![]() |
Films, hun onderwerpen en clichés.
Net zoals ik wordt iedereen wel gek van de vele clichés in films en zou je ook wel graag eens iets origineels willen zien. Liefde, wereldrampen, driehoeksverhoudingen en dat soort zaken zijn allemaal gigantisch uitgemolken door Hollywood. Het is moeilijk om nog aan een onderwerp te denken dat niet besmeurd is door Hollywood.
Ik moet voor school zo'n onderwerp bedenken, maar er schiet mij niets te binnen. Misschien kunnen jullie me helpen? Welk onderwerp schiet jullie te binnen, waar Hollywood nog geen of weinig films over heeft gemaakt? Of in andere woorden: van welk onderwerp zouden jullie graag zien dat er een film over wordt gemaakt? Alvast bedankt (maar ik ben ook nieuwsgierig naar wat de mensen hier te zeggen hebben), Sev :) |
leuk topic...daar moet ik ff over nadenken :)
|
Ik weet ook zo gauw geen onderwerpen. Misschien iets surrealistisch?
|
euthanasie?
|
Wat dachten jullie van kanker? Of de onmogelijke liefde tussen een oudere man (50+) en een jongere vrouw (20+) (niet op een Lolita-achtige manier)?
Vinden jullie dat ook cliché, of niet? |
Citaat:
Onmogelijke liefde: Lost In Translation ;) (Al is het geen onmógelijke liefde, zelfs niet eens liefde, maar wel met dezelfde personages). Niet echt cliché dus, maar ook zeker niet origineel. |
transeksualiteit ?
|
Of schizofrenie?
|
ik denk eigenlijk dat alles wel een keer geweest is..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een film over de corruptie latijns amerika in de politiek die samen werken met de V.S
|
Dat de hoofdpersonage toevallig een held is geworden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een film over de wonderlijke vriendschap tussen een kind en een vlieg.
After a family escapes the city for a rural life, their alienated son finds one thing that he values – a homeless
|
Citaat:
|
Originaliteit heeft ook niet zoveel met het onderwerp te maken, maar meer met de manier waarop het onderwerp behandeld wordt.
|
een christus film
|
Films waarin de vrouwen de mannen bij wijze van onmacht een klap in het gezicht geven en de mannen nooit terugslaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
sjonge er draait nu eentje in de bios |
een film waarbij de bad guy hoofdpersoon is, en je alles vanuit zijn ogen ziet, en dan op de Austin Powers manier Bad Guy. Heb ik iig nog niet gezien.
|
Een film over een stukapiloot :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of vooral dingen 'van de andere kant' zien, ze laten vaak wel het goede zien, en hemelen dat op. Ik zou een film willen zien waarmee ze de hele tijd de slechte laten zien, en lijkt het of het goed is, Echt goed. Maar dat aan het eind een wending komt, dat het toch blijkt dat de hoofdpersoon Flink fout zat. |
Er is niet echt een onderwerp waar ik graag een film over zou willen zien, het is meer hoe het gebracht wordt, zoals actionhank al zei.
|
Citaat:
|
een film over het leven van een palestijnse martelaar die zich aan het einde van de film opblaast
of heb ik de clue nou al verklapt? |
Citaat:
|
Een film over seks, dat lijkt mij nou eens leuk. Waar ook seks in voorkomt en waar mensen de hele tijd seks hebben. :) (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je hebt me op inspiratie gebracht :cool: (y) |
Citaat:
Een film over Che Guevara is nog nooit gemaakt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://us.imdb.com/title/tt0318462/ in de maak: http://us.imdb.com/title/tt0374569/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
min of meer wat Legatus al zei: Hollywood heeft al onderwerpen behandeld die ze kunnen behandelen. of iig de maniet waarop. Hollywood is beperkt (net als overigens elke filmindustrie).
ik kan nog wel wat onderwerpen verzinnen, maar die zijn niet geschikt voor Hollywood. |
ik vind ideeen als een film die uit 2 films bestaat (was ooit eens uitgezonden op ned2/3), of een film waarin een gebeurtenis vanuit meerdere personen wordt bekeken (dus eigenlijk 4 korte filmpjes achter elkaar over hetzelfde) waardoor je langzaam steeds meer begrijpt van de gebeurtenis, altijd wel leuk :) je ziet het niet zo heel vaak heb ik het idee. En dan maakt het onderwerp eigenlijk al niet zo veel meer uit, t enige punt is dat er meerdere kanten aan moeten zitten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |