![]() |
Kaak
Sinds ongeveer een jaar heb ik last van mn kaak. Mn mond gaat hierdoor niet meer ver open en soms gaat het pijn doen. Over een maand ofzo krijg ik een plaatje voor in mn mond voor 's nachts. Das blijkbaar goed voor die spieren ofzo, want het komt door overbelasting van mn kaakspieren. Ik weet niet hoe ik doe overbelast, waarschijnlijk is het van op mn lip bijten. Daar ga ik dus maar proberen mee te stoppen. Maar het lijkt toch erger te worden. Heeft iemand misschien tips voor wat ik eraan kan doen tot ik dat plaatje heb? Zal ik mn kaakspieren nou juist proberen te trainen of zo weinig mogelijk gebruiken? en weet iemand toevallig oefeningen die je ermee kan doen ofzo? Bedankt.
|
Ik had/heb hetzelfde.
Ben er mee naar de tandarts geweest. Ik kauwde elke dag van die keiharde hubbabubba kauwgom mn kaken waren dus overbelast ik m'n mond nog maar 2 centimeter opendoen. tsjah.. maar het deed geen pijn dus de tandarts zei dat het niet zo heel erg was. iig geen kauwgom, hard voedsel en zo min mogelijk gapen zodat de spieren rust kregen. het is nu wel ongveer over maar als ik een heledag kauwgom heb gegeten voel ik dat toch wel hoor :S Als het over een halfjaar nogsteeds terug komt moet ik naar de kaakchirurg dus geen kauwgom meer voor mij :nono: |
Een vriendin van mij had ook zo iets, maar weet nog niet wat er aan gaat gebeuren.
Heb het nu al van 2 mensen gehoord, maar echt bekend is het niet. Sorry kan je er verder ook niet mee helpen, maar zal het eens aan die vriendin vragen als ze het weet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |