![]() |
Wat kweek jij??
Ik kweek momenteel nu zelfs 6 cactussen en jullie?
:) |
Guppy's :o
|
Dat kan ook, lever je ze ook in bij de dierenwinkel. Deed ik wel altijd had ik weer 20 visjes kreeg ik er weer 2 gulden voor. Ik weer blij :)
|
wij kweekten van die woestijnratjes, en nu in de vijver wat van die visjes, en kikkers, en m'n broertje kweekt 2 wietplantjes ofzo
gepost door SuperS |
Citaat:
|
Ik kweek niets hoor, wat zou ik moeten kweken?
Mja, misschien ga ik ooit ratjes fokken, maar dan moet ik nog veel meer leren over genetica, ziekten, en de huidige lijnen enzo :| |
Weet ik het, paar plantjes ofzo. Visjes, kreeften.
|
Citaat:
|
Schimmel...?
Ik kweek niks. |
Ik ben courgettes aan het kweken. :cool:
|
Allerlei soorten planten (beetje teveel om op te noemen) :D
|
Citaat:
|
een aantal wietplanten.
|
gerbils en tetrahydrocannabinol
|
Citaat:
|
Het lijkt me leuk om later op kleine schaal cavia's te fokken, alleen als er vraag is en op een zeer diervriendelijke manier.
Gewoon om een ras zuiver te houden :) |
Ik fok regelmatig muisjes.... maar ben er weer een tijdje mee gestopt.... :o
|
ik kweek/fok niets
|
tenenkaas
|
We doen nog steeds een wanhopige poging om een goede teef te vinden voor onze reu, maar de teven die geschikt waren, hadden van die eigenaren die het maar niets vonden. Dus momenteel kweek ik niets op een verzameling lege flessen na :D
Vroeger kweekte ik maanvissen, vijvervissen (nog steeds denk ik net aan) en nog wel wat ander ongedierte. |
8 aardbeienplantjes, nouja, ik heb ze gered van mijn onkruidwiedende moeder (aardbeien in het eetbare-planten-bedje zijn geen onkruid, maar aardbeien in het rozenbedje wel) en in potjes gezet.
Maar ik ga slaapmutsjes, oostindische kers (een lage soort) en bosliefjes kweken. |
op het programma staat tijm, oregano, wiet, mint, basilicum, tuinkers, salie, citroenmelisse, kamille, tomaten
|
katus plant. en een ander raar plant! buxus.
|
een kastanjeboom.. :D
|
ik ga denkk wietplantjes kweken :)
|
ardbeienplantjes, gister mee begonnen, vandaag uitgegraven en opgegeten door de hond *jank* :(
|
watervlooien in de vijver :)
en stofnesten onder mn bed :D :o |
Wij fokken muisjes.
Voor onze slang :evil: |
1 van mijn plantjes heeft een bloesempje. Op het moment kweek ik dus 1 aardbei :)
edit van de volgende dag: hij heeft er nog 1! 2 aardbeien dus :) |
Citaat:
|
Een wietplantje (uit zaadjes van het vogelvoer), ze doen het ook nog :D En heb uien in een pot gestopt en die schieten nu ook de grond uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gerbils en cannabis sativa...
|
Ik kweek tuinkers en een vleesetende plant
|
Ik heb mijn plantjes vrijdag gezaaid, de bosliefjes zijn nu 1,5 cm, de slaapmutsjes zijn 2 cm, en de oostindische kers-zaadjes zijn óf verschimmeld óf nog niet uitgekomen.
|
@Sarah dat van die sliertjes klopt. Dat moeten we ook altijd doen in de rozen. Pluizen zodat ie alle energie in de goede knop steekt en niet in de 4 andere die er maar wat bijhangen.
@Sensual, hoe kan je een vleesetende plant kweken dan zijn daar zaadjes voor bij de intratuin ofzo??? |
Citaat:
Je kan sommige soorten wel stekken en er zijn ook wel soorten die zich uitzaaien, maar ik heb daar nog nooit zaad van kunnen vinden. @sensual wat voor vleesetende plant heb je eigenlijk? |
Kinderen.
|
Citaat:
|
drie bloesems!
en bladluizen :( en geen lieveheersbeestje te bekennen natuurlijk... weet iemand wat je nog meer tegen bladluizen kunt doen? En dan zonder dat mijn aardbeien giftig worden he |
Citaat:
Wat je ook kan doen is een aantal brandneteltakken (met blaadjes natuurlijk) in een emmer water doen en een dag laten staan. De volgende dag kun je dit over de planten sproeien. Als het goed is gaan de luizen hier ook van dood (het worden er iig minder). Als je wat je hiervan over hebt een paar dagen langer laat staan krijg je brandnetelgier, wat je bij je plant(en) kan gieten als bemesting. Verhoudingen weet ik niet precies, maar het is het beste om bij de brandnetels gewoon zoveel mogelijk brandnetels in het water te doen. |
Oke, dankjewel, ik ga meteen op zoek naar brandnetels :)
|
papegaaien, maar ze willen niet echt. :rolleyes:
|
Citaat:
maar het zijn walnoten bomen eigenlijk,...(kon geen kastagnes meer vinden) |
verschillende appels, verschillende peren, verschillende pruimen, margrieten, walnoten, aardbeien, bramen, sla, rode kool, tomaten, perziken
|
Allerlei kleine visjes, mn vader is een echte aquarium-gek namelijk ;)
|
Ik heb een nest frettenpups liggen nu, maar om te zeggen ik fok ze? Nee, was gewoon eenmalig een nestje omdat zo iets heel erg leuk is om een keer mee te maken. :)
|
perziken :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52. |