![]() |
voor jou
de wolk hangt in de lucht en denkt
gedwongen in de zomer opgelost zijn reprise in de winter echter brengt gevoel in rauwkleur vaal gedost maakt het land wat koud en slechter als ze het zijn tranen schenkt |
Potverdrie, ik ben een naamzoeker hoor :nono:
|
Het leest wat ongemakkelijk. Als ik het goed begrijp lees ik het gedicht in "3 delen"; steeds per 2 zinnen. Als dat zo is, zou ik voor wat meer leestekens zorgen, maakt overzichtelijker, komt beter over dan, denk ik. Hier en daar moet je wel snel lezen wil je in het ritme blijven.
Ik moet zeggen dat ik je taalgebruik interessant en goed vind!. Orgineel, vind ik en daar houd ik van; rauwkleur, reprise en de algemene verwoording. Die laatste zin vind ik mooi(duidelijk), mooi inhoudelijk terugkomend ook op de 1e zin.(als ik het goed begrijp) |
... maar is het mooi?
|
^_^ ik kan nu een heel betoog gaan houden over de vele aspecten van een gedicht, en dat je een gedicht eigenlijk niet zo zwart / wit kan beoordelen, maar...well...daar heb ik gewoon geen zin in ^_^.
Ik vind het wel mooi (y) . Hou wel van dit soort gedichten. |
mooi taalgebruik, dat zeker. vond het alleen niet lekker lopen.. ben het dus eens met dreamerfly dat je misschien wat meer leestekens of witregels kunt gebruiken. dat leest prettiger.
wie beoordeelt er hier trouwens zwart/wit dan....? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij is echt supergoed. Kort, krachtig, metrisch ontzettend goed, de rijmvorm is leuk, de betekenis erg steekhoudend en mooi. Ik ben zeer enthousiast! |
post alsjeblieft meer :bloos:
|
Vind hem ook schitterend!
Hoe vaak je het ook leest, t blijft mooi. Maar waarom die titel? :confused: |
zo'n mening is altijd zwart/wit. niet alleen als deze over een gedicht gaat toch...en mensen moeten hier hun mening geven...
dus :D |
Citaat:
Aan Mu Bedankt, denk ik, ik voel me een beetje vereerd. :bloos: zelfgemaakt? Natuurlijk heb ik het zelf geschreven, plaats jij soms gedichten die je niet zelf geschreven hebt? Aan ShadowCat Leuk dat je het mooi vindt :) :) En je mag ook wat anders zeggen dan mooi of niet mooi hoor :) Aan Dreamerfly Zo heb ik er helemaal niet over nagedacht :confused: ik ben nog niet zo goed vrees ik :| (n) maar ik blijf oefenen :) Bedankt voor jullie reacties allemaal :) Ik zal nog wel wat neerzetten, hoop dat jullie dat ook mooi vinden. saluut! NySelena |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |