![]() |
Hoeveel belgische boeken heb jij?
Even denken hoor, ik heb er welgeteld 15!
|
Uit principe lees ik alleen normale boeken. Ik heb er dus geen.
|
Ik ben tegen Belgische boeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een Nederlands-Belgisch woordenboek :rolleyes:
|
1tje, geloof ik, van Herman Brusselmans. Of is Hugo Claus ook een Belg? Dan 3.
|
Lezen is voor pussy's
|
Mehn klehne oorloch, van Louis Paul Boon.
|
---> letteren
|
Ehm, nul volgens mij.
|
Brusselmans ooit wel eens gelezen.
|
geen
|
Citaat:
(moet je pamper nog eens nakijken volgens mij stinkt ie een beetje) |
Citaat:
Idem |
1 gelezen geloof ik, maar ik heb er geen (mijn ouders wel)
geloof dat ik brusselmans maar eens moet gaan lezen...ooit Charlotte |
weet ik niet
|
Geen. Ik leefde altijd in de veronderstelling dat Olaf J. de Landell een Belg was, maar hij is geboren op Java en stierf in Hilversum; dat moet wel een Nederlander zijn geweest.
|
Twee, van Elsschot en Brusselmans.
|
Nah, ik ga niet zoeken - het zijn er toch niet meer dan Mea Culpa (;
|
Ik heb meer Belgische dan Nederlandse boeken.
Ik ben er namelijk één! Een Belg dan, geen boek. Zijn er daar bezwaren tegen? Nonsens als: "Ik ben tegen Belgische boeken." of uitermate grappige uitspraken ("Uit principe lees ik alleen normale boeken. Ik heb er dus geen.") zijn zo belachelijk. Wat is er mis met Belgische boeken? Zijn jullie uitgeroepen tot experts op het gebied van Belgische boeken? Hebben jullie ze al allemaal gelezen? Wat is trouwens het grote verschil tussen een Belg en een Nederlander? 50 km en een accent? Ik kan zowel Nederlandse als Belgische boeken lezen en goed vinden. Blijkbaar zijn sommigen onder jullie daar te bekrompen voor. Voor diegenen onder jullie die vinden dat er een goede reden is om geen Belgische boeken te lezen, en het dus met mij oneens zijn, gelieve niet te reageren met onbenullige, kinderachtige posts. |
Citaat:
|
touché :)
Maar VTM is niet echt een vertegenwoordiging van heel België. Trouwens, onlangs is het bekend geraakt dat verschillende "verhalen" opgezet spel waren. Trouwens, in de Belgische boeken die jij gelezen hebt, kwam daar Jambers in voor? Misschien in Brusselmans, maar dat is dan natuulijk z'n stijl. |
Citaat:
Jambers wordt hier eindeloos herhaald en ik ben er fan van, vandaar. :) |
Vandaar :p
Een gat in je cultuur(?). Enkel door vergelijking kan je toch een mening vormen? Ik lees Nederlandse en Vlaamse boeken en sommige Vlaamse boeken zijn slechter dan de Nederlandse, sommige Vlaamse zijn beter dan Nederlandse boeken. Not prejudiced :) |
Citaat:
|
Enkel het deel "gat in je cultuur" was tegen jou gericht.
Ik doelde op Machiavelli en Swoesj. |
Ik vergeet meestal te kijken van welke nationaliteit de auteur is van de boeken die ik lees... Was wel een probleempje met Literatuurlijst op school :)
Maar om even ontopic te komen: ik las verderop in dit topic dat Elsschot, Brusselmans en Claus belgisch zijn? In dat geval: belgische boeken zijn fantastisch! En dan heb ik er dus op z'n minst drie |
Ik ben zelf Belg, dus ik heb er veel :)
Ik schrok wel ff van al die rare mensen die "uit proncipe geen Belgische boeken hebben". Die mensen hebben wss nog 0 deftige boeken van belgië gezien, en zeggen dat alleen maar dankzij hun vooroordelen :| Verder wil ik ook meedelen dat jullie Tom lanoye ook eens moeten lezen, België kent wel meer schrijvers dan Brusselmans en Claus [ik ontken hiermee niet dat zij ook goed zijn ;)] |
)
Citaat:
@ Dromenvanger Tom lanoye heeft inderdaad ook mooie boeken. Alleen jammer dat we hem zo vaak zien in de media (Belgische media toch) doordat hij stadsdichter van Antwerpen is. Overexposure is niet goed voor een schrijver :D |
Citaat:
|
2 volgens mij. :)
|
Citaat:
Zeg nu zelf, was dat grappig? Als je het echt als grap bedoeld had, dan :p . Heb je nu al Belgische boeken gelezen of niet? |
stuk of 50 denkik, waaronder het meeste van Brusselmans, wat van Claus, L.P. Boon, Hemmerechts, Claes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |