Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Motor probleempje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=83355)

MadEgg 07-05-2002 21:30

Motor probleempje

Het is geen handheld, geen GSM, geen PC en zelfs geen scooter/brommer, maar aangezien hier ook discussies over treinen en marineschepen schijnen te kunnen(lo Fleet Admiral :D), moet dit ook wel kunnen.

Het gaat over een motorprobleempje met mijn grasmaaier :)
Het is zo'n zitmaaiertje weetje wel. Op zich doet hij het prima, maar op het moment dat je de motor uitzet, knalt hij vrijwel altijd een keer of 3/4 keihard, en aangezien dat nogal pijn doet aan mijn oren zou ik er wel wat aan willen doen.

Krijg een beetje het idee dat nadat de benzinetoevoer stop is gezet de zuigers nog een beetje stuiptrekkinkjes krijgen en daardoor knallen, maar ik weet het niet zeker, zoveel verstand heb ik neit van motors :)

Misschien hier nog iemand die weet wat dit is, en of ik dat zelf op kan lossen of dat er toch maar een monteur bij moet komen?

de postbode 07-05-2002 22:20

grasmaaier :cool:

Harrie 07-05-2002 22:43

Citaat:

de postbode schreef:
grasmaaier :cool:
:confused:

uh maargoed.. doe een hoofdtelefoon op ? :p :D

DEChengst 07-05-2002 22:58

Citaat:

Harrie schreef:

:confused:

uh maargoed.. doe een hoofdtelefoon op ? :p :D

Jamaar,

Dat de buren last hebben van de grasmaaier dat boeit toch niet ?

-Desecrator

MadEgg 07-05-2002 23:19

Citaat:

Desecrator schreef:

Jamaar,

Dat de buren last hebben van de grasmaaier dat boeit toch niet ?

-Desecrator

Buren wonen 1 Km verderop dus die zullen er niets van horen :)
Maar ik wel, en de hond schrikt zich ook iedere keer het apelazarus, bovendien lijkt me dit niet echt normaal aangezien hij dit eerder niet deed :)
Maar aan jullie reacties te zien hebben jullie ook niet echt een idee :p

ick 08-05-2002 00:54

knallen uit te uitlaat zijn meestal teken van vernaaide ontsteking.... zet der 'ns 1 (of meerdere) nieuwe bougies in? ALLEMAAL vervangen dus

knallen uit de carbu (lijkt me zeer onwaarschijnlijk) is meestal wat met je membraanklepjes... hoe dat zit weet ik niet psies... probeer eerst 'ns setje nieuwe bougies.... die dingen kosten toch maar 4 euro per stuk :)

Utopia 08-05-2002 02:54

Citaat:

ick schreef:
knallen uit te uitlaat zijn meestal teken van vernaaide ontsteking.... zet der 'ns 1 (of meerdere) nieuwe bougies in? ALLEMAAL vervangen dus

knallen uit de carbu (lijkt me zeer onwaarschijnlijk) is meestal wat met je membraanklepjes... hoe dat zit weet ik niet psies... probeer eerst 'ns setje nieuwe bougies.... die dingen kosten toch maar 4 euro per stuk :)

Tenzij 't 'n diesel is :p

MadEgg 08-05-2002 06:36

Citaat:

Utopia schreef:

Tenzij 't 'n diesel is :p

Nee, toevallig niet :)

'kzal ut wel even bekijken. Thx (aan ick dus :))

Genesis 08-05-2002 13:02

Citaat:

MadEgg schreef:
Krijg een beetje het idee dat nadat de benzinetoevoer stop is gezet de zuigers nog een beetje stuiptrekkinkjes krijgen en daardoor knallen, maar ik weet het niet zeker, zoveel verstand heb ik neit van motors :)

Als dit het geval is, dan zuigt ie valse lucht aan. Dit fenomeen noemen we bij benzinemotoren 'nadieselen'. Overgebleven benzine in de cilinder knalt nog na doordat er nog lucht bij komt en de zuiger nog op en neer gaat. Dezelfde theorie als een dieselmotor.

Wil je dit controleren, kijk dan waar je luchtfilter zit, en kijk waar die langs loopt tot aan de carburateur.. kijk of je een lek kan vinden, of spuit anders wat kruipolie over de luchttoevoer (niet op het filterhuis zelf) terwijl de motor loopt. Als het toerental nu opeens klein beetje toeneemt, dan zuigt ie dus de kruipolie aan, en zit er dus een lek in.

Doe er wat sterk tape omheen ofzooow

Probeer dit eerst maar eens, succes & Let Me Know

Genesis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.