![]() |
Masker
Masker
© Sanne - 3 juli 2001 Masker Dikke muren om mijn hart Niemand mag dichtbij me komen Niemand mag zien dat ik angstig ben en verward Niemand mag weten van mijn enge dromen - Want ik heb een masker op Mensen denken: het gaat goed met haar Een mond die lacht, maar ogen zo vol verdriet Maar de mensen weten 't niet De mensen zien het niet - Soms zou ik willen dat ik vertellen kon Dat alles me soms zo teveel wordt Maar dan moet ik ook vertellen hoe het begon: Hoe het kind in mij werd vermoord - En daarom blijf ik dus maar zwijgen Dan voelt het tenminste niet als verraad Niemand zal ooit uit me kunnen krijgen Hoezeer ik mezelf intens haat - Want ik heb nog steeds dat masker op En dapper lach ik door mijn tranen heen In mijn keel zit een dikke prop Ik voel me van iedereen verlaten, intens alleen - Ik zorg dat aan de buitenkant niets is te zien Ik verstop mijn gevoelige snaar Misschien dat ik er ooit over durf te praten- misschien! - Ik ben nu nog veel te kwetsbaar - En ik houd dat masker op En ik probeer stoer en vrolijk te lijken Ik verberg me achter een vrolijk gezicht Te bang dat iemand door me heen kan kijken - En grapjes kunnen soms zo diep steken Al lacht mijn buitenkant gewoon mee Ik ben zo bang dat ik zal breken En alles in me vecht en roept: NEE! - Ik ben te diep beschadigd door het leven Ik ben het leven soms zo volkomen moe Ik durf me aan niemand over te geven Wanneer laat ik nu eindelijk iemand in mijn 'wereld' toe? Dit vind ik een mooi gedicht, heb er ook veel aangehad. Ik heb het niet zelf geschreven, maar ik vind het erg knap van Sanne dat ze dit zo kan opschrijven. Zelf kan ik dat niet, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. |
man wat is dat een mooi gedicht zeg(Y)
|
wow ik herken me hier echt in
erg mooi gedicht |
heel mooi :)
|
wow
goed gedicht man (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |