![]() |
Contact met iemand die schizofreen is
Hé ieder1!
Mijn vader is al mn hele leven schizofreen. Mn ouders zijn dan ook al mn hele leven gescheiden. We hebben thuis nog wel contact met m, telefonisch. Alleen neem ik nooit op, ik wil het gewoon niet. Hij is gewoon vreselijk irritant, dit komt niet alleen doordat hij schizofreen is, maar ook omdat hij een koppig natuur heeft èn zijn medicatie niet inneemt. Aan de ene kant denk ik "'t is mn vader" en aan de andere kant denk ik "waarom zou ik me verplicht voelen contact met m te hebben". De aanleiding voor deze thread is dat mn vader laatst ergens in Ede is aangehouden (woont zelf in de provincie Groningen), omdat ie weer ns over de rooie ging, klom die over t hek van de marechaussee. Dan schrik je wel een beetje. Voor de rest heb ik helemaal geen emotionele band met m. Ik kan hem ook helemaal niet terugvinden in mezelf, niet in mn uiterlijk en ook niet in mn innerlijk. Dus zou het contact voor mijn part puur een contact zijn waarin ik me verplicht voel, niet omdat ik t uit mezelf wil. Misschien voelt hij zich dan wat beter? Of zal ie me dan heel erg gaan claimen. Waar ik zelf ook wel bang voor ben is dat het te dichtbij komt. Zoals nu kan ik er nog wel tegen, maar houd t dan ook bewust op n afstand. Ik ben bang dat ik aan zijn situatie eronder door zal gaan. Ik heb voor mezelf ook nog aardig wat aan mn hoofd. Iemand tips? Ervaringen? Meningen? Kom maar op, ik hoor ze graag. |
Ik wil eerst even iets weten. (als dat mag... :))
Had je wel contact met 'm gemaakt als-ie niet schizofreen was geweest? |
Lijkt me nogal een ingewikkelde zaak. Mensen met schizofrenie hebben namelijk ook een heleboel individuele karaktereigenschappen... :)
|
Citaat:
En als ie 'gezond' zou zijn geweest, heb je er sowieso meer aan, het contact dat je met m hebt. |
(stom vraagje wat houd het in??)
:bloos: |
Mijn vader is ook schizofreen en ik zie hem niet meer. Hij probeert wel soms contact te zoeken maar eerlijk gezegd wil ik dat niet. Ik heb ook helemaal geen band met hem al weet ik wel dat ik sommige opzichten best op hem lijk. Misschien dat ik als ik ouder ben wel contact met hem zoek om bepaalde antwoorden te vinden.
Ik vind het heel knap van je dat je nog wel met hem omgaat ondanks alles. Ik denk dat als je je verplicht voelt om nog steeds met hem om te gaan dat er toch iets mis zit. Misschien is het fijn om een tijdje afstand te nemen van hem en weer over een tijdje verder gaat kijken... |
Wat vindt hij van jou? Vindt hij het fijn als jij bij hem bent of maakt het hem niks uit?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Gedwongen is natuurlijk nooit goed, moet jij jezelf in een slechtere situatie stoppen om hem goed te laten voelen? (Hoor eens wie 't zegt, ik plaats mezelf constant op de achtergrond :bloos: ) Dan kan je er zeker van zijn dat 't toch wel een keer fout gaat. Je weet me natuurlijk altijd te vinden. Jeffrey :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |