![]() |
[Photoshop CS] 'filesize' en 'extentie'
Zoals je (hopelijk) wel begreep uit de titel heb ik 2 vraagjes over Photoshop CS:
1. Als ik 2 plaatjes maak (knopjes voor een site) die helemaal hetzelfde zijn op de tekst na en deze opsla, dan is de ene file 50kb, terwijl de andere ruim 300kb is....hoe kan dit? 2. Is het mogelijk om het plaatje op te slaan zodat ik hem in HTML etc. kan gebruiken? Ik zie nl nergens .jpg of .gif oid staan... |
Citaat:
ook zullen bepaalde instellingen (zoals layer-effects) invloed hebben op de grootte van het bestand... 2. Ja, als je File -> Save for Web dan kan dat makkelijk verder als je je layers flattened (dus je tekst en plaatje 1 maakt) kan je wel kiezen voor jpg en gif... |
Save for Web is eigenlijk de enige reden dat ik nog photoshop gebruik. :)
Zeer handige feature. |
Citaat:
plaatje 1 opslaat, dan de tekst verandert en dan opslaat als plaatje 2? En is het beter om het als gif of als jpeg op te slaan? (kwaliteitsverlies) |
Gif is lossless (dus geen kwaliteitsverlies) mits het aantal unieke kleuren in het plaatje lager is dan 256.
GIF of PNG8 is bijzonder geschikt voor computergraphics. JPG moet je gebruiken voor foto's, waar het aantal unieke kleuren doorgaans erg hoog ligt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |