![]() |
Hoe oud werd jouw cavia?
Ik heb sinds ongeveer een jaartje 4 cavia's en hoop natuurlijk dat ze heel erg oud worden.
Hoe oud zijn die van jullie geworden? |
de mijne is nu een jaartje of 1.5, misschien 2
ze worden nog wel ouder, hoop ik :) |
eentje van mij is 7 geworden en eentje haalde de 3 niet. Nu heben we er eentje van twee (ofzo)
|
Citaat:
|
De cavia die ik nu heb is 6.
De vorige cavia werd 5 Die cavia daarvoor werd iets van 3/4 De cavia's daarvoor weet ik niet meer |
tsjah, het was gewoon geen gezonde cavia, en toen ze 's nacht in het hok zaten (buiten) was het best koud en m'n vader had er nopjesfolie over gelegd enzo (dan was het wel lekker warm van binnen) maar de caaf vond dat nopjesfolie zo lekker zacht en het waaide eraf dus had hij zich daarin genesteld en waarschijnlijk is hij toen van de kou doodgegaan (om vervolgens aangevreten te worden door een beest) :(
|
Onze cavia werd een jaar of 6 a 7 (weet ik niet meer precies, is lang geleden) en dat was toentertijd heeel oud voor een cavia maar onze dieren worden altijd heel oud (mijn rat werd ook drie en een half)
|
Dat weet ik echt niet meer, ik geloof een jaar of 5.
|
De cavia die we vroeger hadden is tussen de 6 á 7 jaar geworden.
De gemiddelde leeftijd van een cavia is ongeveer 6 tot 8 jaar. |
Mijn cavia's zijn allebei ongeveer 6 jaar geworden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe komen die beesten aan die luizen dan? En waar herken je het aan... Ben als de dood dat mijne dat ook krijgen :| Hadden jullie cavia's ook weleens last van schurft? Of iig jeuk...? Ik heb een periode gehad dat ze alleen maar zaten te krabben enzo, iedere keer een prik halen bij de dierenarts en op een gegeven moment was het over... |
5 jaar.
|
De cavia van mijn zus werd niet oud, drie ofzo. Ze had kort daarvoor een hersenvliesontsteking gehad en die is wel helemaal behandeld zoals de dierenarts zei, maar we denken dat het toch niet goed genoeg was.
Mijn cavia werd vijf of zes oid, ik weet 't niet precies. |
Ik heb er eentje gehad en die is 3 jaar geworden.
|
Citaat:
Schurft hebben ze nooit gehad. Wel jeuk (met die bloedluizen bijvoorbeeld) |
Mijn cavias een is nog geen jaar oud geworden. de andere was 3 ofzo toen ze kwam en die is na ongeveer 3 jaar overleden. verder 1 van die nog geen eens een week oud was hebben we gevonden en proberen te redden.Die we nu hebben zijn 8 en 5 jaar ze kunnen wel 15 jaar worden een vriendin heeft er eentje die is 17 jaar oud.
|
eentje werd 7 jaar
eentje werd 8 weken eentje werd 1,5 jaar de gene die ik nu heb is 2 jaar. |
Ik heb er eentje van 5 en eentje van een half jaar:)
|
Citaat:
|
weet je dat wel zeker, van die 17 jaar? :s
|
mijn maya was 7 jaar.
|
ik heb er nu 2 (broertjes) zijn uhhh 5.5 jaar.
|
ik had er 2: Eentje (borstel) ging dood in 2001, hij was toen 6, omdat we het zielig vonden dat hij geen vriendje had hadden we in 1998 een andere cavia erbij gekocht: kleine borstel, kleine borstel was hyperactief en gestoord en grote borstel vond haar eng. Uiteindelijk stierf ze aan een hartaanval (kleine borstel) in elk geval, dat denken we
|
mijne was 7 [toen kreeg ze een spuitje]
|
1 cavia werd 9!! Maar dat schijnt erg oud te zijn, de dierenarts was erg verbaasd. De andere cavia's varieren van 2 jaar tot 5. Ik hoop dat de 2 cavia's die we nu hebben nog lekker lang kunnen genieten van hun luie leventje met veel eten haha.
|
Oja die ene die 9 jaar oud was geworden die moest ik laten inslapen, na 1 spuitje was die nog niet dood en moesten ze em nog een spuitje geven :s :( Arm beest!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |