![]() |
Familie van Hitler
Heeft Hitler eigenlijk nog levende familie? En wat is er gebeurt zn familie zoals zn neefjes en nichtjes enzo (als hij die had) na de oorlog? K heb even op Google zitten zoeken maar daar kon ik niets vinden.. Iemand die info heeft?
|
IIg was Hitlers moeder Joods, dat is wat ik wél weet.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
|
Citaat:
http://www.thirdreichpages.org/familybackground.htm |
Citaat:
|
zijn moeder was geen jood maar zijn oma.......ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat slaat nergens op, dat weet je best. Is echt een onzinverhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn moeder die joods was wist ik niet maar zijn oma wel heb ik gehoord.
|
Hij had zijn eigen kegelbaan.
Niemand mocht weten dat hij om te lezen een bril nodig had. Daarom waren alle dingen in extra groot lettertype. Hij speelde soms als hij in een goed humeur was een aankleedspelletje: Zijn bediende, Linge, stond dan met een stopwatch voor de slaapkamerdeur en riep 'Los". Zodra Hitler klaar was met aanklede, schreeuwde hij 'Schluss!" en rende vervolgens de slaapkamer uit om te zien of hij zijn record had gebroken. In hitler's omgeving mocht niet worden gerookt, omdat het volgens hem dood en kanker veroorzaakte. Eva Braun was een ketting rookster. Hitler had geen joods bloed http://www.holocaust-history.org/que...r-jewish.shtml | http://www.us-israel.org/jsource/Hol...hitlerjew.html ] |
Citaat:
|
Citaat:
|
jullie hebben natuurlijk wel door dat het Jodendom een geloof is, toch ? Want jullie hebben het erover alsof het een erfelijk iets is.
Als zijn moeder of oma Joods was hoeft hij niet Joods te zijn opgevoede, pikkies ! |
Hij had wel een zoon in Frankrijk verwekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je ook Joods worden, als geloof? |
Citaat:
En ja, dat kan. Is alleen wel heel moeilijk, bijna niet te doen. ;) |
Citaat:
weer een mythe de wereld uit bij mij :D Ze heten toch heel vaak Daniël en Samuël en... eh, dat soort namen (uit het oude testament naar ik aanneem?) |
Citaat:
Veel, maar hoeft niet per se. Citaat:
|
Citaat:
Wat namen betreft, ik heet trouwens Daniël. :o Samuel schrijf je zonder ë. En ja, zijn wel vaak namen uit het 'oude testament' (de Torah). Maar niet altijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn er zat die Jan of Piet ofzo heten... :rolleyes: |
Citaat:
Namen als Jan of Piet uitdelen is assimilatie, en dat is waar wij afwijzend tegenover staan. Wat is er mis met namen als Daniël, Samuel, David, Yitzchak, Yaakov, Eliezer of Immanuel? Bij de liberalen en bij mensen die van het geloof verdwenen zijn zul je wel namen als Jan of Piet tegenkomen. Ik ken een liberale jongen die Niels heet, bijvoorbeeld. Maar in de orthodoxe wereld komt dat toch een stuk minder vaak voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je spreekt het gewoon met een 'g' uit hoor :p.. jitsgak oftewel yitschak. Citaat:
:D Er zijn wel meer donkerharige joden maar je hebt ze ook met blond/rood/enzo haar :p Enne.. niet alleen maar uit het oude testament hoor, ook in de loop van de geschiedenis zijn er veel nieuwe joodse namen bij gekomen, van profeten bijvoorbeeld.. (de namen die jij noemde :p ) Alexander wordt bijvoorbeeld ook beschouwt als joodse naam, al wordt ie niet meer zo veel gebruikt onder de joden.. (vroeger wel) ontoppic: Hitler was toch echt niet joods hoor.. (zijn moeder dus ook niet) Maar hij had wel joodse famillie.. (aan zijn vaders kant geloof ik) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en als het je om de assimilatie te doen was: joden hebben lang genoeg geassimileerd en zelfs dan nog werden/worden joden gehaat. |
Citaat:
Nachasj nasjach nachasj sje nasjach nachasj |
toch wel tof dat er in een topic over de familie van Hitler over Hebreeuws gesproken wordt.
Zal m leren :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, idd zlatan :s
|
En ik geloof dat ik even vergeten was dat ik er een C bij had geschreven. Niet Yitzhak maar Yitzchak. :bloos:
|
Hij heeft trouwens zelfmoord gepleegd op de dag waarop wij nu koninginnedag vieren, zo viel mij op. Toeval? :D
|
Vast wel. Maar die wonen nu allemaal in Uruguay en heten Oscar, Sanchez of Schneider.
|
of in argentinie :o
|
Het punt met die 'typisch joodse' namen is ook dat ze voor de bekrompenen van geest vrij eenvoudig te herkennen zijn als 'joodse namen'. Triest maar waar: als jood ben je beter af met een naam als Jan of Piet. Geldt ook voor achternamen btw. Met een naam als Cohen of Polak word je vrij snel gezien als joods. Met soms vrij nare gevolgen :(
Interessant weetje trouwens: de burgemeesters van Amsterdam zijn al zeker sinds 1967 allemaal van joodse komaf: Ivo Samkalden, Wim Polak, Ed van Thijn, Schelto Patijn en Job Cohen.....allemaal joods (en nee, niet alleen vanwege de naam, ik heb het nagekeken) en trouwens ook allemaal PvdA'er. |
Ja, een Amsterdamse burgemeester hoort nu eenmaal een rode jood te zijn (y) ;)
is zowat traditie geworden ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |