![]() |
Explosion In The Sky - 13 mei, Doornroosje, Nijmegen
Voor iedereen die het gemist heeft in Ekko, pas geleden:
Explosions in the sky + We Vs. Death Doornroosje, Utrecht 21:00 u 8 euro met dank aan Nanaki ;p |
was al bekend, en hee
Doornroosje, |
oops. zat met ekko in mn hoofd.
topic titel is iig goed ...ook al staat daar de bandnaam weer verkeerd...hey, tis al laat :\ |
Ik ga! ;p
|
Sjonge zeg, dat was echt al eeuwen bekend :p
Ik ga ook :p |
tja, sommige mensen lopen achter, en sommige niet
|
Dat krijg je met Nanaki als voornaamste inlichtingenbron :(
|
Citaat:
|
niet present.
wat is het eigenlijk? |
Postrock of hoe het ook mag heten. Beetje Godspeed / Mogwai achtig enzo. (y)
|
Citaat:
alleen omdat die 2 bekend zijn betekent nog niet dat alles wat onder de noemer postrock wordt geflikkerd erop lijkt. blink182 lijkt toch ook niet op dead kennedys ofzo. |
Oooh daar wil ik naartoe! Maar in het kader van de bezuinigingen is het beter niet te gaan..
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de leek zegt de naam Mogwai en GYBE! nou eenmaal wat meer dan een of andere onbekende band. Trouwens EITS klinkt in sommige nummers behoorlijk als Mogwai, dus zo'n hele rare vergelijking is het niet. |
heeft geen fuck met mierenneuken te maken, maar de pers noemt ook altijd mogwai en gybe als vaandeldragers, terwijl deze band totaal niet op elkaar lijken.
het feit dat men geen 127 postrock bands kent is hun probleem, omschrijf muziek dan beter. Mogwai lijkt in geen manier op EITS, ja het gaat allebei soms dynamisch hard. Daarnaast is mogwai qua opbouw, songstructur,. akkoorden ,melodie, instrumentarium totaal anders. |
ik had t plan te gaan maar ik zit dan in parijs.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toch vind ik die postrock dingetjes stiekem wel heel erg op elkaar lijken...
|
dan luister je niet goed
of steeds hetzelfde :P |
Citaat:
Wel goed lezen he! |
Citaat:
|
het lijkt wel alsof we het ineens over numetal hebben. Al dat zinloze gezeik dat je bepaalde bands niet met elkaar kan c.q. mag vergelijken. Boeien!
Ik vind het nu eenmaal zus, en iemand anders vind het zo. Gelukkig word je in Nederland niet veroordeeld vanwege welke vorm van subjectiviteit dan ook, anders zou het allemaal wel een erg lastig verhaal worden. |
ach aan al die musiek benamingen en dergelijke ga ik het niet eens hebben, iets is leuk of niet, vaak weet ik iet eens waar het bij hoort of wat nu de precieze naam van het soort is.
anywayz: ik ben aanwezig in nijmegen |
Citaat:
(Dat sommige mensen dan gaan (bevoor)oordelen puur aan de hand van het genre, is weer een heel ander verhaal) |
goede band, ik ga er alleen niet weer heen. 2x vlak achter elkaar is vaak genoeg en ze spelen in principe toch dezelfde set.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
na een aantal keer aandringen speelden ze nu eindelijk the moon is down.
de set van vanavond was qua opbouw helemaal anders, rustiger als geheel. met with tired eyes, en moon is down als uitzonderingen. geen greet death. mooie avond en we vs death de nieuwe nummers waren ook erg mooi. |
we vs death heb ik alleen het laatste nummertje meegepik, dat sprak me niet heeeel erg aan ofzo..
EITS was super eigenlijk wel. |
Vond we vs. death onverwacht goed eerlijk gezegd. Toen ik las dat ze een trompetist hadden verwachte ik niet al teveel, maar dat zal wel vanwege mijn ska fobie zijn. Vond hun optreden zeer de moeite waard!
EXplosions in the Sky was wederom erg goed. Hoe al die nummers heten die ze spelen zou ik bij god niet weten, maar het klonk wel verdomd lekker. Ook weer eens een vriend gespot, die ik al tijden niet gesproken had, dus was een dubbel geslaagde avond. @Roxy: ik zag je wel ergens lopen, maar was te lui om naar je toe te lopen om die cd van Fugazi aan je te geven. Glow krijgt hem vanavond wel... |
Citaat:
|
ik was vermomd... haha
Nouja tijdens een optreden loop ik niet echt naar mensen toe om een gesprek aan te knopen, of het moet echt heel slecht zijn. Na het optreden was ik ff drinken halen en stond wat te kletsen en heb je toen niet meer gezien. Vandaar. Anders was ik wel ff naar je toe gelopen. |
Citaat:
we waren vrij vlug weg na het optreden, wij zijn niet zo van die blijven hangers, dan gaan we liever pizza of frietjes halen in de stad <3 |
Citaat:
|
the moon is down, cool (Y)
|
Citaat:
jammer dat ik het gemist heb. maar ach, blonde redhead gister maakte wel wat goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |