![]() |
Hartenwreker
Hartenwreker
04.07.2003 Ik zie je graag liefste waarachtig, met heel mijn hart 03.08.2003 Ik hou van jou lieverd echt waar, met ziel en met geest 02.09.2003 Ik bemin u graag vol passie en vuur Vergeet maar wat ik zei want wat ik zei was niet méér dan wraak voor elke juli of augustus die ik verloor en we konden elkaars bloed wel drínken maar enkel omdat we beide dorstten naar oktober En zo maakte elke maand - of ze mij nu lente zomer of winter gaf - mij een beetje meer hartenwreker |
Citaat:
|
in deze context is het drinken van elkaar bloed eigelijk een gebaar van heel grote liefde. Verder is zoals ge misschien merkte elke maand een nieuwe liefde en dus ge kunt enkel opnieuw samenzijn met iemand als ge hunkerde naar een nieuwe niefde, in dit geva dus naar 'oktokber'
|
hm mij raakte je rond die zinnen ook een beetje kwijt. maar dat maakt niet zo veel uit eigenlijk. vind het een goed gedicht, leuk geschreven, alleen vond ik die data minder geslaagd. het voegt wel iets toe, maar leest gewoon minder prettig, iets wat ik toch wel een belangrijk element vind. eigenlijk vind ik vooral je laatste twee strofes gewoon mooi. mooi taalgebruik!
|
Citaat:
Ik had nog niet aan de verschillende liefdes gedacht, ik dacht dat het om 1 persoon ging, nu is het me duidelijker inderdaad. Mooi, ik kan de data nu ook beter plaatsen, vind het wel goed. Alleen een ding, herfst begint in oktober toch(dacht ik, maar ik haal dat altijd door elkaar :bloos: )? Waarom zit dat niet in je opsomming van de seizoenen in je gedicht? Is dat omdat je de herfst krijgt, zijn het metaforen voor meisjes, zoals juli en augustus, of is het iets anders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17. |