![]() |
Eigendom vraagje
Als iemand je een sleutel geeft die je kopieert en dan terug geeft en hij eist later de sleutel terug kan dat het is dan toch het eigendom van degene die het kopie heeft gemaakt en betaalt? :confused:
|
nou nee. de sleutel geeft namelijk toegang tot iets wat toebehoort aan die ander. en als die wil dat jij daar niet meer bij kan, mag diegene jou daar best bij de toegang ontzeggen tot datgene, door de sleutel terug te vragen.
je verhaal zou trouwens een stuk duidelijker worden met interpunctie (moet je horen wie het zegt.. ja ik weet t) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
ik zeg niks :p |
Citaat:
|
't lijkt mij dat die sleutel officieel jouw eigendom is
't is alleen behoorlijk kinderachtig en irritant om die sleutel niet gewoon te geven |
De zaak is natuurlijk eigendom van de eigenaar. Dus degene die jou een sleutel geeft, blijft eigenaar. Als jij er een kopie van maakt, dan wordt die kopie, een afzonderlijke zaak die jij voor jezelf hebt gevormd, jouw eigendom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zie Jet's post. :cool: (y)
|
Citaat:
|
Eigen dom vraagje.
|
Citaat:
De kopie van de tekst van nare man is nu mijn eigendom dus? :D :P |
Maar wat moet je met die sleutel? Je mag niet de zaak in omdat het niet je eigendom is, dus als daar wat verdwijnt wie denk dat de schuld krijgt?
|
Citaat:
Als ik een oefententamen kopieer van iemand, dan is datgene wat ik gekopieerd heb daarna toch mijn oefententamen en niet dat van iemand anders? Dus ja, zo zie ik het... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |