![]() |
Kelk
Het gras is nat
Ik ontwijk de kelken die de druppels van de regen dragen. Een mier sterft niet ver van huis als ik op hem stap. Op een bankje zit een man. Zijn handen zijn nat. Langs zijn levenslijn toont hij mij zijn lijden. |
Deze kan ik ook niet volgen :o .
|
Citaat:
|
vind dit echt wat hebben eigenlijk....heel beschrijvend, maar wel goed beschreven zeg maar.
weet niet of ik de inhoud goed interpreteer, maar dit is hoe ik het zie: je beschrijft de eenvoudige dingen in het leven op een manier van iemand die erg stilstaat bij dingen die vanzelfsprekend en onbelangrijk lijken. waarschijnlijk staan alle dingen nog wel ergens voor, symboliseren ze iets...ik kan alleen ook niet erachter komen wat precies. de eenvoud der natuur misschien? "langs zijn levenslijn toont hij mij zijn lijden" past er dan niet helemaal bij maar voegt wel wat toe: de plaats van het complexe mens in het 'eenvoudige' natuurlijke geheel. nja. waarschijnlijk zit ik er helemaal naast en is mijn fantasie een beetje op geslagen. maar dit gedicht roept een bepaalde sfeer op die me aanspreekt:) |
Citaat:
|
hihi. maar klopt ie ook...? n beetje dan? :D
|
Citaat:
|
he? hoe weet jij dat nou, -->
egged=mu ? |
Nee, maar ik heb eerder gedichten van hem gelezen, waar hij ook uitleg bij gaf. Dit gedicht heeft een zelfde strekking.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=823876 |
Citaat:
het gaat zegmaar om 'stil staan' er is geen symboliek overigens, dat is juist het hele punt :) |
aah. cool :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |