![]() |
Iemand een tip om op korte termijn aan proffesionele hulp te komen?
Heb op het moment psychologische hulp nodig i.v.m. persoonlijkheidsproblemen. Heb een jaar of 3 geleden al eens contact gehad met een psycholoog, deze was echter peperduur en had een enorme wachtlijst, hetzelfde geldt in nog grotere mate voor het Riagg. Iemand misschien ervaring of een tip?
Alvast bedankt. |
Je kan naar je huisarts gaan voor een doorverwijzing...
|
Citaat:
|
Bedankt voor de reacties. Ik heb het al eens (vroeger) via de huisarts geprobeert, deze verwijst je door richting het Riagg. Daar is het door toedoen van Politiek Den Haag de afgelopen jarene chter een enorme puinhoopp geworden. Je bent daar een nummertje en als je aan de beurt bent voor hulp zijn je problemen al zo goed als opgelost. (bij wijze van spreke uiteraard)
|
Citaat:
Misschien dat je met je huisarts kan overleggen of hij je kan doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater met een eigen praktijk? |
Je hebt niet altijd een verwijzing van je huisarts nodig. Ik ben drie jaar geleden zonder verwijzing naar een particulier psychotherapeut gegaan.
|
Zelf heb ik het via een verwijzing van mn huisarts gedaan, en dat is erg effectief geweest, die kan ook wat meer dan jij alleen. Ik heb in zijn praktijk ook nog een gesprek gehad met zo'n miep van het riagg en toen kwam ik ong. een 2 maandjes daarna al in het circuit. Het heeft toen nog wel een tijdje geduurd, maar dat kwam ook door alle psychologische test enzovoorts. Nu, een half jaar later heb ik al langdurige psychotherapie... :) (y)
een tipje? |
ik ben naar de huisarts gegaan, die heeft me doorverwezen naar een psycholoog en dat heeft hooguit een paar weken geduurd.
ik heb er dan ook geen fuck aan gehad... |
Ik ben door mijn stafmedewerker naar 't Riagg gestuurd. Binnen een week na 't gesprek met 'r zat ik er.
Probeer maar een paar weken school te missen omdat je 's nachts niet kan slapen van de angst en daarom tot een uurtje of drie 's middags in bed blijft liggen ;). |
Als je naar de huisarts gaat, kun je aangeven dat je niet naar het Riagg wilt. Huisartsen kunnen je ook doorverwijzen naar alternatieve hulpverleners, als je er maar om vraagt.
|
Citaat:
|
Voor spoedgevallen en mensen bij wie professionele hulp
op de korte termijn noodzakelijk is, is er als het goed is wel wat te regelen volgens mij... (ik ken nl wel 'gevallen' waarbij iemand vrij snel prof. hulp had ed, mja, dat verschilt ook wel per situatie ed, denk ik.) Als je aangeeft bij je huisarts dat je het op de korte termijn nodig hebt, (en dus niet een hele wachtlijst af wilt/kunt gaan), kan hij/zij iig kijken naar de mogelijkheden. (zelf zoeken ed is natuurlijk ook een optie.) |
....Mijn moeder en stiefvader sleurden me vijf jaar geleden mee naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een ggz-instelling. Diezelfde dag zat ik bij de crisisdienst RIAGG...
Het kan dus ontzettend spoedig verlopen. Ligt eraan hoe urgent de huisarts het nodig acht. Goodluck (f) |
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels al iets gevonden. en kan volgende week al terecht :) Gelukkig heb ik daarbij ook nog een goede vriend waar ik altijd alles aan kwijt kan... (y)
|
Ah, mooi, succes ermee! :) (y)
|
Bedankt (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |