![]() |
[map delen] met wachtwoord beveiligen onder WinXPprof
Hoe kan ik een map delen met andere computers in hetzelfde netwerk, maar wel beveiligd d.m.v. een wachtwoord??
WinXPprof NL SP1 "Eenvoudig delen van bestanden" is al uitgeschakeld. |
User aanmaken en die rechten geven
|
Citaat:
En ik zou graag met een wachtwoord willen werken, dus niets met gebruikers. |
haha geef die hoop maar op :(
probeer daar al half jaar achter te komen :/ |
Citaat:
|
gewoon ff zoeken op 'password protect folders' en voila:
http://www.winability.com/folderguard/ Citaat:
|
- Maak een NTFS-partitie waarop de map komt te staan.
- Zet eenvoudige prut uit. - Op tabblad "Delen" van Eigenschappen kan je toegang instellen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik verwacht dat die zal werken, kan haast niet anders. dankje :) maar ik had stille hoop dat het toch ergens in windows verstopt zou zitten. Misschien in sp2... |
Ik weet niet wat je nou loopt te eikelen, mijn oplossing werkt prima.
Het verschil is misschien dat je op mijn manier niet een wachtwoord op de map als zodanig zet, maar dat je gebruikers aan kunt geven die meer of minder toegang kunt geven tot die map. Waarmee je ook een speciale gebruiker kunt maken die als enige toegang heeft tot die map (dan moet je alleen username en wachtwoord opgeven). |
Citaat:
Die rechten verleen je dus aan gebruikers op de andere pc in het netwerk? Die gebruiker moet (eventueel) een naam en wachtwoord opgeven om in te loggen... Ik wil me dus gewoon kunnen aanmelden om in aan map te komen. Dit is omdat ik vanaf een andere pc mijn eigen pc wil benaderen, ik geen account van die andere pc heb, en dus toch met wachtwoord mijn mappen wil beveiligen |
Je verleent die rechten aan gebruikers op de eigen PC, maar je kan op de eigen PC een account opzetten met dezelfde username en wachtwoord zoals dat op de andere PC draait. Ook kan je een andere username en wachtwoord gebruiken dan op de andere PC draait, in dit geval kun je bij het benaderen van de folder vanaf de andere PC zelf een username en wachtwoord opgeven dat wel toegang heeft.
|
die folderguard werkt mooi niet als je vanaf andere computer op het zelfde netwerk op die pc komt :/
|
Misschien een onnuttige reply, maar ik vind het vreemd dat het volgende nog niet geweest is:
Gewoon vanop de andere pc: rechtermuisknop op "mijn netwerkomgeving" => verbinding maken => en dan typ je \\ip-adres\map_waarin_je_moet_zijn of \\naam_vd_pc\map_waarin_je_moet_zijn En je klikt op verbinding maken. Normaal krijg je dan een kadertje waarin je dan username en paswoord moet invullen, en ik veronderstel dat je op je eigen pc een username met paswoord hebt, en dan vul je dat daar in, en dan kan je aan je documenten vanop een andere pc. Eventueel nog wat prullen met de beveiligingsinstellingen van die welbepaalde map(pen) Natuurlijk werkt dit wel enkel voor pc's binnen hetzelfde netwerk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |