![]() |
Wat is er zoal voor interessants in Amsterdam?
Dit Belgje gaat vrijdag naar Amsterdam. Het is een excursie maar we mogen veel vrij rondlopen. Dus.. wat is er zoal te zien, aanraders,..?
|
Grachten, koffeeshops Schiphol, genoeg geloof ik
|
De Dam. :rolleyes:
|
Use your imagination... :evil:
|
In 2 straten heb ik 8 coffeshops kunnen ontdekken :| Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt? :)
|
Wat dacht je van de wallen :cool:
|
Ajax (y) :cool:
|
Een zeker persoon.. :bloos: :cool:
En verder: wat zoek je? Er zijn genoeg culturele dingen (lees: musea), er is het vondelpark, de kalverstraat, alle grachten e.d., natuurlijk de dam (daar was laatst kermis, weet niet tot wanneer), terrasjes, etc etc. Dus: wat zoek je? :) |
Misschien zie je nog een stukje Ocean's Twelve (y)
Niet dat er anders niets is ;) |
Citaat:
Museums moeten we al verplicht bezoeken dus nee dank je. |
Albert Cuypmarkt.
= kilometer lange dagelijkse markt. Anne Frank-huis. Oh ja, tip: neem als je moe bent tram 6. Tram 6: Centraal Station (westzijde) - Plantage Parklaan. Dat is een leuke rondrit langs de rand van het centrum, en vanaf het eindpunt (Plantage Parklaan) loop je in 10 minuutjes naar het Waterlooplein (waar o.a. de metro naar de stad gaat). En een tip: http://www.gvb.nl/reisinfo/index-lijnenkaart.htm Lijnennetkaart van het OV. Superhandig, omdat je dan altijd alle trams kan vinden. In Amsterdam is de tram echt onmisbaar, tenzij je flinke blaren wil krijgen (en tijd tekort komen ;)). Oh ja, die kaart hangt in elk bus/tramhalte-hokje. Als je dus de weg zoekt: even in een bus/tram-hokje kijken. ;) |
wat standaard dingen:
waterlooplein(om rond te neuzen) vondelpark(om te chillen) Artis(om aapies te kijken) coffeeshops, overal te vinden(voor als je drugs wilt gebruiken) tja, ik woon in amsterdam en weet niet eens iets origineels te bedenken :| |
Citaat:
(er staat alleen bijna altijd een teringlange rij...) |
de kalver toren en de bijenkorf (y)
|
- Dam
- Leidseplein - Rembrandtplein - Madame Tussot - Anne Frank huis etc. |
de macdonalds!!!!!!!!!
en heel veel winkels :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
De wallen! Duh ;)
|
ik ben er nog nooit geweest en blij toe.
|
Meisjes.
|
Citaat:
als je veel geld heb pc hooftstraat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Grappig trouwens, dan zat ik laatst op een bankje voor jouw huis. :p Aan de gracht, tegenover het Anne Frank-huis. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kwam vandaag maud tegen in amsterdam
:| |
Citaat:
Zijn we eindelijk van dat gezeik af. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en toen was mijn broer heeeeel jaloers :D |
Citaat:
|
Hoeren.
|
Citaat:
|
de wallen;)
nee goed, de dam is wel leuk, de kalverstraat, de kalvertoren, de bijenkorf of course, vondelpark.. dingen genoeg toch? :) *morgen naar Amsterdam gaat* |
Pfff.... de P.C. Hooftstraat, Kalverstraat, Kalvertoren, Bijenkorf, het sexmuseum, Madame Tussauds, coffeeshops, de wallen, de dam, tentoonstelling Love from the hermitage, Amsterdams museum, Vondelpark, Filmmuseum...
|
Citaat:
|
Het Foltermuseum aan de Singel is aan te raden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: er zijn wel leuke winkels in Amsterdam. |
Het is nu wel leuk om even langs de dam te gaan, zeker als alle kransen van de dodenherdenking er nog liggen, vind ik wel indrukwekkend altijd. Verder is de Albert Cuyp wel leuk als je een beetje Amsterdam wilt proeven. Het Anne Frank huis is ook een aanrader en daar ben je niet zo heel veel tijd aan kwijt maar indrukwekkend is het zeker. Verder is het paleis op de dam ook wel leuk om te zien maar het helemaal bezichtigen kost veel tijd en is niet echt bijzonder. De bijenkorf is leuk om gezien te hebben net als de Leidse Straat en de Kalverstraat. Madam Tussaud is ook wel leuk maar neemt ook veel tijd in.
Maak er een leuke dag van! :) |
Citaat:
|
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ga zeker naar een winkelstraat :) en voor de rest zal ik wel zien.
Edit: hoop alleen dat het niet gaat regenen... |
als t regent, bijenkorf, magna plaza en de kalvertoren zijn indoor
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |