![]() |
moeilijk praten
Ik heb sinds kort een vriendin en we zijn allebei echt superverliefd. Maar probleem is dat ik niet echt een prater ben, weet gewoon niks te vertellen vaak! En dat vind ze best jammer volgens mij. Iemand tips????
|
gewoon niet praten
oke een beetje flauw antwoord Ik heb altijd het probleem dat ik te veel praat. Maar volgensmij delen we wel iets, dat we onzeker zijn over hoeveel we praten. Ik heb geen relatie, maar toen ik er (ooit) een had toen dacht ik na een tijdje onzeker te zijn geweest gewoon: Ze heeft me maar te accepteren zoals ik ben. dusssss dat zou jij messchien kunnen proberen. |
Same here, naja ik ben wel een prater, ik kan zo 2 uur vol praten geen probleem. Maar zodra ik over mijn gevoelens moet praten dan klap ik dicht. Ik had het zelf niet eens meer door eigenlijk, het gebeurd automatisch. Dan denk ik in mezelf hoe ik me voel, maar ik zeg het niet hard op. Lukt me op een of andere manier niet. Me vriend word daar wel kwaad over, volgens hem moet er gepraat worden anders gaat een relatie stuk. En hij heeft gelijk, weet ik maarja. Je moet toch leren praten weet je, ik ook.
|
Ik heb hetzelfde probleem, over gewone dingen kan ik heel goed praten en praat ik zelfs meestal teveel. Maar als iemand vraagt hoe het nu echt met me gaat en over gevoelens begint klap ik helemaal dicht. Wat je eraan kan doen, ik heb geen idee, wist ik het maar..
|
pak een fles drank..
|
of een pilletje... (y)
|
Citaat:
Dan ben je dronken, dan heb je al helemaal niks meer te vertellen in een relatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
edit:
hier stond iets onaardigs ;) |
oefenen. proberen. je moet niet verplicht praten, praat over dingen die jullie interesseren, of doe het op andere manieren. ik was wel een prater, maar had vaak geen idee wat ik zeggen moest. gelukkig kan ik dat nu wel. het is ook gewoon een kwestie van aan elkaar wennen en openstaan voor elkaar.
ow ja: ga je er vooral niet druk om maken, dat werkt averechts! |
Ik ben iemand die heel veel praat, ook over gevoelens enzo... Hij niet, houdt het wel even vol, maar daarna is zn spraakwater op.
|
Het is allemaal nieuw dus misschien moet je nog even wennen aan haar en aan jullie relatie !
Ik kan me niet voorstellen dat je nooit veel praat. |
Iedereen kent het denk ik wel, het gevoel van moeten praten. Spreekbeurten, boekbesprekingen, zelfbeschrijvingen, zodra mensen iets moeten vinden we het opeens erger. Maar hoe vaak praten wij wel eens niet over iets wat we leuk vinden? Hoe vaak zeggen we wel niet dat we een boek goed of slecht vinden?
Kortom ga niet stressen bouw het langzaam op, wees er eerlijk over naar je vriend/vriendin toe, ben even kwijt of je m of v bent.... Sorry. :rolleyes: Succes |
'ik weet gewoon niets te vertellen vaak '-> dat geloof ik niet...er zijn miljoenen dingen waar een mens het over kan hebben, als je wilt raak je nooit uitgepraat! Misschien durf je niet te vertellen wat je ziet of hoe je over iets denkt? Je hebt trouwens ook geen verplichting te praten...als je niet wilt praten of gewoon zin hebt in stilte, kun je dit ook zeggen.
Als je vriendin zo verliefd op jou is, dan weet ze dat je genoeg te vertellen hebt, dat je interessant bent...dan hoef je niet als een idioot aan het praten te gaan om dat te bevestigen:) (beter 1 goed gesprek dat over iets gaat dan 10 gesprekken over niets). Ik zou er maar niet teveel over piekeren. Wist je dan niet dat stille jongens heel mysterieus zijn ;) ? |
Citaat:
Nee grapje, bitter advies van een verbitterd meisje. Serieus, praat desnoods over Idols, kan jou het schelen als je zo nodig wilt praten? :s |
Citaat:
|
Dit probleem ken ik nou echt helemaal niet!
Ja ik maak altijd wel iets leuks mee om hem te vertellen, of we zitten vet te discuseren (die uitloopt op ruzie). Of grappige verhalen van vroeger of rare gedachtens... Hoe was het of school/stage? Naja ik heb eerder tijd tekort om hem alles te vertellen wat ik hem wil vertellen.... |
al ergens eerder geschreven:
Schrijf het op, stuur haar mailtjes, geef haar briefjes enz. Ookal vind je dat eng, neem die stap. Dan breekt zij het vast wel open en "moet" je wel praten. Maar dat hoeft niet eens. Het is gewoon al mooi als je laat merken dat je haar in vertrouwen neemt, hoeft ze verder natuurlijk niets mee te doen. Als je geen oppervlakkige dingen weet te vertellen. Tja.. er zijn vast nog zoveel dingen die je kunt vragen. Wat vind je daarvan? En daarvan? Van mijn part over favoriete vakantieland en vraag daar op door ofzo. Er is genoeg te verzinnen. Kijk om je heen en zeg alles wat er in je opkomt. He wat heb jij een leuke kast. Leuke kleur. Of had je 'm liever anders geschilderd? Ik vind blauw wel mooi. Maar groen zou hier ook leuk staan. Je hebt het goed in gericht. Waar heb je die spullen gekocht? Ooh leuk, daar kom ik eigenlijk nooit. blablablabla |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |