![]() |
Teakwondo
Wie kent er teakwondo?
En wie heeft er wat over te vertellen, of vragen? |
ik ken t wel. Lijkt me best leuk om te doen, weet er verder niet veel vanaf...
|
Ja, heb er wel eens van gehoord
ook wel eens demonstraties van gezien toen ik nog op Judo zat. Maar ik vond er niet veel aan. |
Teakwondo is echt zo'n sport als vele anderen, je moet het leuk vinden.
Anders is er niks aan, ik heb weleens aan een demonstratie mee gedaan. Op zich is dat best leuk. Ik heb zelf 2 jaar teakwondo gedaan, daarna ben ik er mee gestopt. Dit omdat voor mij de fun van het doen eraf was. |
jajajaja
heb k een keer gedaan :D was op de camping, was zo'n man die t deed... en hij wou ons wel even wat lesjes geven hebben paar weken savonds op t strand gedaan (y) |
Citaat:
Alleen het nadeel van die trainingen was, dat ze toch wel redelijk zwaar waren. Dit is dan in vergelijking met de normale trainingen in de sporthal, maar ja, daar heb ik nu geen last meer van :p @HowLovely Heb je er daarna nog aan gedacht om bij een vereniging te gaan? En hoe dacht jij erover na die lessen? |
Ik heb er wel eens van gehoord, maar nog nooit gedaan
|
Citaat:
Op zich is het best leuk, als je een leuke groep hebt. (Bij mij in de groep zaten meer jongens als meiden) Het is leuk (zoals ik al zei), maar je moet natuurlijk wel tegen een stootje kunnen. Teakwondo is echt een verdedegings- aanvalssport, er wordt redelijk veel tegen je aan getrapt. Dit moet je dan natuurlijk weer op een bepaalde manier blokkeren, maar (in mijn geval) doe je het verkeerd of tref je een sterk iemand tegenover je.....succes. Ik heb dat weleens een paar keer gehad, dan moet je het echt heel goed doen. Anders zie je de volgende dag helemaal blauw, dit had ik vaak dus ben er daarom mee gestopt. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus je bent niet tot deelname verplicht :p |
Ik doe het nu, over drie weken heb ik m`n eerste toernooi.
|
Eindelijk een topic over taekwondo!!!
ik doe het al 6 jaar... het is echt een gave sport eind van het jaar ff proberen 2e dan te halen. Toernooien zijn wel leuk...doe ik nu niet meer, ga vanaf nu stijlwedstrijden draaien.... |
Citaat:
Ik ben niet verder gekomen als gele band met groene slip. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar echt lessen nemen nooit echt over negedacht |
Citaat:
|
zelf heb ik zwarte band eerste dan maar doe alleen aan wedstrijdtraining, en ben sinds kort weer nederlands kamioen :P
|
heb het een tijdje gedaan
ik vind het niet zo heel erg effectief, omdat tae kwon do, bijna alleen been gebruik is. Op toernooien winnen daarom meestal de karatekas |
Yup.. Ik "ken" het wel, en hebt het ook al eens gezien, maar nog nooit zelf gedaan.
|
@ iedereen die wel eens van teakwondo gehoord heeft, maar het nog nooit gedaan heeft.
Hebben jullie er nooit aan gedacht om proeflessen te nemen, deze zijn bij de meeste verenigingen gratis. Dus het is het proberen waard! |
Ja ik heb het een paar maanden gedaan, maar ik vond het te soft net als karate en zo.
|
Zijn er nog mensen die nog nooit van teakwondo gehoord hebben?? :confused:
Of zijn er nog mensen die hun ervaringen willen delen?? :confused: Of zijn er nog mensen met vragen over teakwondo?? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn: kijk is op: www.taekwon-do.nl En op deze site wat meer geshow: http://www.tkdclubpapendrecht.nl/tig...ieuwe_pagina_1 |
ja, ik heb ervan gehoord
|
Citaat:
|
Citaat:
net zoals elk andere vechtsport ik wil altijd nog graag leren maarja.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Binnen 6 jaar kun jij never nooit de 2e dan halen. Of je moet op een kut school zitten waar ze je niets leren en maar banden gaan weggeven. Ikzelf heb 8 jaar verschillende martial-arts sporten gedaan. Vanwege een blessure aan mijn knie (ontstoken bursa) kan ik niet verder gaan met (toen) mijn grootste interesse en hobby, wat ik nog steeds erg jammer vind. Wat me ook opvalt is dat veel mensen hier zeggen dat ze Tae Kwon-do hebben gedaan maar dat de helft niet eens weet hoe ze het moeten spellen. Over deze sporten kan ik uren praten maar ben net wakker dus nouw ff niet :) |
Citaat:
|
En dan heb je natuurlijk altijd figuren die alleen aan technische trainingen meedoen en nooit opdagen bij wedstrijd of sparringstrainingen
|
moeten ze zelf weten, sommigen houden niet van extreem fysiek gedoe.
je hebt ook mensen die weinig met de techniek doen en meer sparren ed. |
Als je gaat sparren zonder techniek krijg je klappen...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |