![]() |
[windows] vastloop probleem
Hallo,
Ik zit met een probleem. Sinds 2 maanden loopt mijn pc loopt wel gemiddeld 2x per dag vast. Hij werkt gewoon, nix aan het handje en ineens stopt ie er mee. Hij "freezed" zeg maar. Muis zit vast, alles. Meestal als ik even beneden ben of ben even iets anders aan het doen en ik kom terug en verschuif de muis en vast zit ie. Heel irritant Zolang je de muis regenmatig maar beweegd is er nix aan de hand. specs... --------------- - windows 98 SE - 700 mhz celeron - 64 mb sdram - gewone muis (geen draadloos) Ik heb al die tijd nix hardmatig of softwarematig veranderd. Iemand een idee?? Alvast bedankt. EDIT: this geen virus/adware |
Kijk eens of ie de hdd uitschakeled...
|
hoe kan ik dat zien?
|
Schakel de Power Saving dingen eens uit, misschien komt het daar door. Dat je PC op standby gaat bijvoorbeeld. Configuratiescherm -> Stroom instellingen ofzo
Maar Windows 98 is geen stabiel besturingssysteem, als je wilt dat je PC niet crasht heb je Windows NT nodig (dus Windows 2000 en XP). |
jah dat mot ik ook maar es nemen. Maar dan wel als alle bugs uit xp zijn gehaald.
|
Dan loopt XP vast niet zo lekker, met 64mb.. :>
|
Citaat:
Maar ik zie geen reden om van XP af te zien omdat er bugs in zouden zitten, zo ja mag je zeggen welke. En dan nog is het geen argument; Windows 98 is de broedkamer van de kever. ;) |
jah dat weet ik, was ook een geintje.
Maar de laatste grote virussen/trojans (bijv. blaster, sassr) waren bestemd voor xp. Dan ben je best blij als je 98 hebt :) |
Hmm.
Ik weet niet of je LEDjes (lampjes) hebt op je pc, in de kast dus, maar dat ie helemaal freezed, daar heb ik ook last van gehad. Pure oververhitting - na zo'n vijf centimeter stof van de ventilator te hebben verwijderd loopt ie weer als een zonnetje. :D Als er teveel stof in je pckast zit (en dat komt er vanzelf wel als je hem veel gebruikt) dan geeft (in ieder geval compaqs doen dat) de pc een rood lampje dat ie oververhit raakt (door verstopte ventilator kan de warmte niet meer weg e.d.) en loopt ie compleet vast. Maar of dat het is, weet ik niet. Het is het proberen waard uiteraard. |
Citaat:
Hij kan zelfs MOHAA spelen :D |
Op een P2 233 met 128mb draait XP ook prima :)
|
Citaat:
|
ik heb xp gehad met 64mb niet aan te raden.
Krummeltje, ik ga het eens proberen. |
Citaat:
|
had even verkeerd gekeken :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |