![]() |
[internet] Keuze ADSL abonnement
Wij krijgen hier in het Friesche dorpje Echten binnenkort, in juni, ADSL!!! :D Nou is het toevallig ook nog eens zo dat m'n vader binnenkort dan ook aan thuiswerken gaat doen. Nou is mijn vraag dus welk abonnement ik het beste kan kiezen? Welke snelheid is redelijk? En dan natuurlijk ook nog een redelijke prijs-kwaliteitsverhouding :)
Mijn vader gebruikt op zijn werk ook altijd Internet om in te loggen op andere computers, waarbij hij dan het bureaublad ziet en deze kan besturen, zoals je ook wel kan doen met Netmeeting of NetOp. Ik weet niet hoeveel dat vergt? En hoe belangrijk zou de uploadsnelheid hierbij zijn? Ik vind de uploadsnelheden eigenlijk best wel laag in verhouding tot de downloadsnelheden. Zelf wil ik stiekem eigenlijk ook wel een mooie uploadsnelheid, want dan kan ik er eventueel een website op hosten (of een klein remote control programmaatje maken voor mezelf). Bovendien, als ik onze eigen computer niet als webserver gebruik kan ik ook sneller uploaden naar hosting bedrijven/sites. En dan nog iets: de snelheid staat altijd aangegeven in kbps (kilobits per seconde natuurlijk) of als je een sneller netwerk hebt zoals BBNed ook wel in megabit. Als je het aantal kilobits door 8 deelt krijg je toch het aantal kb per seconde, toch? Tenminste, dat lijkt me logisch. Dus 1024 kbps = 128 kb per seconde. Ook heb ik gehoord van sommigen dat ADSL nogal traag kan zijn. Ook als men een redelijk snel abonnement heeft! Ligt dat nou aan het abonnement of komt dat gewoon doordat de servers vanwaar men download zo traag zijn? In ieder geval bedankt. Aanvulling: Ik kan alleen gebruik maken van providers die het KPN netwerk gebruiken (dus niet BBNed bijv.) |
Volgends mij was daarover al een topic.
Gebruik de zoekfunctie en raadpleeg bijvoorbeeld deze topic en anders kijk hier |
Citaat:
En de tweede link: ik had ook al gezocht trouwens. |
Iets anders: er staat trouwens bij XS4ALL bij de toelichting van de postcodecheck het volgende:
Citaat:
|
kijk eens op deze site:
http://www.adslwinkel.nl/ daar kan je alle abbonnementen bij jou in de buurt vergelijken etc. Het duurt dus eerst nog een eeuwigheid voordat ADSL beschikbaar wordt, na aanmelding?? Wat is jullie ervaring daarmee? Bij ons duurde het een paar weken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
chek eens www.hccnet.nl daaro hebben ze vaak goede aanbiedingen..
alleen ut nadeel is wel weer. dat je dan ook lid moet worden van hccnet zelf.... maar dat kun je na een tijd zo weer op zeggen ! |
KPN heeft sowieso geen wide open abo. Upstream is beperkt. Evenals de datalimiet / FUP. Dat is een nadeel bij KPN ADSL.
Maar als je niet zoveel downloadt is dat niet zo'n probleem. |
Wij hebben thuis tiscali en daar ben ik best heel tevreden over. Altijd vrij snel, nooit offline (echt nooit) en veel webspace (daar hecht ik dan weer waarde aan) en relatief weinig geld.
En tot voor kort fair use policy, maar daar komt helaas een einde aan :s |
Demon 2048/1024 voor €55
Beste snelheid voor die prijs. Overigs ook nog es de hoogste uploadsnelheid voor ADSL. Verder heeft Demon een goede naam wat betreft support; en ze hebben één van de beste nieuwsgroepen waarmee je met progjes zoals 'GrabIt' en 'NewsBin' films enzo vanaf kunt downloaden. |
Ik zou XS4LL nemen. Het 1024/320 Kbit/s of het 2048/320 Kbit/s abbonnement. KPN heeft inderdaad een klote upload snelheid, maar helaas was bij mij ook alleen maar KPN beschikbaar.
Zelf heb ik nu een Het Net abbonnement van 1024/320 Kbit/s en een 8 GB datalimiet. Echt een slecht abbonnement, met helaas een contractduur van 1 jaar. Helaas kozen mijn ouders voor het Het Net omdat we daar ook ons ISDN abbonnement hadden. Maar zodra het contract verlopen is stappen wij over op XS4LL. Wat ik dus wil benadrukken: maak gelijk een goede keuze! Je zit er een jaar aan vast. Bijna alle providers hebben voor zover ik weet wel zo'n contractduur van 1 jaar omdat ze de modems en splitters gratis leveren. |
Citaat:
Maar ja, je moet natuurlijk ergens een grens trekken hè ;) |
Citaat:
|
Citaat:
BBned is ook de enige die 'wide open' aanbiedt, en sowieso 1024kbps theoretische uptream. KPN gaat geloof ik niet hoger dan 640kbps. Verschil tussen 2Mbps en 8Mbps vind ik niet groot, alleen in downloadlimiet/FUP kan het wel schelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het 2048/1024 abo is toch via BBned? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18. |