![]() |
Welk vak zal ik laten vallen?
Van Economie snap ik meer dan van Biologie, maar biologie wordt eerder gevraagd in een vervolgstudie (ik weet nog niet welke dat wordt), dus nu weet ik niet welk vak ik moet laten vallen
|
Citaat:
|
Het ligt eraan welke vervolgstudie je wilt gaan doen. Als je richting de verzorging wil zou ik biologie niet laten vallen. Maar als je de economische kant op wilt, moet je economie natuurlijk niet laten vallen. Heb je al enig idee welke richting je later op wilt?
|
Welk profiel heb je?
C&M of N&T lijkt me? |
C&m
|
Citaat:
|
Met C&M zul je niet snel een vervbolgstudie gaan doen waar je alleen biologie voor nodig hebt. Meestal heb je daar dan nog andere natuurvakken bij nodig, dus dan zou ik voor economie gaan. Maar waarom zou je eigenlijk een van de twee moeten laten vallen? Gewoon allebei houden! Als het echt niet gaat kun je altijd nog wat laten vallen (eventueel zelfs nog na de examens).
|
Ik zou economie laten vallen, maar dat komt omdat IK het een tering vak vind.
Aangezien je nog niet weet welke studie je wilt gaan doen, zou ik gaan voor wat JIJ (en dus niet WIJ) het leukste vak vindt. |
Citaat:
Maar biologie vind ik echt moeilijk, en ik doe er heel veel moeite voor en dan haal ik nog net een 5,7. Maar ik hoef nu nog niet te kiezen, dus ik kan er nog even over na denken |
Citaat:
|
Ik zou het met allebei nog proberen en als bio echt niet meer gaat dat laten vallen.
|
Voordeel is wel dat als je binnenkort je biologie (of economie) laat vervallen, je meer tijd over hebt voor het vak wat je overhoudt :)
|
Citaat:
idd, en ik heb het al zo druk :s :) |
Bio, want dat is toch echt meer de Natuurrichting en als je scheikunde hebt dan begrijp je bio ook beter. En tjah, economie is easy dus :p
|
Citaat:
als je niet eens weet welke je zult laten vallen, dan is het zonde om iets weg te doen. Je moet pas iets laten vallen als je er van overtuigd bent dat je het absoluut niet meer wil en kan. |
volgens mij heb je voor bijna elke studie waar bio gevraagd wordt, ook schei1, na1 en wiB1 nodig. Als ik jou was zou ik bio laten vallen
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik jou was zou ik iig bi1 afmaken en ec1 houden, mat cm kun je al niet zo heel veel dus ec1 laten vallen zou heel jammer zijn. Aan bi2 heb je idd niet zoveel als t gaat om het vergroten van je mogelijkheden. |
Citaat:
|
biologie is kei vet en niet moeilijk, maar ik heb toch allebij niet gedaan.
|
bij C&M is economie 1 toch verplicht?
|
Citaat:
|
Voor biologie 1 heb je geen CE, je hebt het waarschijnlijk alleen in de 4e. Dus dan ben je er snel van af, maar je hebt er toch een vak bij gedaan waardoor je meer kunt studeren (als je het voldoende afsluit). Voor economie heb je wel een CE en je hebt er ook wel wat aan. Als je het leuk vind en als je er goed in bent zou ik het dus gewoon houden, en biologie ook. Met C&M kun je vergeleken met andere profielen niet veel studeren, maar door deze vakken erbij kun je alweer wat meer.
|
ik zou biologie laten vallen. Van economie kan je nog enigzins iets maken en je hebt wiskunde waar je ook nog iets uit kan halen. Bij bio (zeker als je c&m doet) moet je alles echt leren
doe zelf havo c&m met bio |
ik heb biologie gekozen. Op de meeste HBO vervolg studies in de gezondheidszorg heb je geen biologie nodig. Economie is dan wel een vereisde. En dit is een stuk handiger.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bio weg doen. In jouw geval (met veel moeite een 5.7) zeker aan te raden denk ik.
|
Ik zou ook biologie wegdoen. Als je al bijna cker weet dat je er niets mee wilt doen later, zou ik het gewoon schrappen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41. |