![]() |
[DVD-Speler]
Hoi
is het mogelijk om een dvd, door middel van een programma, op een gewone cd-reader op de computer af te spelen? Zo ja welk programma :) dank! |
Nee. Een dvd wordt op een andere manier gebrand dan een cd, weet niet precies hoe maar ik denk de grootte van de putjes of bultjes en de hoek van inval. Je hebt dus een andere laser nodig om een dvd te lezen, eentje die niet in een CD-rom speler zit.
|
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk, omdat de capaciteit van een cd-rom en een dvd-rom nogal ver uit mekaar ligt om het zo maar te zeggen. Dus dat gaat niet werken vrees ik. :)
|
Nee dat wil niet. Omdat een dvd in lagen is gebrand :confused: zodat er 4,7gb oppast en een cd-rom speler leest al die lagen niet.
|
Citaat:
Alle DVDR's van 4.7 GB bestaan uit één laagje. Dual Layer DVD's, die vanaf eind juni leverbaar zijn, bestaan uit twee laagjes. Daar past 8.5 Gb op. @ DT: nee, dat kan niet. Zoals GGeest al zei zitten de putjes van een DVD veel dichter op elkaar, de ruimte tussen de sporen is meen ik veel kleiner. Je zult dus een DVD speler moeten kopen... Maar die heb je tegenwoordig voor €25, dus dat zal je de kop niet kosten. ;) |
Dat kan ook. :p
|
dank :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |