![]() |
hoofdpijn
ik heb geen hoofdpijn, maar ik vroeg me af wat het nou precies is.
Als je hoofdpijn hebt, wát precies doet dan pijn? Iemand zei tegen me dat het de spieren in je hoofd zijn. Maar spierpijn voelt toch heel anders? en dat houdt ook echt aan, hoofdpijn kan met vlagen komen en heel plaatselijk zijn... Wie o wie heeft het antwoord? :) |
Ik heb vaak hoofdpijn die helemaal doortrekt tot in mn nek. Ik heb gehoord dat dat komt omdat je onbewust je spieren daar heel erg (krampachtig) spant... Hierdoor krijg je hoofdpijn. Daarom helpt een goeie massage en rust heel erg bij mij.
|
je krijgt t ook als je te weinig vocht in je lichaam hebt
|
Ik denk dat de soort hoofdpijn die je hebt ook bepaalt wat
er precies pijn doet ed? |
Was het niet iets met opgezwollen bloedvaten in je hersenvlies/schors/what ever.. Dat die drukt op allerlei zenuwen en dat doet pijn...
Meen me zoiets te herinneren :o |
Je hebt verschillende soorten hoofdpijn, met elk hun eigen ontstaanwijze.
Hoofdpijn na een avondje doorzakken komt bijvoorbeeld door vochttekort in de hersenen. Door de alcohol in je bloed, wordt er meer vocht afgevoerd door je nieren, en je hersenen reageren daarop met pijn. Is maar een voorbeeldje. :) |
Je hebt geen spieren ín je hoofd. Wel óp je hoofd. Of over je schedel, om precies te zijn.
Ik heb af en toe wel dat ik bijv. last van m'n nek heb, en dat ik daardoor hoofdpijn krijg. Zo'n hoofdpijn komt wel door de spieren. |
Citaat:
maar goed, meestal zijn het dus wel de spieren die pijn doen. tenzij je een tumor oid hebt neem ik aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08. |