![]() |
Wat is het kwaad?
Ik ben het kwaad.
Ik ben de daad die mij kapotmaakt. Ik ben het vuur waarin ik brand. Ik ben het uur ik ben de dag. Ik ben het lijden dat mij maakt. Ik ben bevrijding, en mijn einde. Wat is het kwaad? |
goeie vraag (y)
als ik het weet hoor je het |
Intelligentie is kwaad (:
|
Citaat:
|
Nou, zonder intelligentie is er geen kwaad, het een vloeit uit het ander. Stenen leven, bomen ZIJN ;) om maar een zeker iemand te quoten...
|
Kwaad is datgene wat tot ellende leid. behalve dan als dit gebeurt omdat degene die tot ellende geleid word zelf ooit berouwloos ellende heeft veroorzaakt in dat geval is het reflectie.
|
wrong is not only hurting others but also not helping while you can.
|
Citaat:
|
Deze antwoorden vind ik niet bevredigend :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kwaad is hetgeen het leven bedreigt, goed is hetgeen het leven verbetert.
|
Er is geen goed of kwaad, 't zijn slechts begrippen die door mensen bedacht zijn.
Uiteraard zijn er in iedere cultuur normen en waarden die aanduiden wat goed of kwaad is maar deze verschillen vaak per cultuur. Een universeel goed of kwaad is er dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha Weylyn, dat doet me aan een rap van 2pac denken,
All the homies drinkin liquor, tears in everybody's eyes, niggaz cryin' to mourn a homies homicide, but I can't cry; instead I'm just a shoulder, damn why they take another souldier? unload my clip although my eyes blurry don't worry, Ill get them suckers back befo ya burried, retalliate pull a 187, do real niggaz get to go to heaven? Pas je wel op dat je geen Thug wordt Weylyn? :D Kijk wat daarachter zit, als je oog-om-oog-tand-om-tand toe gaat passen, ben je volledig onberekenbaar. Je laat je leven volledig bepalen door een ander. Met alles wat een ander je aandoet kan hij dan je leven bepalen. |
Dat principe in alle gevallen toepassen is ondoenlijk, in de meeste gevallen is de wet ook wel voldoende. Als zo iemand echter vrijuit dreigt te gaan dan grijp ik in, iemand die aan mj geliefden komt, komt aan mij en dat laat ik niet ongestraft gaan. Als de wet dan niet ingrijpt doe ik het zelf. Ik praat her ook niet over kleine dingetjes zoals lastig vallen op straat, maar over de ernsitge dingen.
Als iemand bijvoorbeeld mijn vrouw zou vermoorden dan heb ik gefaald in mijn taak als echtgenoot en ben ik om mijn eer te herstellen verplicht tot bloedwraak. |
Kwaad is blindheid. Kwaad is weigeren in te zien dat je geen haar beter bent dan adolf hitler en marc dutroux en satan samen en jezelf boven anderen verhogen, niet vergeven wanneer iemand berouw toont is ook jezelf verhogen.
Ziet het licht van christus in allen (y) |
als je twee mogelijkheden hebt, bepaal je welke je verkiest. die die je niet verkiest is het kwaad. in zoverre komt kwaad dus uit intelligentie voort, omdat alleen intelligentie dit soort achterlijke afwegingen tussen goed en kwaad maakt.
|
kwaad is datgene wat elk mens nodig heeft om te weten wat geluk is.
|
Citaat:
:) |
Citaat:
|
kwaad is wat de forumbazen zijn als wij hier de boel onderspammen :D
kwaad is een emotie kwaad is wat nodig is om te kunnen realiseren wat goed is. kwaad is wat sauron (uit lord of the rings) is |
Citaat:
zeggen dat er maar eens iemand moet stoppen met het kwaad is gewoon het cirkeltje in tegengestelde richting aflopen. en er is altijd kwaad. kwaad is, zoals ik al zei, gewoon dat wat een persoon tijdens een keuze NIET verkiest, en omdat leven keuzes betekent, betekent leven "kwaad" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |