Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Naamloos.{Gedicht} (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=829479)

Doodle! 04-05-2004 21:17

Naamloos.{Gedicht}

Doe ik onder, wil ik boven.
Hou me dom, verberg mezelf.
Weetje wel dat wanneer ik je wegdrukte,
je enkel dichter tot me trok?

Zeg ik links, bedoel ik rechts,
wil ik door, dan zeg ik stop.
Waarom begreep je dan niet,
dat het voor mij zoveel meer was.

ik wil je vasthouden, knuffelen, strelen.
Van je houden, met heel mijn hart.
En als ik je weer wegduw bedenk dan,
dat je dichterbij me mag.

---
Groetjes,

..Jeffrey..

ik is een kiwi 04-05-2004 21:49

ik vind het een supermooi gedicht, vooral de laatste strofe is erg goed en loopt lekker(de rest over het algemeen ook hoor).

alleen in dit stukje:

"Weetje wel dat wanneer ik je wegdrukte,
je enkel dichter tot me trok?"

vind ik de bovenste zin ten opzichte van de onderste iets wat te lang, of omgekeerd. je zou er misschien in de onderste zin een woord tussen kunnen zetten zodat het bijvoorbeeld wordt:

ik je enkel alleen dichter tot me trok?

(ik weet het, nu staat er 2x een benaming voor hetzelfde, maar dat geeft kracht, toch?)

en hier bijvoorbeeld:

Waarom begreep je dan toch niet,

zijn maar suggesties, want ik vond die regeltjes niet helemaal 100% lekker lezen en lopen, maar misschien was dat ook wel je bedoeling, succes er verder mee!!

Doodle! 04-05-2004 21:56

Citaat:

ik is een kiwi schreef op 04-05-2004 @ 22:49 :

ik je enkel alleen dichter tot me trok?

Waarom begreep je dan toch niet,

Ik probeer 2x hetzelfde achter elkaar zoveel mogelijk niet te doen. Vind het alleen maar iritant lezen,

Over je 2é suggestie: Die zou er eventueel tussen kunnen maar ik laat m gewoon staan :)

Mu 05-05-2004 13:09

Hee leuk!
Goed metrum, leuk gedaan hoor! Lief gedichtje
is ie ook voor iemadn bedoeld of niet?

Super Muis 05-05-2004 16:40

leuk:)

alleen bij "Weetje wel dat wanneer ik je wegdrukte" struikelde ik over het weetje wel, waarom geen spatie tussen weet en je? :bloos:

de laatste strofe maakt het helemaal af, rijm is leuk gedaan daar, zodat het echt af is (Y)

xineof 06-05-2004 19:15

Ik vind het leuk dat dit gedicht vol zit met tegenstellingen (m.b.t. voelen/doen, wat op zichzelf ook al een tegenstelling is :)). De verwoording spreekt me echter niet zo aan; ik vind het wat 'tam', wat teveel voor de hand liggend. Ik denk dat je deze tegenstellingen veel meer had kunnen benadrukken en de spanning in het gedicht veel hoger op had kunnen laten lopen als je een wat origineler woordgebruik had gebruikt. Doordat deze zinnen al zo expliciet zijn, mis ik eigenlijk de spanning in dit gedicht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.