![]() |
Hoppen - een nieuwe olympische sport -
Laatst zag ik op Eurosport een nieuwe olympische sport... Hoppen genaamd. Her is een sport die in Luxemburg is ontstaan maar ook al bij de inka's bekend was... Het is de bedoeling dmv een speciale spring/ hop aktie een bepaalde afstand met hindernis te overruggen...
Heeft iemand anders hier al van gehoort... en zijn dr ook Hop verenigingen in Nederland? |
Ik doe aan zelf hoppen ;)
Maaruh, toffie? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Persoonlijk zoek ik al een tijd naar een hopvereniging maar in de Nederlandse scene zie je toch vaak meer de amateurs. De zuid amerikaanse scene is beter en die houden zich ook nog steeds bezig met de bijbehorende riten als slachtfeest en skippybal-verbranding
dood aan de skippybal, de komst hiervan betekende de dood voor de echte sport |
Kan iemand trouwens nog komen aan hopgewichten, voor bij het oefenen?
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hopweights.com |
Citaat:
ben je bekend met de Juanos-techniek? Hierbij zweep je je lichaam zo hoog mogelijk in de lucht waarom je je lichaam een bewuste stuiptrekking geeft. Met de juiste aero-dynamica kom je hier daadwerkelijk verder mee dan met de Richard Howen-techniek! |
Citaat:
Ik zocht er al een tijdje naar, vind het wel duur maar voor dat bedrag maak je ze niet zelf |
Citaat:
Ja die gewichten... goh tis een investering he?! |
Ik heb ze nog niet mogen proberen,
Ik las laatst ook dat hop-godfather Fernand Benez is overleden? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb mensen er over horen spreken maar ik twijfelde aan de betrouwbaarheid idd... die acties die hij ondernam in de 1e wereldoorlog dmv hoptechnieken, het was een groot man |
Citaat:
Tjah, t was in het voordeel vand e Amerikanen he... de duitsers hadden geen flauw idee wat er gebeurde :) |
Citaat:
en dat vond ik mooi ook nog wat hij zei tegen een van die duitsers ‘Someone can call you grasshopper, maybe even shopper, but a hopper you will never be’ |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan, toch jammer dat ze zijn vrouw hebben laten doen door dat mens die toch meer overeenkomsten vertoond met pip langkous dan met Juanita Bonaraz.-> ex-hopper ook trouwens |
Citaat:
|
zeg gastjes...
1. Het is hier geen chatbox. 2. Hoppen is een onbekende sport bij het IOC, dus een bron is wel heel erg welkom. |
Citaat:
|
Citaat:
er is meer gaande *klikspaan* in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=83392 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |