![]() |
Thea Beckman overleden
Thea Beckman is vandaag overleden.
Ze was al enige tijd ziek. Ze is 80 jaar geworden. Ze schreef ruim 30 boeken en verhalenbundels, waarvan kruistocht in een spijkerbroek het bekendst was. (nooit geweten dat het door verschillende generaties gelezen werd) het waren wel altijd heel verantwoorde boeken moet ik zeggen, heb ze ook nog gelezen toen ik op de basisschool zat (groep 6, meen ik) Geweldig! Charlotte |
Wat jammer zeg, ik heb ook veel van haar gelezen en vond haar boeken erg goed...
Jammer dat ze de verfilming van haar 'Kruistocht in Spijkerbroek' niet meer meemaken mag... :( |
gaan ze kruistocht in een spijkerbroek verfilmen dan?
goh, wat goed! die wil ik dan wel eens zien! (het enige boek van haar trouwens die ik ook echt zelf heb, de rest heb ik gelezen in de tijd dat ik nog veel boeken uit de bieb leende) Charlotte |
Uh? :(
Nou ja zeg... |
Ik vind het echt heel jammer. Had laatst nog haar laatste boek 'Gekaapt' gekocht. Hoe oud je ook bent, de boeken van Thea Beckman blijven leuk om te lezen.
|
Citaat:
(y) |
ja k vind het echt heel jammer, ik heb al haar boeken gelezen en vond ze 1 voor 1 g-e-w-e-l-d-i-g
|
Hasse Simonsdochter is mijn favoriet van haar. Daar heb ik ook nog een gesigneerd exemplaar van in mijn boekenkast liggen.
Ik hoorde het vandaag inderdaad op de radio. Tragisch, imho, want ze was een heel goede schrijfster. Jammer dat ze de verfilming van Kruistocht niet meer meemaakt inderdaad. Ik denk dat ik de film in ieder geval wel ga kijken, aangezien dat het enige boek is wat ik nooit uit heb kunnen lezen. Dan kom ik zo misschien toch nog een keer aan het einde. ;) |
Misschien is het niet meer meemaken van de verfilming wel een zegen.
Verder is het zonde, vooral voor de kinders van nu. Ik was nooit zo'n fan van haar werk. |
:( een van me favoriete schrijfsters.
erg jammer. |
:(
Ze was en is nog steeds mijn favoriete kinderboekenschrijfster. |
Een heerlijke schrijfster, enkel had ze wel last van vooroordelen.
|
Veel van haar gelezen, goeie schrijfster!
|
Citaat:
|
Ik heb veel van haar boeken gelezen, ze was een goede schrijfster
|
Ohh wat jammer. :(
Ze heeft zelf nog op oudere leeftijd boeken geschreven... Eigenlijk vond ik historische boeken nooit leuk en fijn om te lezen, maar ik was echt altijd verslaafd aan haar boeken. Thea kon zo goed schrijven! Heb ook een stuk of 6 boeken van haar ik m'n boekenkast staan. :) :( |
Ik heb haar 'Saartje Tadema' letterlijk stuk gelezen |
ik vond en vind haar boeken niet zo, maar het blijft erg natuurlijk :s
|
Ik heb ALLES van haar gelezen, en de helft staat in mn boekenkast. Godverdomme. Ik heb dr zelfs eens een brief geschreven, een typische meisje-van-acht-jaar-oud brief, vragend om een vervolg op 'Wegwerpkinderen' Hoe verrukt was ik toen ik een brief terugkreeg mét haar handtekening :) Verdomme! |
Geweldige schrijfster, een van mijn favorieten! Jammer dat ze niet meer boeken geschreven heeft...
|
Citaat:
bij de weg, mooie naam!! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |