ie bad 'god als dit uw religie is, laat dan vanavond bij mij iemand aan de deur komen om het te zeggen'. en dat gebeurde.
|
Citaat:
evt. kan dat ook online: http://www.chabad.org/library/archiv....asp?AID=63255 (engels) http://www.statenvertaling.net/ (Nederlands) (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Als je de drang voelt kun je Johannes wel lezen, maar is absoluut niet noodzakelijk. Bovendien bestaat het O.T. uit méér dan 5 boeken. ;) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik raad je ook aan om met moslims zelf te gaan praten. dit is over het algemeen een goede manier om meer over de islam te weten te komen. een goede webiste is ook: www.al-sunnah.com. een site waar ik zelf heel erg veel aan gehad heb.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
http://www.answering-christianity.com
Een aanrader. |
Vraagt u ook het volgende af?
Wat betekent het hoe een moslim leeft volgens zijn geloof? Waarom ervaren wij tussen hen en ons een kloof? Kunnen wij wel of niet praten met hun vrouwen? Waarom is het dat zij niet van onze honden houden? Waarom geeft de media “fundamentalisten” van alles de schuld? Waarom zijn sommige vrouwen geheel in het zwart gehuld? Wat betekenen die verschillende soorten hoofddoeken? En hoe zou het zijn om een moslim te bezoeken? We dachten lange tijd: een moslim is een Turk of een Marokkaan, maar nu zien we ook Nederlanders moskeeën binnen gaan? Is een vrouw in islam dan toch niet onderdrukt? Wordt een Nederlandse moslim niet van zijn wortels losgerukt? Waarom vasten ze in Ramadan de hele tijd? We vragen ons af: Is Islam dan toch de waarheid? We zouden best meer weten willen. Zijn er b.v. tussen christenen en moslims veel verschillen? Wat gebeurt er nu als ook ons kind moslim wordt? Schieten we dan in ons begrip tekort? Blijven we liever in onze oude, vertrouwde kringen? Of stellen we ons open voor een andere kijk op dingen? Islam is werkelijk waar een heel mooie manier van leven, En wij willen u graag meer informatie erover geven. Kom er allemaal gezellig bij!! Wanneer: Elke zondagochtend bent u van harte welkom om hierover met andere vrouwen te praten en informatie te verkrijgen. Aanvang: 11.30 uur. Adres: Moskee Badr, Sara Burgerhartstraat, Amsterdam West (Naast Liddl, tram 12, bus 15 of 18). Voor meer informatie: bel Judith: 06 27 33 50 68 |
Heel erg bedankt voor bovenstaande info...ik zit in A'dam op school, en neem vaak tram 12, dus ik kan zo'n lezing (info -dag)met gemak bijwonen een keer.
(y) |
Citaat:
|
Een erg handig boek voor de beginner is het boek ''Haram en halal'' van Yousef Qardawi.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |