Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   kanarie-zelfmoord (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=832068)

Redhair 07-05-2004 09:28

kanarie-zelfmoord

Ja, beetje vaag verhaal, maar ik had een kanarie. Hij zat al een aantal dagen op zn stokje in zn kooi en liet zich dan naar beneden storten. dan vloog hij weer naar zns tokje, boog zich echt doelbewust naar voren en storte weer neer. 3 dagen. Toen vond ik hem met een gebroken nek. Is dit zelfmoord? werd hij gek? of was hij ziek en viel hij eigenlijk naar voren?

Sovreze 07-05-2004 09:38

Ik denk dattie last had van z'n evenwicht :confused: Kan me niet voorstellen dat een dier het bewustzijn van een mens heeft en zichzelf vermoord..... nee, hij zal wel ziek geweest zijn.

*Burning water* 07-05-2004 09:41

Wel dus. Er zijn wel meer dieren die zelfmoord plegen. Lemmingen bijvoorbeeld.

Ik snap de kanarie wel. Ik zou ook doodongelukkig worden in zo'n kooitje. Als hij ziek zou zijn geweest, zou hij toch niet de moeite nemen telkens weer op het stokje te klimmen?

Redhair 07-05-2004 09:44

Citaat:

*Burning water* schreef op 07-05-2004 @ 10:41 :

Ik snap de kanarie wel. Ik zou ook doodongelukkig worden in zo'n kooitje. Als hij ziek zou zijn geweest, zou hij toch niet de moeite nemen telkens weer op het stokje te klimmen?

ja, dat kooitje was een ramp. Ik snap hem ook. hij was van mijn oma, maar die kwam in het ziekenhuis voor zes weken dus moest ik hem die tijd. daarna was me oma vergeten dat ze hem had dus hield ik m maar. misschien ook beetje heimwee

Elmoo 07-05-2004 12:29

Toevallig weet ik dat hazen ook zelfmoord kunnen plegen als ze achterna worden gezeten door een hond o.i.d.
De haas springt dan in de sloot en verdrinkt zichzelf... :eek:

New Born 07-05-2004 12:43

Ook zijn er gevallen bekent van dolfijnen die zelfmoord plegen.
Dat zijn dan dolfijnen die in dolfinaria leven en elke dag dezelfde kunstjes moeten doen. Ze plegen zelfmoord door zichzelf te verdrinken :|

Banshee 07-05-2004 13:29

ik had een parkiet die dat ook deed. ik ben met hem naar de dierenarts gegaan en toen bleek dat hij blind was. volgens de dierenarts had het daarmee te maken dat hij van zijn stokje dook.

Briseīs 07-05-2004 13:31

Citaat:

*Burning water* schreef op 07-05-2004 @ 10:41 :
Ja, en lemmingen kun je ook lekker vergelijken met kanarie's :rolleyes:

Tiņo 07-05-2004 17:39

Citaat:

Briseīs schreef op 07-05-2004 @ 14:31 :
mwa..neuh

*Burning water* 10-05-2004 13:06

Citaat:

Briseīs schreef op 07-05-2004 @ 14:31 :
Het ging erom of dieren zelfmoord kunnen plegen. Ja, zeg ik, dat is zo, met als voorbeeld lemmingen. Dat toont dus aan dat er geen menselijke hersenen voor nodig zijn om zelfmoord te bedenken.
Lemmingen en kanaries kun je vergelijken. Het zijn allebei dieren. ;)

swolha 20-05-2004 16:37

Ja et kan wel. wij hadden twee cavia's gekocht bij de kinderboerderij daar kwamen ze uit een grote bak met ongeveer 20 cavias maar die twee die we hadden konden niet goed met elkaar over weg dus. Ze vielen elkaar steeds aan etc. Hebben we een nieuwe kooi gekocht, zodat ze allebij apart zaten. De een die voelde zich zo eenzaam dat hij zich zelf begon op te vreten (tot bloedens toe) die hebben we duzz ook maar weer terug gebracht naar de kinderboerij. De bleek ook nog eens zwanger misschien acceteerde ze die andere cavia dat ook een vrouwtje was daarom ook niet. Maar toen hebben we duzz ook een jonkie gehouden.

The Crash Bash 27-05-2004 16:23

Citaat:

Elmoo schreef op 07-05-2004 @ 13:29 :
Toevallig weet ik dat hazen ook zelfmoord kunnen plegen als ze achterna worden gezeten door een hond o.i.d.
De haas springt dan in de sloot en verdrinkt zichzelf... :eek:

Dat lijkt me meer op een ongeluk ofzo. :|

Ischenbaert 28-05-2004 22:08

Lemmingen plegen heus niet zelfmoord met de gedachte: oh, laten we is lekker (collectief) zelfmoord plegen. Ze zijn gewoon DOM. Maar niet zo dom dat ze zelfmoord zouden verkiezen boven het in stand houden/beschermen van het voortbestaan van de eigen soort.

Wikipedia zegt:

De lemming staat erom bekend dat de grootte van hun populatie in verschillende jaren sterk kan fluctueren. Wanneer er veel dieren zijn trekken ze verder. Deze vaak massale trek spreekt zo tot de verbeelding, dat er allerlei volksverhalen over zijn ontstaan. Zo zou de trek niet te stoppen zijn en zelfs geen halt houden voor de zee, waarin de dieren massaal zouden verdrinken - het dier zou zelfmoord plegen om plaats te maken voor andere lemmingen.

ofniet 29-05-2004 16:46

Dat hij zich steeds naar beneden liet vallen is normaal. We hebben thuis veel papegaaien, kakatoes, parkieten en zooi, zo'n beetje 90% hier laat zichzelf steeds naar beneden vallen. (Dat doen ze voor aandacht)

Het kan zijn dat je kanarie verkeerd terecht is gekomen, maar dat lijkt me niet. Ik denk dat hij gewoon ziekjes was, meestal eten ze dan nix meer en worden ze zwak waardoor ze van hun stokje vallen.

Gecondoleerd.

murwari 08-06-2004 20:05

Ik had vroeger een parkietje en aan het kooitje hing een soort 'badje' en daar is ie in verdronken, leek ook alsof het zelfmoordwas.. :confused: Weet niet of het eigenlijk wel zo is en kan.

Dzjes 09-06-2004 15:44

Onze kanarie vroeger trok zen eigen pluimen uit ,en pikte zichzelf..
blijkbaar had hij het heel moeilijk.. Of ze echt daadwerkelijk zelfmoord plegen weet ik niet :)

Daevrem 09-06-2004 23:37

Er zijn verhalen voer zwermen spreeuwen die zich massaal te pletter vliegen.

DeltaOne 10-06-2004 11:18

Citaat:

The Crash Bash schreef op 27-05-2004 @ 19:53 :
Whahaha... Poink..Poink..Poink..*fuck* PLONS...blub blub :D

VirginVampiress 10-06-2004 16:08

Citaat:

The Crash Bash schreef op 27-05-2004 @ 19:23 :
Dan verdrinkt ie toch niet? Hazen kunnen wel zwemmen hoor. Dus dan zwemt ie wel naar de overkant. Tenzij de kant heel hoog is ofzo, dat ie er niet uit kan.

REIE 10-06-2004 17:15

Citaat:

New Born schreef op 07-05-2004 @ 13:43 :
Ook zijn er gevallen bekent van dolfijnen die zelfmoord plegen.
Dat zijn dan dolfijnen die in dolfinaria leven en elke dag dezelfde kunstjes moeten doen. :|

Flipper heeft dat gedaan.

M@rco 11-06-2004 00:02

Citaat:

Redhair schreef op 07-05-2004 @ 10:44 :
daarna was me oma vergeten dat ze hem had dus hield ik m maar.
:D :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.